Toon posts:

High end gaming pc samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Na jaren console gaming en een gaming laptop te hebben gebruikt wil ik weer investeren in een gaming desktop. Tien jaar geleden heb ik voor het laatst mij verdiept in het kopen en bouwen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn richtprijs is 1500 euro. speling hier in is naar boven mogelijk wanneer goede argumenten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, maar bekijk ik apart

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een redelijke stille pc aangezien het midden in de woonkamer terecht komt.

Ga je overklokken?
Ja

Wat verwacht je van ons?
Ik zoek advies op het gebied van het samenstellen. Ik twijfel sterk over een i5 of i7 processor betreffende de toekomst. Graag wil ik een behoorlijk aantal jaren kunnen gamen zonder upgrades. Met name spellen als total war en cities skylines. Verder vraag ik mij sterk af wat te doen met de grafische kaart. Op dit moment heb ik op advies wat een van de beste kaarten van dit moment is toegevoegd. Maar met het oog op de toekomst (ik begrijp dat er nieuwe grafische kaarten aan zitten te komen?) vraag ik mij af of dit het geld waard is. Wat is de verwachte waardedaling wanneer een nieuwe lijn uitkomt?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 239,-€ 239,-
1MSI H170A GAMING PRO€ 122,95€ 122,95
1EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Superclocked+ ACX 2.0+€ 655,-€ 655,-
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 44,95€ 44,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R€ 66,95€ 66,95
1Corsair RM550x€ 90,95€ 90,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 148,89€ 148,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.368,69

Verwijderd

Als je wil overklokken heb je een Z170 chipset nodig.
Er ontbreekt nog een behuizing!
Op welke resolutie game je?

Met de next gen gpu's in aantocht is het misschien niet verstandig nu nog je zuur verdiende geld aan een 980 Ti uit te geven als een kaart van stel €400,- eind dit jaar dezelfde prestaties levert. Hou er dan rekening mee dat de waarde van een 980 Ti ook meteen naar dat niveau of nog lager, daalt.

Verwijderd

Topicstarter
ACB2401: Het moederbord moet ik dan aanpassen. Behuizing ben ik niet over uit. Ik wil gaan spelen op een 2560x1440p. Enig advies betreffende moederbord en grafische kaart dan? Eind mei begin juni wil ik de pc aanschaffen.

Verwijderd

Als het nog 6 tot 8 weken duurt voordat je et systeem aanschaft kan je beter nog wachten met advies vragen. In die 2 maanden kan er behoorlijk wat veranderen in hardwareland.

Verwijderd

Topicstarter
Prima, dan doe ik dat

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
550w is aan de lage kant voor een gaming rig met zware gpu en overclocking :)

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:17
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2016 @ 15:10:
Als het nog 6 tot 8 weken duurt voordat je et systeem aanschaft kan je beter nog wachten met advies vragen. In die 2 maanden kan er behoorlijk wat veranderen in hardwareland.
Tegen die tijd is er vast ook weer een nieuwe bbg geweest :)

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
poor Leno schreef op zondag 10 april 2016 @ 15:21:
550w is aan de lage kant voor een gaming rig met zware gpu en overclocking :)
Oja ? 550w is ruim voldoende

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ik zou bij zoiets voor 650 gaan, dat geeft je headroom voor uitbreiding en zit je niet tegen je max aan..

Het scheelt natuurlijk wel dat hij maar 1 ssd heeft..

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:38
Wat voor soort uitbreiding zou zoveel verbruiken?
Dit systeem verbruikt max nog geen 450W (met gamen nog geen 350W), een goede 550W voeding is dus meer dan prima.

[ Voor 15% gewijzigd door mitsumark op 10-04-2016 16:44 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Als je gaat overklokken, evt Ramoverclock ook.. Extra opslag HDDs erbij, casefans etc

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
poor Leno schreef op zondag 10 april 2016 @ 19:38:
Als je gaat overklokken, evt Ramoverclock ook.. Extra opslag HDDs erbij, casefans etc
Heb je wel reteveel schijven en fans nodig. En zoals ts al zei, gaat niet overclocken.

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-12 07:30
robogeeka schreef op zondag 10 april 2016 @ 20:06:
[...]

Heb je wel reteveel schijven en fans nodig. En zoals ts al zei, gaat niet overclocken.
Ga je overklokken?
Ja
Gaat hij wel?

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Kiest een chipset die niet echt optimaal is om te overclocken. Nu heeft ts gezegd dit te gaan veranderen. Maar het lijkt mij nu niet logisch om te overclocken als het uberhaupt gebruikt gaat worden om alleen te gamen.
Maar als ts het wilt kan het natuurlijk.
Maar terug naar de voeding. 550watt is nog steeds voldoende.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Nee ok, prima hoor.

Ik heb geleerd (door schade en schande) dat je beter te veel kunt hebben dan te weinig. En altijd in het midden van je capaciteit moet zitten voor de beste resultaten en levensduur.

En stel dat TS alsnog een extra 980ti er tzt bij wil gooien in Sli, ben je de klos.

Maar goed, ik geef het alleen aan, dat het aan de krappe kant is misschien.

edit: Oh lol, t bordje heeft Crossfire..

[ Voor 6% gewijzigd door poor Leno op 10-04-2016 22:15 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:38
SLI gaat met een 650W wel, maar dan wordt het weer wel vrij krap (incl overklokken).
Maargoed, SLI zou ik geen rekening mee houden.

Met 550W heb je meer dan genoeg ruimte voor overklokken en wat extra fans en hdd's.
Pagina: 1