Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-02-2022
Mijn vraag;

Nu draai ik al sinds augustus 2015 ESET Cyber Security Pro, en ben er heel tevreden over.
Ik vind het handig dat het een all-in-one pakket betreft (spam/malware/virus/firewall), waar ik verder dus geen aanvullende software meer voor nodig heb.
Echter, ik merk wel dat ESET Cyber Security Pro de nodige impact heeft op de system performance (vooral tijdens het booten is dit merkbaar).

- Nu kwam ik een antivirus review tegen op www.macworld.co.uk/featur...irus-for-mac-2016-3637103 (al weet ik natuurlijk niet hoe betrouwbaar/onafhankelijk/ die site is), en heb me daar een beetje in verdiept.
Ook in die review wordt duidelijk vermeldt dat ESET Cyber Security Pro (die slechts als #6 geranked wordt) de nodige impact heeft op de system performance... wat mij dus idd ook op was gevallen.
Als #1 staat Bitdefender Antivirus geranked, wat ik wel interessant vind. Er wordt vermeldt dat Bitdefender vrijwel 100% scoort wat bereft beveiliging en dat het een te verwaarlozen impact heeft op system performance.
Maar wat me er dan weer een beetje van weerhoudt, is het feit dat Bitdefender Antivirus geen firewall biedt.

Nu zou ik graag van jullie willen horen, of het jullie verstandig lijkt om van mijn huidige ESET Cyber Security Pro over te stappen op Bitdefender Anivirus?
- En indien jullie me aanraden om over te stappen op Bitdefender Antivirus; wat moet ik ondernemen om het gebrek aan firewall (die ESET wel levert, maar Bitdefender niet) op te vangen, volstaat de Gatekeeper (of hoe die standaard beveiliging die Apple in OS X heeft zitten ook mag heten)... of dien ik idd een extra firewall te nemen?

...

Relevante software en hardware die ik gebruik;

OS X El Capitan 10.11.4
5K iMac die eind 2015 uitkwam
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb;

www.macworld.co.uk/featur...irus-for-mac-2016-3637103
Ondervonden dat zoals ook in bovenstaande review vermeldt wordt, dat ESET de nodige impact heeft op de system performance, en dat wil ik dus als het kan enigszins vermijden (wie niet?).
...

"Never settle for average, when you were born to stand out!"

Beste antwoord (via The_Prodigy1982 op 11-04-2016 19:30)

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-05 21:36

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ik had in het verleden nogal wat problemen met ESET en de impact was merkbaar. Ik draai nu een aardig tijdje Bitdefender antivirus en die draait probleemloos en zonder merkbare impact op het systeem.
Als firewall gebruik ik gewoon de ingebouwde firewall, al hoop ik dat Bitdefender nog eens met een ingebouwde firewall komt. De ingebouwde firewall is wat betreft bescherming niet slecht, hij heeft helaas weinig om te configureren.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-05 21:36

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ik had in het verleden nogal wat problemen met ESET en de impact was merkbaar. Ik draai nu een aardig tijdje Bitdefender antivirus en die draait probleemloos en zonder merkbare impact op het systeem.
Als firewall gebruik ik gewoon de ingebouwde firewall, al hoop ik dat Bitdefender nog eens met een ingebouwde firewall komt. De ingebouwde firewall is wat betreft bescherming niet slecht, hij heeft helaas weinig om te configureren.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-05 19:36
Draai zelf geen antivirus maar wel little Snitch en de standaard firewall van OSX, volgens vele blijkt dit al voldoende te zijn.

Ik twijfel zelf ook steeds meer, om toch over te gaan naar een antivirus pakket, mijn voorkeur zou dan ook bitdefender zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Satom

Verzamel ervaringen

Ik had bij de aanschaf van mijn MacBook nog een licentie van ESET liggen (die ik gebruikte op de laptop, totdat die defect ging). Sinds het begin, nu een jaartje, gebruik ik ESET ook op de MacBook en kan mij niet vinden in de performance issues :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik heb nu sinds gisteren Bitdefender Antivirus aangeschaft, en ik merk al redelijk verschil...
Het opstarten/afsluiten van mijn iMac gaat wat sneller, en met name het streamen van filmpjes gaat veel soepeler (minder buffer underrun).
Tot nu dus zeker een verbetering!

"Never settle for average, when you were born to stand out!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-04 13:42
Ik gebruik naast de standaard firewall Avira anti-virus (gratis). Draait prima en merk daar eigenlijk niets van in de praktijk qua snelheidsverlies.

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 771065

Recent heb ik een volledige versie van Bitdefender voor Mac aangeschaft middels de upgrade mogelijkheid van de gratis versie. Na installatie bleek het niet te werken op 1 van mijn computers met OSX 10.7.5 waar al wel de gratis versie op draaide. Op de site van Bitdefender Avangate staat hier geen enkele mededeling over. Bij de betaling bleek het BTW bedrag plots veranderd in een verhoogde aanschafprijs. Ik kocht het programma bij de firma Avangate uit Amsterdam en ik diende daarbij mijn Belgisch btw nummer op te geven ivm intra communautaire aankoop. Het aankoop bedrag zou dus met het btw bedrag verminderd moeten worden.
Een mail over deze niet correcte gang van zaken werd in eerste instantie beantwoord met de mededeling dat ik mijn mail in het engels diende te sturen en daarna, na een week, dat het hun "price pollicy" was om de btw niet te verrekenen.
Mails over het niet werken met OSX 10.7.5 worden niet beantwoord. Een telefoonnummer wat op de site als support wordt aangeduid draait een mededeling af dat er een mail gestuurd dient te worden. Je zou toch van een firma die in antivirus software doet, een degelijke product en afhandeling verwachten. Ik gooi het maar weg en het kostte mij € 59,95
Kapersky wordt het.
Pagina: 1