Nieuwe laptop valt uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 647149

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik had in januari een nieuwe laptop gekocht, een Medion Eraser, de eerste paar maanden verliepen vlekkeloos tot dat hij vorige week ineens uit het niets uitviel. Ik was bezig op het internet en ineens viel mijn laptop uit en bleef uit, ik kon hem daarna wel gewoon weer opstarten en toen deed hij het weer prima. Accu was zeker nog niet leeg en mijn laptop was absoluut niet warm van de onderkant. Raar maar achja, dacht ik, kan gebeuren...

Vandaag was ik ook op het internet bezig met de oplader erin (dus de accu kon onmogelijk leeg zijn) en mijn laptop was niet warm en maakte ook geen herrie, plotseling valt mijn laptop uit en start weer vanzelf op (bij de eerste keer dat hij uitviel, startte hij niet vanzelf op). Dit is nu dus de 2e keer dat mijn laptop uitvalt, wat erg vervelend is als ik bijvoorbeeld een verslag op mijn laptop aan het maken ben en dan ineens alles kwijt raak.

Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Laptop: Medion ERAZER P6661
Windows 10
Intel core i5
Meer info: http://www.mediamarkt.nl/...661-md99696--1423592.html

Alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:46

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat heb je zelf al gedaan om mogelijke oorzaken uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

1. Zorg voor backups. Continue liefst (a la CrashPlan)
  2. Staat er iets in de EventLog?
  3. Breng 'm terug naar de winkel. Denk eraan dat zij 'm eerst resetten naar fabrieksinstellingen. Doe dat eerst, en kijk of je het probleem dan nog hebt.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Snake schreef op zondag 10 april 2016 @ 12:42:
  1. Zorg voor backups. Continue liefst (a la CrashPlan)
  2. Staat er iets in de EventLog?
  3. Breng 'm terug naar de winkel. Denk eraan dat zij 'm eerst resetten naar fabrieksinstellingen. Doe dat eerst, en kijk of je het probleem dan nog hebt.
Ik ben niet heel handig met computers... Ik heb even gekeken naar de Eventlog maar ik snap er helemaal niks van. En als ik een backup maak van mn laptop maak en daarna reset, kom ik toch ook geen stap verder als ik de backup vervolgens erweer op zet?

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/1249gtw.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 10 april 2016 @ 12:41:
Wat heb je zelf al gedaan om mogelijke oorzaken uit te sluiten?
Gekeken of het niet aan mijn accu lag en gekeken of ik er niet te intensief mee om ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 12:14
Ik zou eerst eens proberen een verse Windows installatie te doen op een geformatteerde schijf. Dan kijken of na installatie van de juiste drivers de problemen zich nog steeds voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-06 13:52
Met een nieuwe laptop zou ik zeggen : pruts niet zelf, zeker als je niet zo'n verstand van hebt, en breng hem direct terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477979

Doet het probleem zich alleen voor wanneer je op je accu draait of ook als de netspanning erop zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 477979 schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:19:
Doet het probleem zich alleen voor wanneer je op je accu draait of ook als de netspanning erop zit?
Het is tot nu toe 2x gebeurt, 1x met accu en 1x met netspanning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, dan kan het de accu iig niet zijn idd:) Ben je technisch onderlegd? In dat geval zou je de Bios eens kunnen raadplegen om te checken of er geen sprake is van een hardware conflict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
het maakt niet uit of je een laptop alleen voor kladblok gebruikt of dat je er 24/7 video op zit te renderen, hij hoor niet uit te vallen.
gezien je nog garantie hebt stop met rommelen maak een backup en ga ermee terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 477979 schreef op zondag 10 april 2016 @ 17:10:
Ok, dan kan het de accu iig niet zijn idd:) Ben je technisch onderlegd? In dat geval zou je de Bios eens kunnen raadplegen om te checken of er geen sprake is van een hardware conflict
Ik heb niet veel verstand van computers dus ik heb geen wat de Bios is... Maar ik leer wel snel, dus als je het misschien duidelijk kan uitleggen kan ik kijken wat ik kan doen.
HADES2001 schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:04:
het maakt niet uit of je een laptop alleen voor kladblok gebruikt of dat je er 24/7 video op zit te renderen, hij hoor niet uit te vallen.
gezien je nog garantie hebt stop met rommelen maak een backup en ga ermee terug.
Ja ga ik waarschijnlijk ook doen maar dan ben ik hem weer een tijd kwijt en heb hem elke dag nodig... Ik kijk het nog even aan, als het nog een keer gebeurd ga ik ermee terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 647149 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:23:
[...]

Ik heb niet veel verstand van computers dus ik heb geen wat de Bios is... Maar ik leer wel snel, dus als je het misschien duidelijk kan uitleggen kan ik kijken wat ik kan doen.

[...]
Wanneer je weinig tot geen verstand hebt van computers huiver ik een beetje om uit te leggen hoe of welke aanpassingen je hierin kunt doen. Bij verkeerde aanpassingen kun je namelijk je systeem om zeep helpen ;)

Beter Google je even op Bios :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 477979 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:49:
[...]
Wanneer je weinig tot geen verstand hebt van computers huiver ik een beetje om uit te leggen hoe of welke aanpassingen je hierin kunt doen. Bij verkeerde aanpassingen kun je namelijk je systeem om zeep helpen ;)

Beter Google je even op Bios :*)
Ff opgezocht en ik weet genoeg, dit gaat hem niet worden :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Ja weet je. Je geeft zelf aan dat je niet heel veel van computers weet. Naar eer en geweten heb je al e.e.a. proberen uit te sluiten en je zit nog ruim binnen de garantie. Lekker terug gaan met dat ding.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:29:
Ja weet je. Je geeft zelf aan dat je niet heel veel van computers weet. Naar eer en geweten heb je al e.e.a. proberen uit te sluiten en je zit nog ruim binnen de garantie. Lekker terug gaan met dat ding.
Sluit ik me bij aan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weten jullie toevallig hoelang het ongeveer dan duurt voordat je hem weer terug krijgt? Want daar zie ik tegen op... Ik kan mijn laptop niet lang missen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 666637

Anoniem: 647149 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:43:
Weten jullie toevallig hoelang het ongeveer dan duurt voordat je hem weer terug krijgt? Want daar zie ik tegen op... Ik kan mijn laptop niet lang missen :s
Reken bij Mediamarkt op enkele weken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 666637 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:45:
[...]

Oeh... Dat is wel erg lang :(
Ik denk dat ik toch nog maar even wacht met terug brengen, ik heb toch nog 8 maanden garantie dus tijd genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 647149 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:47:
[...]

Oeh... Dat is wel erg lang :(
Ik denk dat ik toch nog maar even wacht met terug brengen, ik heb toch nog 8 maanden garantie dus tijd genoeg.
Als je zelf gaat prutsen vervalt je garantie, helaas. Mijn advies: Ga even langs de servicedesk bij een filiaal in de buurt. Laat de medewerker even advies geven. :) Mocht je nog overige vragen hebben, kan je me altijd een PM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nu net is hij voor de 3e keer uitgevallen, ik heb hem meteen weer opgestart en ik had nog 12% over van mijn batterij dus hij is niet uitgevallen omdat mijn batterij op was. Het rare is ook dat de datum en tijd ineens zijn veranderd....

Ik ga hem binnenkort dan maar terug brengen, gelukkig heb ik nog garantie! Zijn er nog dingen wat ik moet doen voordat ik hem ga terugbrengen? Zoals een backup, reset etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343698

Een back up maken is niet verkeerd aangezien hij terug gaat naar de mediamarkt heb je in ieder geval je eigen data nog. Als ze een nieuwe instalatie gaan uitvoeren zijn de data in ieder geval terug te halen. Zet ze op een externe harde schijfof nog beter verplaats ze hier naar toe. De Mediamarkt heeft daar niets mee te maken toch ?
Succes ermee Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 666637 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:45:
[...]

Heeft weinig met de MM te maken hoor. MM neemt de laptop in en stuurt deze op naar Medion wat een paar dagen kost. Dan gaat Medion ermee aan de slag wat gewoon tijd kost. Mogelijk hebben ze het bij Medion druk of hebben ze een onderdeel nodig wat besteld moet worden. Dan moet ie weer terug naar de MM.

Dus ja, dat kost 2 tot 4 weken meestal. Maar dit staat los van de MM, bij een andere winkel is het precies hetzelfde verhaal.

Het snelste wat ik ooit heb meegemaakt is maandag opsturen en vrijdag weer terug. Als je pech hebt kost het 6 weken. Ik zou zeggen dat gemiddeld een week of 2 tot 3 is bij de meeste fabrikanten.
Anoniem: 647149 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 14:09:
Zijn er nog dingen wat ik moet doen voordat ik hem ga terugbrengen? Zoals een backup, reset etc.?
Maak altijd een backup van je gegevens. De kans dat ie terug komt met een nieuwe installatie van Windows is groot. Bij zowel de MM als bij Medion gaan ze geen backup maken en maken ze de laptop zo leeg.

[ Voor 34% gewijzigd door PilatuS op 16-04-2016 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 343698 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 14:19:
Een back up maken is niet verkeerd aangezien hij terug gaat naar de mediamarkt heb je in ieder geval je eigen data nog. Als ze een nieuwe instalatie gaan uitvoeren zijn de data in ieder geval terug te halen. Zet ze op een externe harde schijfof nog beter verplaats ze hier naar toe. De Mediamarkt heeft daar niets mee te maken toch ?
Succes ermee Rene
Moet ik na een backup, ook hem terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Misschien vinden ze dan niks omdat hij toch al is gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 647149 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 14:34:
[...]

Moet ik na een backup, ook hem terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Misschien vinden ze dan niks omdat hij toch al is gereset?
Terug naar de fabrieksinstellingen mag wel maar hoeft niet. Zorg er voor dat ie leeg mag en dat je dan geen data gaat missen. Zorg er ook voor dat er geen wachtwoord op staat.

Als je mazzel hebt zetten ze de laptop niet terug naar fabrieksinstellingen en hoef je niet al je programma's opnieuw te installeren.

Als ze trouwens niets vinden na terug zetten naar fabrieksinstellingen krijg je een rekening omdat het dan softwarematig is wat niet onder de garantie valt. Het kan sowieso nooit kwaad om de laptop terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en te kijken of het probleem er dan nog is. Op die manier heb je softwarematige fouten uitgesloten, hoewel de kans dat het hier software is mij erg klein lijkt.

[ Voor 26% gewijzigd door PilatuS op 16-04-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 14:36:
[...]

Terug naar de fabrieksinstellingen mag wel maar hoeft niet. Zorg er voor dat ie leeg mag en dat je dan geen data gaat missen. Zorg er ook voor dat er geen wachtwoord op staat.

Als je mazzel hebt zetten ze de laptop niet terug naar fabrieksinstellingen en hoef je niet al je programma's opnieuw te installeren.
Kan het ook zijn dat de garantie vervalt door bepaalde programma's die erop staan? Denk aan illegale Office en films/series..

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 647149 op 16-04-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 647149 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 14:37:
[...]

Kan het ook zijn dat de garantie vervalt door bepaalde programma's die erop staan?
Zolang het een hardwarematig probleem is, wat hier waarschijnlijk is, maakt het niets uit welke software er op staat. Heb je bijvoorbeeld een niet legale Office om maar wat te noemen staat dit los van hardwarematige problemen die onder garantie vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt iedereen voor het advies, het heeft enorm geholpen!

Ik weet nu wat ik moet doen en dat is z.s.m terug gaan naar de mediamarkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:19
Ik zou beginnen met op de site van de fabrikant te kijken.
En het daar melden ook. Eventueel melden bij de helpdesk van de fabrikant.

Wie weet is het (al) een bekend euvel.

Doet de fabrikant niks, dan naar de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:30

sapphire

Die-hard pruts0r

Wat een logica, je hebt garantie via de verkoper niet de fabrikant :?

Anders heb je nog kans dat je eerst iets regelt via de fabrikant en als er dan weer/later iets is met de laptop dat de MM dit weigert terwijl je in principe nog garantie zou hebben...

Overigens TS je zei dat je de laptop in januari gekocht hebt en nog 8 maanden garantie hebt? Je weet dat je 2 jaar garantie hebt wettelijk gezien?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sapphire schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 14:55:

Anders heb je nog kans dat je eerst iets regelt via de fabrikant en als er dan weer/later iets is met de laptop dat de MM dit weigert terwijl je in principe nog garantie zou hebben...

Overigens TS je zei dat je de laptop in januari gekocht hebt en nog 8 maanden garantie hebt? Je weet dat je 2 jaar garantie hebt wettelijk gezien?
Oh ik dacht 1 jaar, dus dat betekent dat ik iedergeval niet hoeft te haasten met het terugbrengen van mijn laptop :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb bij deze laptop ook last van dat mijn internetverbinding steeds wegvalt terwijl ik dat bij mijn vorige laptop nooit had. Is dat iets wat je zelf moet oplossen of moet ik dat gewoon overlaten aan mediamarkt/medion als ik hem ga terugbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:19
sapphire schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 14:55:

Ik neem aan dat dat aan mij gericht is.
Mijn ervaring is nou eenmaal dat de fabrikant veel meer verstand van (en informatie over) hun producten heeft dan een verkoper.
Is dat onlogisch?
Daarbij gaf ik ook echt als eerste aan, om op de site van de fabrikant te kijken.
Is dat onlogisch?
En het daar eventueel te melden.
Onlogisch?
Eventueel de helpdesk bellen...
Ook onlogisch?

Ik vind het onlogisch om met een onduidelijk, slecht reproduceerbaar probleem als eerste naar een servicebaliemedewerker van een warenhuis te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PilatuS schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 14:28:
[...]

Heeft weinig met de MM te maken hoor. MM neemt de laptop in en stuurt deze op naar Medion wat een paar dagen kost. Dan gaat Medion ermee aan de slag wat gewoon tijd kost. Mogelijk hebben ze het bij Medion druk of hebben ze een onderdeel nodig wat besteld moet worden. Dan moet ie weer terug naar de MM.
Weet ik. Ik heb zelf bij MediaMarkt gewerkt. Al hoewel het niet aan MM ligt, zijn zij wel uitblinker in alles vertragen en bemoeilijken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 647149 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 15:10:
Ik heb bij deze laptop ook last van dat mijn internetverbinding steeds wegvalt terwijl ik dat bij mijn vorige laptop nooit had. Is dat iets wat je zelf moet oplossen of moet ik dat gewoon overlaten aan mediamarkt/medion als ik hem ga terugbrengen?
Heeft iemand nog advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Terugbrengen die hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 740375

Terug brengen zeker.Je kan onder systeem bij instellingen wel instellen dat ie niet automatisch moet (her)opstarten bij fouten(hard of soft) maar wat heb je er aan.Schrijf je sn/nummer op voordat je hem inlevert ,dan weet je i.i.g als ze een nieuwe geven dat het zo is of niet,en maak gebruik van je recht.Doe dit zo snel mogelijk,en de kans is groter op een nieuw exemplaar ,dan op het laatste moment,want dan kan de batch wel eens op zijn.
Pagina: 1