Verbinding delen via USB (omgekeerd tetheren)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwistedVision
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-03 08:36
Dag medetweakers,

Ik zit momenteel in het buitenland met een matige (bekabelde) internetverbinding.
Nou wil ik graag met mijn tablet/telefoon ook gebruik maken van deze verbinding; hiervoor het ik het programma connectify (maakt van je laptop een wifi hotspot) gebruikt echter werkt dit niet echt goed.
Nou vroeg ik me af, is het mogelijk om de bekabelde verbinding door middel van de USB aansluiting door te geven? Dus omgekeerd tetheren zeg maar...

:) Hulde voor diegene die me hierbij kan helpen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:56

FreakNL

Well do ya punk?

Je hebt een bekabeld interverbinding die je wil delen? Wat denk je moeilijk? Gewoon een router toch? Of denk ik dan te makkelijk? Ze zijn er al op pocketformaat, met 1 wan en 1 lan poort en WiFi...

pricewatch: TP-Link TL-WR710N

Zit bij mij standaard in mijn travel gear :)

[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 10-04-2016 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedVision
Je denkt inderdaad iets te makkelijk...
Ik zit namelijk al in het buitenland en zou graag met de middelen die ik heb kijken of het mogelijk is om het voor elkaar te krijgen..

Zoals ik al zei door bijvoorbeeld "omgekeerd te tetheren". Gezien de optie standaard op een android phone zit om de internetverbinding te delen van Telefoon > Laptop. Ik dacht dat het misschien ook mogelijk moest zijn om van Laptop > Telefoon te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Welk besturingssysteem + versie draait de machine van TS?

En details over de aan te sluiten apparaten...

* Anoniem: 63975 insert ook een bewegende emoticon, omdat het kan _/-\o_

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 10-04-2016 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:22

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:23

TommieW

Numa numa.

Het zou ook wel redelijk helpen om te weten welk mobieltje het is.

Zomaar een resultaat van Google: http://www.techverse.net/...ection-android-phone-usb/

[ Voor 49% gewijzigd door TommieW op 10-04-2016 17:45 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:22

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

TommieW schreef op zondag 10 april 2016 @ 17:43:
Speelt toch geen rol als je je laptop omtovert tot wifi hotspot.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Laatst online: 22:23

TommieW

Numa numa.

Damic schreef op zondag 10 april 2016 @ 17:45:
[...]

Speelt toch geen rol als je je laptop omtovert tot wifi hotspot.
Maar wél als je het via USB doet. Het is erg afhankelijk van je WiFi kaartje of het "omtoveren tot wifi hotspot" werkt. Niet altijd is dat een succes.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:56

FreakNL

Well do ya punk?

Zit je in the middle of nowhere? Ik zou toch opteren voor een routertje, lijkt me gemakkelijker en stabieler dan "omgekeerd" gaan tetheren. En je mobiel blijft mobiel ;)

Laptop als hotspot kan ook maar niet elke WiFi chipset ondersteunt dat...

[ Voor 18% gewijzigd door FreakNL op 10-04-2016 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedVision
FreakNL schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:19:
Zit je in the middle of nowhere? Ik zou toch opteren voor een routertje, lijkt me gemakkelijker en stabieler dan "omgekeerd" gaan tetheren. En je mobiel blijft mobiel ;)

Laptop als hotspot kan ook maar niet elke WiFi chipset ondersteunt dat...
Ik zit inderdaad in the middle of nowhere, vandaar ook dat de vaste internetverbinding slecht tot matig is en een programma als connectify niet echt werkt.
Vandaar dat ik het wil proberen via de USB-kabel. Volgende keer toch maar eens een routertje meenemen, voorkomt toch veel moeite.
TommieW schreef op zondag 10 april 2016 @ 17:43:

Zomaar een resultaat van Google: http://www.techverse.net/...ection-android-phone-usb/
Ik ga hier eens naar kijken. Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
  • Laatst online: 29-05 03:15
Mijn HTC had vroeger in de tijd van android 2.2 zo'n optie. Die vraag kwam standaard in een menu met keuzemogelijkheden als je de USB instak, zit dat nu niet meer in android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-05 19:19
larsg schreef op zondag 10 april 2016 @ 19:26:
Mijn HTC had vroeger in de tijd van android 2.2 zo'n optie. Die vraag kwam standaard in een menu met keuzemogelijkheden als je de USB instak, zit dat nu niet meer in android?
Maar dit doet Telefoon -> Laptop en TS wil andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
  • Laatst online: 29-05 03:15
RobinF schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:35:
[...]

Maar dit doet Telefoon -> Laptop en TS wil andersom
Neen, het ging wel degelijk om de internet verbinding van de pc zelf te delen! In alle geval er zullen wel apps voor bestaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Heb je Android? In dat geval is er volgens mij een periode (of nog steeds?) geweest dat er geen verbinding gemaakt kan worden met Ad-Hoc Windows Wi-Fi hotspots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afstemmer
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-05 15:26
Ik heb dezelfde vraag als de OP: hoe kan ik mijn Android telefoon ZONDER internet aansluiten met een USB-kabel naar mijn laptop MET internet.
Reverse tethering heet dit, en naar ik begijp is dit weer uitgeschakeld in de nieuwere Android-versies (zucht...)

Ik meen mij te herinneren dat de HTC One vroeger standaard een vinkje in een van de menu´s had om dit aan te zetten (en dus een optie in de officiele stock rom) maar tegenwoordig niet meer...

Ik geloof dat zelf de Fairphone 2 deze optie niet heeft, maar welke telefoon heef dit wel???
Wil een nieuwe telefoon speciaal aanschaffen alleen maar voor deze optie, omdat ik thuis een router heb staan waar WIFI standaard uit staat...

Iemand enig idee welk merk/type telefoon dit in de standaard stock rom mogelijk maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je een laptop hebt met vast internet kan je je internet delen via wifi, laptop wordt dan AP
Volgens mij standaard in W 10

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afstemmer
WIFI is geen optie, deze staat uit op mijn router!
Ik ben op zoek naar een oplossing via USB (is ook handig omdat ie dan gelijk oplaadt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 18:22
Je lapop heeft een bedraade internet verbinding en wifi
Je telefoon heeft ook wifi.

Je kunt dus gewoon tethering op je laptop doen om van je laptop een wifi-hotspot te maken om zo je telefoon ook op het internet te krijgen.

Heeft helemaal niets met wifi op je router van doen en ook niet met reverse tethering want waarom zou je dat in hemelsnaam via een usb kabel willen doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ben(V) op 19-09-2016 17:09 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afstemmer
Ben(V), dank voor je antwoord.

Het punt is dat ik binnen in mijn eigen huis volkomen stralingsvrij wil zijn...dus geen wifi (van mezelf niet maar ook niet van mijn buren) maar bijvoorbeeld ook geen 4-5-etc-G straling.

Ik ben bekend met de mogelijkheid dat ik van mijn laptop een AP kan maken, zelfs mijn smart-tv heeft die optie ook, maar dus alleen via dat verdraaide wifi, en never via een kabeltje...

Zie mijn huis als een soort kooi van Farady: totdat overduidelijk bewezen is dat straling NIET schadelijk is voor een mens voer ik een zero-tolerance policy voor wat betreft straling IN huis.
Ik snap verder wel dat op het moment dat je naar buiten gaat je die straling niet kunt vermijden, tenzij ik een aluhoedje opzet, maar dat weiger ik om voor de hand liggende redenen.

Thuis zit je toch al gauw minimaal 12 uur per dag, als je het slapen meerekent, dus al met al verminder je je stralingsexposure met minimaal 50 procent per dag; misschien maakt het biologisch geen zak uit, mischien toch wel...niemand die daar een eenduidig antwoord op kan geven, maar verwacht het eerlijke antwoord hierop niet van de fabrikanten en/of de overheid (economische belangen, ´vooruitgang´, etc)...

Vandaar dus de diepgekoesterde wens om mijn smartphone via usb aan te sluiten op mijn laptop (kan die gelijk ook mooi opladen), welke via ethernet naar mijn router gaat (waar wifi dus UIT staat) waarvandaan een twee-aderig kabeltje naar het ISRA-punt van KPN gaat en van daaruit een glasvezeltje naar het wereldwijde web...

Dit alles onder het motto: Better Be Safe Then Sorry ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:18

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Afstemmer schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 09:04:
Zie mijn huis als een soort kooi van Farady:
Interessant, hoe heb je dit uitgevoerd en heb je ook metingen/vergelijkingen kunnen doen? Kopergaas, afscherming in de muren en dergelijke? Apart topic waard.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ja dan wordt het lastig denk ik. Trouwens je denkt dat je alle (soort) straling zo uit je huis houdt? Keep on dreaming. De magnetron ook absoluut niet aanzetten dan (neem aan dat je die daar dan ook niet hebt) want die straalt op ongeveer dezelfde 2.4Ghz frequentie heel wat meer uit. En alle andere signalen (fm/am, 2g/3g/4g, magnetische aardstralen etc, hoogmasten) komen je huis wel binnen, evenals de krachtige stralen van de zon. Toch is het goed om hierbij stil te staan en begrijp je wens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
https://www.onlinekabelsh...4ZtNy3jMGDIc5mhoCCozw_wcB

Zoiets niet handiger dan?
Heb je een geen laptop nodig
Al laad die dan niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Mijn ervaring met Android is nihil, maar ik heb ooit eens in het rootfilesysteem rond zitten kijken, en kon eigenlijk niet vinden waaruit blijkt dat geen standaard Linux systeem is.

Dus ik neem aan dat low-level hetzelfde zou moeten gebeuren als op een 'normaal' linux systeem.

Op een linux systeem gebruik je een USB Gadget driver, als een USB poort in device mode wordt gebruikt. Er zijn er verschillende, zoals serieel, mass storage en ethernet. Het host systeem ziet dan respectivelijk een USB serieele poort, een mass storage device of een ethernet poort.
Met de USB Ethernet Gadget ziet de PC dus een netwerkpoort, en wordt er binnen het linux systeem een tegenhanger aangemaakt. Op de PC moet je die poort dan bridgen met de internet uplink, en op het linux systeem een DHCP request uitvoeren op die netwerkpoort.

Je zou kunnen kijken of de benodigde kernel drivers op jouw telefoon aanwezig zijn. Het gaat om usbnet en cdc_ether. Die vind je ergens in /lib/modules/<kernel-versie>/.

Hier meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 18:13
Geen idee of het werkt maak in de playstore staat wel een app die dit kan

Google Play: Reverse Tethering NoRoot Free

Cloud ☁️

Pagina: 1