Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yhsper
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-08 19:32
Ik zoek een?
Een cpu, voor me performance te verbeteren voor het gamen.

Wat is je budget?
300€

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel 6 generatie, i5 of misschien i7 maar dat lijkt me overdreven.
zat al te denken om misschien de i5 6600k te nemen .

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn computer is nu 3 jaar oud, en ik heb nu een i5-3570 CPU 3.40GHz. Mijn pc gebruik ik meestal voor te gamen. gelijk FPS en Simulatie. En ik gebruik ook tamelijk wat mod's op mijn games

Ik vraag me gewoon af zou het nodig zijn om een nieuwe cpu te kopen? Of zou deze nog voldoende zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-09 21:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

6600K op je pc met 3570 vereist een nieuw moederbord en ramgeheugen.
En verder heb je nauwelijks snelheidswinst met je nieuwe behalve als je gaat overclocken.
Een krachtiger videokaart is beter.

[ Voor 14% gewijzigd door MedionAkoya op 10-04-2016 14:16 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CPU zou nog mee moeten kunnen. Welke videokaart heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De cpu is zelden de zwakste schakel.

Post je specs (mobo, graka, voeding) en de game(s) die je te traag vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:17:
Nevermind, Verkeerder reactie

[ Voor 58% gewijzigd door MedionAkoya op 10-04-2016 14:27 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yhsper
MedionAkoya schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:14:
6600K op je pc met 3570 vereist een nieuw moederbord en ramgeheugen.
En verder heb je nauwelijks snelheidswinst met je nieuwe behalve als je gaat overclocken.
Ja dat ik een nieuwe moederbord moet nemen en cpu coeler etc was ik al van op de hoogte. maar die zou dan nog goed zijn die ik nu heb? :? Want als die nog goed is zou me pc upgrade veel goedkoper uit komen. :D En is het juist een nieuwe gpu dat ik moet aan schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

yhsper schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:20:
[...]

Ja dat ik een nieuwe moederbord moet nemen en cpu coeler etc was ik al van op de hoogte. maar die zou dan nog goed zijn die ik nu heb? :? Want als die nog goed is zou me pc upgrade veel goedkoper uit komen. :D En is het juist een nieuwe gpu dat ik moet aan schaffen.
Luister nou naar Reepje.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe gpu zou de meeste winst op moeten leveren. Welk merk en type voeding heb je?
Eventueel je huidige cpu verkopen en een i7-3770(K) terug kopen als je zoveel tegelijkertijd doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yhsper
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:17:
Amd 7950 Maar die ga ik zo wie zo vervangen als de nieuwe gpu (pascal) van nvidia uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MedionAkoya schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:19:
[...]

GTX 650, maar ik moet er echt voor GTX 960, 970 of AMD gelijkwaardig gaan. :+
Ik speel ook geen actiegames maar strategiegames Cities Skylines.

Verder ben ik 21 en student en ik doe ik vaak aan AutoCAD LT en Revit. Daar heb je echt geen 960 of 970 voor nodig. ;)
Waarom geef je antwoord op vragen die niet voor jou bedoeld zijn? Lekker verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:25:
[...]

Waarom geef je antwoord op vragen die niet voor jou bedoeld zijn? Lekker verwarrend.
Oh, kut is dacht ff dat je TS was. |:( 8)7

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yhsper
games die te traag zijn?
cities skylines, fallout 4, rainbow draat altijd op 60 fps en soms hebt ik een potje met opeens 20 fps draaid. maar dat ligt meer aan me gpu. En misschien planet coaster, maar die game is nog in alpha dus daar kan ik niet veel op vooruit gaan
- Gpu: Amd 7950
- Cpu: Intel i5 3570
- Ram: 8 Gb ddr3
-Voeding: Antec 520W

[ Voor 65% gewijzigd door yhsper op 10-04-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eén van http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=antec+520w?

Wat is het geheugengebruik als je aan het gamen bent. Kan mij voorstellen dat je bij gebruik van 2 games tegelijk tekort hebt aan 8gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yhsper
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:34:
Eén van http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=antec+520w?

Wat is het geheugengebruik als je aan het gamen bent. Kan mij voorstellen dat je bij gebruik van 2 games tegelijk tekort hebt aan 8gb.
http://tweakers.net/price...ec-hcg-520/specificaties/ Normaal is het deze maar ga die ook vervangen naar deze pricewatch: Cooler Master V Series V650 - 80+ Gold ik speel maar 1 game per keer heb er nooit 2 open staan

[ Voor 4% gewijzigd door yhsper op 10-04-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom de Antec voeding vervangen? Dat is een prima ding, komt van Seasonic. Is niet de modernste maar dat heb je met jou systeem niet nodig. Kan elk systeem met enkele gpu aan!

Omdat je aangaf tegelijk met fps en simulatie bezig te zijn.
yhsper schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:08:

gelijk FPS en Simulatie. En ik gebruik ook tamelijk wat mod's op mijn games [/i]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yhsper
Omdat die antec niet modulair is en een hele soep is van kabels in mijn case. Plus :D ga ik een nieuwe case kopen en dat is dan deze pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart Window voor kabels weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is de pricewatch: Cooler Master V Series V650 - 80+ Gold geen interessante voeding. Te zwaar voor een single gpu systeem en mist de aansluitingen voor SLI/CF. Voor minder heb je een betere pricewatch: Corsair RM550x of voor dezelfde prijs een pricewatch: Corsair RM650x welke wel 4 peg stekkers heeft. Overigens is voor een enkele gpu een 450w genoeg en dan heb je met een pricewatch: Corsair CX450M een prima voeding.
Modulair of niet maakt niet uit. Als er ruimte is om kabels weg te werken, en dat is er in een Define R5, dan kan dat ook heel goed met een niet modulaire voeding. Sterker nog, met een niet modulaire voeding ziet het er vaak beter uit omdat alle kabels aan de kant van het moederbord uit de voeding komen en vrijwel direct als bundel naar de ruimte achter het moederbord gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yhsper
Oké had ik echt niet bij stilgestaan danku :). En die cpu dan ook maar houden? xp
Zat gewoon met modulaire voeding in me hooft, omdat ze zeggen dat dat het beste is voor kabelmanagement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:30
yhsper schreef op zondag 10 april 2016 @ 15:18:
Oké had ik echt niet bij stilgestaan danku :). En die cpu dan ook maar houden? xp
Zat gewoon met modulaire voeding in me hooft, omdat ze zeggen dat dat het beste is voor kabelmanagement.
YouTube: Cable Management - Does it impact cooling performance? At all?...

ziet er mooi uit. en geeft je ruimte. maar voor cooling is het nutteloos. tenzij je er ook van alles nog bij gaat stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
loki504 schreef op zondag 10 april 2016 @ 15:44:
[...]

YouTube: Cable Management - Does it impact cooling performance? At all?...

ziet er mooi uit. en geeft je ruimte. maar voor cooling is het nutteloos. tenzij je er ook van alles nog bij gaat stoppen.
Hier moet wel bijgezegd worden dat ze puur de gpu en cpu meten, en verder helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MedionAkoya schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:14:

Een krachtiger videokaart is beter.
Juist! Dat dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yhsper
Ga het dan gewoon met een nieuwe case houden. En dan wachten tot Pascal uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:30
robogeeka schreef op zondag 10 april 2016 @ 15:57:
[...]

Hier moet wel bijgezegd worden dat ze puur de gpu en cpu meten, en verder helemaal niets.
Klopt. maar als de GPU en CPU 0 graden omhoog gaan. zie ik geen reden waarom je vrm op je mobo ineens wel warmer worden. de binnen temp blijft immers het zelfde.(anders was je gpu/cpu ook warmer geworden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
loki504 schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:03:
[...]

Klopt. maar als de GPU en CPU 0 graden omhoog gaan. zie ik geen reden waarom je vrm op je mobo ineens wel warmer worden. de binnen temp blijft immers het zelfde.(anders was je gpu/cpu ook warmer geworden).
Uberhaupt is er weinig nut voor dit, ts heeft niets gezegd over problemen met cooling via cable management. Overigens worden de mosfets bijv wel warmer, de temps worden niet compleet afgevoerd en gaan zich ook ergens anders in mengen. De gpu en cpu hoeven dus niet warmer te worden als koudere elementen dit overnemen. Bijv het stof van een t shirt zal warmer worden, hitte word geabsorbeerd en blijft dus niet in de cpu/gpu zitten.
Pagina: 1