Ik ga weer een review maken van computer speakers, en dit keer doet ook JvS mee. Net zoals vorige keer zou ik graag van jullie horen welke setjes jullie worthy achten om gereviewed te worden. We willen gewoon de beste comp speakers reviewen die er zijn, met de enige beperking dat de set maar twee full range speakers mag hebben (gewoon stereo dus).
Ik zou persoonlijk graag iets van Klipsch & Philips getest zien worden
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
Die Klipsch 2.1 is zoiezo een goede kandidaat.
En die Philips setjes worden ook goed ontvangen over het algemeen, dus die zal er ook wel komen. Weet iemand type nummers?
En Labtec?
En misschien kunnen we nog wel een goedkoop HiFi setje erbij zetten (chario speakers om maar eens een dwarsstraat te noemen
)
En die Philips setjes worden ook goed ontvangen over het algemeen, dus die zal er ook wel komen. Weet iemand type nummers?
En Labtec?
En misschien kunnen we nog wel een goedkoop HiFi setje erbij zetten (chario speakers om maar eens een dwarsstraat te noemen
Verwijderd
Mee eens.Op zaterdag 23 juni 2001 20:46 schreef ALH het volgende:
Ik zou persoonlijk graag iets van Klipsch & Philips getest zien worden
Midland en Yamaha ook wel
Ej, kom hier niet vaak maar vindt ut wel intressant
Wil dan ook alleen maar ff zeggen dat ik het een kewl vindt dat er weer een revieuw gemaakt gaat worden. Coool
Suc6...
Gewoon zoveel mogelijke.. neem een prijs klasse. Ik zou ook wel graag het verschil tussen dure-niet dure willen zien en tussen merk-en niet merk.
Neem nou Jbl, Viking (en alle andere XXXX PMPO watt speakertjes), Labtec, Philips, Creative, Trust (owjah, PMPO) e.d.
Als dat kan.. zeg een klasse van 0,- / 100,- en een klasse van 100,- tot ->>,- ?
Misschien kun je dan zeggen dat je onder de el cheapo's een knapste kan aanwijzen en onder de el iets duurdero ook.. ?
Succes en alvast bedankt! (kijk er naar uit, maar hou het objectief
)
Neem nou Jbl, Viking (en alle andere XXXX PMPO watt speakertjes), Labtec, Philips, Creative, Trust (owjah, PMPO) e.d.
Als dat kan.. zeg een klasse van 0,- / 100,- en een klasse van 100,- tot ->>,- ?
Misschien kun je dan zeggen dat je onder de el cheapo's een knapste kan aanwijzen en onder de el iets duurdero ook.. ?
Succes en alvast bedankt! (kijk er naar uit, maar hou het objectief
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Ja, ik was nog iets vergeten te zeggen:
Succes ermee!
Maar Chario's he, dat vond JvS zeker ook wel een goed idee ofnie?
Succes ermee!
Maar Chario's he, dat vond JvS zeker ook wel een goed idee ofnie?
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
Verwijderd
Hmmz... interessant ! Kun je de Harmon Kardon 2.1 (weet ff typenr. niet meer) ook meenemen in de test
Die schijnen ook lekker te klinken.
een HiFi set is natuurlijk geen 2.0 setje meer 
Maar een review is altijd leuk, ook al zal ik alleen maar zo'n setje tijdens een LAN gebruiken omdat ik thuis gewoon mijn versterker met grote speakers heb
Maar een review is altijd leuk, ook al zal ik alleen maar zo'n setje tijdens een LAN gebruiken omdat ik thuis gewoon mijn versterker met grote speakers heb
Wat betreft suggesties, graag typenummer en evt plaatje.
Ik wil een HiFi setje (setje omdat het ook echt klein wordt) erbij nemen, om een alternatief te bieden voor de geeikte pc speakertjes, en om een vergelijk te hebben tussen pc speakers algemeen en HiFi.
Ik wil een HiFi setje (setje omdat het ook echt klein wordt) erbij nemen, om een alternatief te bieden voor de geeikte pc speakertjes, en om een vergelijk te hebben tussen pc speakers algemeen en HiFi.
Verwijderd
Volgens mij zijn er twee interessante Philips speakers om te testen. De eerste loopt al een tijdje mee maar is een persoolijke favoriet (echt goed geluid voor weinig geld) en dat is de MMS 240. De volgende is de A 2.300, een 2.1 set die je regelmatig in de winkels tegenkomt. Ik zou het wel leuk vinden als beide (nl. verschillende prijs klassen) getest worden tegen de concurentie.
Neem je die Labtec APX 5820 ook mee in de test? Ik wil deze nl gaan kopen na de zomer en ben wel benieuwd. Hoewel, het is de duurste labtec dus het zal wel goed zitten denk ik
Het moet weer duur Jag?!?!Op zaterdag 23 juni 2001 20:54 schreef nigelator het volgende:
Gewoon zoveel mogelijke.. neem een prijs klasse. Ik zou ook wel graag het verschil tussen dure-niet dure willen zien en tussen merk-en niet merk.
Succes en alvast bedankt! (kijk er naar uit, maar hou het objectief)
Of ben ik nu erg lastig?!?!
Verwijderd
tja, wat is een goedkope stereo om eraan te hangen...
sony ta-fb9210r met een paar zeer ranzig & goedkope jbl lx10's, die hebben je ouders toch staan, scheelt weer wat gezeul
sony ta-fb9210r met een paar zeer ranzig & goedkope jbl lx10's, die hebben je ouders toch staan, scheelt weer wat gezeul
Yes, creative valt dus al af, goeie keuze.
Dan Altec ook, die richten zich vooral op 4.1 sets. Goeie kandidaat is Yamaha (YST-MS50 of MS55) van rond de F300,-
Verder de Labtec APX 4620 van ongeveer F300,-
Ja, en Klipsch, maar die moet je dan wel bij audio import bestellen. Alledrie beveel ik ze aan door de acoustische kwaliteit (Klipch en Yamaha nooit zelf gehoord maar altijd positieve reacties van mensen op fora etc.) die Labtec's klinken gewoon lekker vet, met tenminste voldoende midrange. (in tegenstelling tot bv. Creative, om maar een extreem voorbeeld te noemen, maar dat boeit verder niet.)
Maaruh, ga je F1000,- + besteden aan het testen van sets? En Jag, creative sets WIL je niet testen, dat zou trouwens ook zielig zijn voor Creative (en Midiland overigens ook, met die doffe treble en bonk woofers, net als bij de goedkopere AltecLansing modellen).
Top of the edge 2.1? Dan houdt je bijna niets over buiten Klipsch Promedia. Meeste sets voor pc 2.1/2.0 gaan maar tot iets van F350,- En die Philips dingen zelf de 2.0 set van Philips (die grote grijze dingen van F199,- ofzo) klonken bij de lokale (2 jaar geleden meen ik) ook zeker niet verkeerd. Voor 3.5" woofers kwamen ze behoorlijk diep. Superwarm klonkt het vooral, net als bij de meeste Labtec sets, en dat stel ik ZEER op prijs.
Dan Altec ook, die richten zich vooral op 4.1 sets. Goeie kandidaat is Yamaha (YST-MS50 of MS55) van rond de F300,-
Ja, en Klipsch, maar die moet je dan wel bij audio import bestellen. Alledrie beveel ik ze aan door de acoustische kwaliteit (Klipch en Yamaha nooit zelf gehoord maar altijd positieve reacties van mensen op fora etc.) die Labtec's klinken gewoon lekker vet, met tenminste voldoende midrange. (in tegenstelling tot bv. Creative, om maar een extreem voorbeeld te noemen, maar dat boeit verder niet.)
Maaruh, ga je F1000,- + besteden aan het testen van sets? En Jag, creative sets WIL je niet testen, dat zou trouwens ook zielig zijn voor Creative (en Midiland overigens ook, met die doffe treble en bonk woofers, net als bij de goedkopere AltecLansing modellen).
Top of the edge 2.1? Dan houdt je bijna niets over buiten Klipsch Promedia. Meeste sets voor pc 2.1/2.0 gaan maar tot iets van F350,- En die Philips dingen zelf de 2.0 set van Philips (die grote grijze dingen van F199,- ofzo) klonken bij de lokale (2 jaar geleden meen ik) ook zeker niet verkeerd. Voor 3.5" woofers kwamen ze behoorlijk diep. Superwarm klonkt het vooral, net als bij de meeste Labtec sets, en dat stel ik ZEER op prijs.
Tering.... erg jammer dat jullie alleen van die dure bende gaan testen.. daar heeft 90% van de pc-gebruikers GEEN REET aan. Kun je net zo goed niet doen dus, want dan ist vast intressant, maar voor 10% hoef je geen test te schrijven. Of wil je me wijsmaken dat iedereen tegenwoordig pcspeakers van een paar honderd gulden koopt? Kom dan maar een tijdje in de winkel staan bij me, dan zie je dat Viking XXXXWatt nog altijd het beste loopt. Er komt immers geluid uit..Op zondag 24 juni 2001 00:28 schreef Yokozuna het volgende:
Top of the edge 2.1? Dan houdt je bijna niets over buiten Klipsch Promedia. Meeste sets voor pc 2.1/2.0 gaan maar tot iets van F350,-
erg jammer
Nou F300,- duur hé. Er zijn maar een paar high-end 2.1 sets, de rest ligt allemaal rond deze koers of zelfs eronder. En F1000,- totaal voor een stuk of 3 sets.
Ik bedoel, je gaat zoveel geld toch niet besteden voor een testje? Snap dat nog steeds niet op dir forum laat staan hoe men aan het geld komt ervoor (sponsor ofzo?), maargoed, ik zal het natuurlijk wel helemaal fout begrijpen...
Ik bedoel, je gaat zoveel geld toch niet besteden voor een testje? Snap dat nog steeds niet op dir forum laat staan hoe men aan het geld komt ervoor (sponsor ofzo?), maargoed, ik zal het natuurlijk wel helemaal fout begrijpen...
Verwijderd
klipsch graag.. ik heb ze zelf ook en wil ff weten wat andere mensen er nu van vinden want in mijn ogen/oren zijn ze heel goed.
Ik ga natuurlijk geen 1000,- besteden aan een review
Die sets leen ik gewoon van een bedrijf in ruil voor sponsering. Dus genoemd worden in de review. En geloof me, er zijn genoeg bedrijfen die op T.net willen staan!
En Nigelator, ik ga geen review maken van American Blaster speakers, omdat de mensen die die dingen kopen toch geen reviews lezen. En bovendien vind ik het zelf dan geen reet meer aan, en ik doe dit altijd nog gewoon helemaal vrijwillig, en er gaat echt heel veel tijd in zitten. Maar dat neemt niet weg dat het nog wel redelijk budget kan: JvS heeft twee Labtecs staan van 130,- die gewoon niet slecht klinken (worden niet meer gemaakt).
En Nigelator, ik ga geen review maken van American Blaster speakers, omdat de mensen die die dingen kopen toch geen reviews lezen. En bovendien vind ik het zelf dan geen reet meer aan, en ik doe dit altijd nog gewoon helemaal vrijwillig, en er gaat echt heel veel tijd in zitten. Maar dat neemt niet weg dat het nog wel redelijk budget kan: JvS heeft twee Labtecs staan van 130,- die gewoon niet slecht klinken (worden niet meer gemaakt).
Die Yamaha komt erin, de Midiland niet. Die heb ik de vorige keer al getest in de 5.1 test (dan zitten er nog drie sats bij). Alleen die Yamaha's zijn USB, zit er dan alleen een USB aansluiting op?Op zaterdag 23 juni 2001 21:25 schreef CRe8oR het volgende:
Yamaha YSTMS55D
[afbeelding]
S4 MidiLand 4060M
[afbeelding]
Een Philips komt er ook zeker in.Op zaterdag 23 juni 2001 22:19 schreef Raampie het volgende:
Volgens mij zijn er twee interessante Philips speakers om te testen. De eerste loopt al een tijdje mee maar is een persoolijke favoriet (echt goed geluid voor weinig geld) en dat is de MMS 240. De volgende is de A 2.300, een 2.1 set die je regelmatig in de winkels tegenkomt. Ik zou het wel leuk vinden als beide (nl. verschillende prijs klassen) getest worden tegen de concurentie.
JBL Mk1000's hebben ze. Lekker ranzig veel bass, en niet duur.Op zaterdag 23 juni 2001 22:36 schreef MREn het volgende:
tja, wat is een goedkope stereo om eraan te hangen...
Dat Creative afvalt heb ik helemaal niet gezegd. Misschien neem ik wel een Creative setje mee, puur omdat het Creative is.Op zondag 24 juni 2001 00:28 schreef Yokozuna het volgende:
Oke.. dan wacht ik het af.. misschien heb je wel gelijk, maar dan doe je het niet voor ons, of voor tweakers, maar voor je zelf. Misschien is dat niet het goede uitgangspunt.
In ieder geval kijk ik wel uit naar je review, al ie het alleen omdat ik er wat van kan leren.
Succes!
In ieder geval kijk ik wel uit naar je review, al ie het alleen omdat ik er wat van kan leren.
Succes!
Wat mij aardig lijkt om naast de PC speakers in de review te zetten, is een Cambridge versterker (import van Richersound) van 199 gulden in combinatie met bijvoorbeeld Wharfdale Diamond speakertjes van 200 a 300 gulden per stuk. Dan zit je nog binnen het budget van de PC speaker systemen, maar waarschijnlijk heb je dan wel een stuk beter geluid. Misschien een idee?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
I'm sorry maar dat schijnt dus helemaal niet zo goed te zitten, de sub is groot maar het geluid lijkt nergens op, daarin is de een maatje kleinere 4620 een stuk beter.Op zaterdag 23 juni 2001 22:24 schreef tborgdorff het volgende:
Neem je die Labtec APX 5820 ook mee in de test? Ik wil deze nl gaan kopen na de zomer en ben wel benieuwd. Hoewel, het is de duurste labtec dus het zal wel goed zitten denk ik
Btw Jag, wat voor prijsklasse had je in gedachte voor de hifi-speakertjes? mission 700 een id?
Bose heeft ook een setje PC-speakers, ik weet alleen het type nummer niet 
en ik vind dat je dan zoveel mogelijk moet testen: dus ook creative en als het kan ook die Bose.. ook al klinken ze kut: niet iedereen weet dat en dat zijn nou ook de mensen die die review zullen lezen.
dan maak je ze er meteen attent op geen creative te kopen
en ik vind dat je dan zoveel mogelijk moet testen: dus ook creative en als het kan ook die Bose.. ook al klinken ze kut: niet iedereen weet dat en dat zijn nou ook de mensen die die review zullen lezen.
dan maak je ze er meteen attent op geen creative te kopen
Dat had ik al bedacht, als je goed leest zul je zien dat ik al een HiFi setje erbij wilde zetten 
Klipsch promedia 2.1

Labtec APX 4620

Yamaha Yst ms-50

En dan nog een goedkoop en duur Philips setje, en nog een goedkope Labtec ofzo. En misschien nog een Creative of een ander merk?
Ik doe het ook voor mezelf, niet alleen maar. Als ik het puur vor mezelf zou doen zou ik echt geen review doen van comp speakers, maar juist echte HiFi. Nu combineer ik beide dingen door iets te doen wat ik ook leuk vind, wat ook geen scheldpartij wordt op de geteste speakers (zoals met de 5.1 review een beetje gebeurd is), en natruurlijk wat nuttig is voor Tweakers. En ik zal er ook nog wel wat goedkope dingen bij doen. Die Labtec Spin dingen zijn echt niet duur (en niet goed?).Op zondag 24 juni 2001 19:04 schreef nigelator het volgende:
Oke.. dan wacht ik het af.. misschien heb je wel gelijk, maar dan doe je het niet voor ons, of voor tweakers, maar voor je zelf. Misschien is dat niet het goede uitgangspunt.
Succes!
Voorlopige lijst met speakers die ik wil reviewen:Op zondag 24 juni 2001 19:57 schreef ZeroX15 het volgende:
test dan gelijk mijn Labtec 4620 ook ff
supersetje
Klipsch promedia 2.1

Labtec APX 4620

Yamaha Yst ms-50

En dan nog een goedkoop en duur Philips setje, en nog een goedkope Labtec ofzo. En misschien nog een Creative of een ander merk?
Ander merk?
Eentje van Trust, ofzo.
Eentje van Trust, ofzo.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Meen je dat nou joh?? Is bij de 4620 het volume van de sub regelbaar? Ik heb nu de 2414 namelijk, en die sub is af en toe wat al te enthousiast zeg maar.Op zondag 24 juni 2001 20:10 schreef mistraldk het volgende:
[..]
I'm sorry maar dat schijnt dus helemaal niet zo goed te zitten, de sub is groot maar het geluid lijkt nergens op, daarin is de een maatje kleinere 4620 een stuk beter.
Btw Jag, wat voor prijsklasse had je in gedachte voor de hifi-speakertjes? mission 700 een id?
Als het waar is wat je zegt hoef ik ook nog minder geld uit te geven
Heb je gelijk, van JBL is er ook zo'n reeks als die Spinns van Labtec, die kan ik ws wel regelen. Zijn 2 speakers die normaal bij die Dells en Compaqs zitten. Mail me maar, dan heb je al 1 setjeOp zondag 24 juni 2001 20:28 schreef Jag het volgende:
Dat had ik al bedacht, als je goed leest zul je zien dat ik al een HiFi setje erbij wilde zetten
[..]
Ik doe het ook voor mezelf, niet alleen maar. Als ik het puur vor mezelf zou doen zou ik echt geen review doen van comp speakers, maar juist echte HiFi. Nu combineer ik beide dingen door iets te doen wat ik ook leuk vind, wat ook geen scheldpartij wordt op de geteste speakers (zoals met de 5.1 review een beetje gebeurd is), en natruurlijk wat nuttig is voor Tweakers. En ik zal er ook nog wel wat goedkope dingen bij doen. Die Labtec Spin dingen zijn echt niet duur (en niet goed?).
[..]
Voorlopige lijst met speakers die ik wil reviewen:
Klipsch promedia 2.1
[afbeelding]
Labtec APX 4620
[afbeelding]
Yamaha Yst ms-50
[afbeelding]
Helemaal mee eens, die maakt zeker een goede kans om goed te scoren, zeker de moeite waard om te testen. Oh mooi ik zie het al, no comment!!! Dit is misschien een belediging voor je maar een Trust SoundForce 1200 (watt pmpoOp zondag 24 juni 2001 19:57 schreef ZeroX15 het volgende:
test dan gelijk mijn Labtec 4620 ook ff
supersetje
Het probleem met de goedkope sets is, dat de types bijna nooit gespecificeerd worden in prijslijsten (50watt speakers,... 45,- ex btw). Dat mensen die er zo weinig voor over hebben het vaak toch geen ene zak kan schelen, en ze alleen maar geinteresseerd zijn in "of het niet kraakt". Zo'n "review" doe je maar lekker zelf in de winkel! De mensen die dit toch al gaan lezen, willen meestal toch wel enigszins kwaliteit hebben. Het zou kunnen zijn dat er een 4.1 set insluipt (ik zou zelf graag de philips 3-500 horen), maar dan komt de nadruk dus op 2.1 weergave! (dus geen eax/a3d/dolby tests!), dit omdat er van die speaker geen 2.1 versie is. Alleen om die reden zou er dus een 4.1 getest kunnen worden.
als mensen hier wat voorbeelden neer kunnen zetten van speakertjes die weinig kosten, en ook nog eens herkenbaar zijn: graag!
Ik zelf denk nu aan een labtec spin70. Volgens mij is dat een voorbeeld van een speakerset die herkenbaar is, en goed te betalen en te verkrijgen.
Meer is altijd welkom
Lijst met kandidaten:
Het liefst dus met typenummer en link erbij
Da's handig. Met "een mooie fullrange speaker van 200 piek" kan ik zo weinig. 
Een trust is idd misschien wel een goeie kandidaat. en die spin dus ook
(die had ik al in gedachte
).
Als contra test, had ik een setje mission 70's (of vergelijkbaars) in m'n gedachte zitten. Zonder die extra versterker, omdat de verschillen daartussen in die klasse zo ongelooflijk klein zijn. Dan wordt het een hifi-test, en dat is niet de bedoeling. Speakers voor maximaal 500 voor een setje. Dit wordt misschien een stuk moeilijker om te regelen, omdat hifi-winkels niet echt bekend zijn met deze site.
Als er hifi speakers bijkomen, dan gaan ze naast de monitor, en een groene monitor is gewoon een zwaar minpunt, net als een speaker die alleen lekker klinkt, als-ie wat verder van je staat, om maar een voorbeeld te geven, naar hoe ik het van plan ben te testen. Het blijft voor de pc!
als mensen hier wat voorbeelden neer kunnen zetten van speakertjes die weinig kosten, en ook nog eens herkenbaar zijn: graag!
Ik zelf denk nu aan een labtec spin70. Volgens mij is dat een voorbeeld van een speakerset die herkenbaar is, en goed te betalen en te verkrijgen.
Meer is altijd welkom
Lijst met kandidaten:
- Labtec spin70 Yamaha YST-m50 Latec APX4620 labtec 2414 Philips A 2-300 Philips MMS 240 philips A 3-500 Klipsch promedia 2.1 [url="http://csw.creative.com/products/slim/"]Creative slim 500[/url] [url="http://csw.creative.com/products/sw310/"]Creative SoundWorks 310[/url]
Het liefst dus met typenummer en link erbij
Een trust is idd misschien wel een goeie kandidaat. en die spin dus ook
Als contra test, had ik een setje mission 70's (of vergelijkbaars) in m'n gedachte zitten. Zonder die extra versterker, omdat de verschillen daartussen in die klasse zo ongelooflijk klein zijn. Dan wordt het een hifi-test, en dat is niet de bedoeling. Speakers voor maximaal 500 voor een setje. Dit wordt misschien een stuk moeilijker om te regelen, omdat hifi-winkels niet echt bekend zijn met deze site.
Als er hifi speakers bijkomen, dan gaan ze naast de monitor, en een groene monitor is gewoon een zwaar minpunt, net als een speaker die alleen lekker klinkt, als-ie wat verder van je staat, om maar een voorbeeld te geven, naar hoe ik het van plan ben te testen. Het blijft voor de pc!
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Neej, dan kun je altijd nog commentaar op de manual oid geven.. omdat dat de meesten toch niet boeitOp zondag 24 juni 2001 22:46 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, die maakt zeker een goede kans om goed te scoren, zeker de moeite waard om te testen. Oh mooi ik zie het al, no comment!!!
Hehe, hm. houdt het toch maar op ene Philips set, die klinken volgens mij beter dan Trust of Creative welk type dan ook.
Kun je trouwens ook uitleggen of welke CONCRETE manier de de sets in punten gaat beoordelen Jag?
Kun je trouwens ook uitleggen of welke CONCRETE manier de de sets in punten gaat beoordelen Jag?
Jah, een setje JBL's uit dezelfde klasse als die Labtec's kunnen we wel regelen (zitten bij Compaq's gloof ik).Lijst met kandidaten:
- Labtec spin70 Yamaha YST-m50 Latec APX4620 labtec 2414 Philips A 2-300 Philips MMS 240 philips A 3-500 Klipsch promedia 2.1 [url="http://csw.creative.com/products/slim/"]Creative slim 500[/url] [url="http://csw.creative.com/products/sw310/"]Creative SoundWorks 310[/url]
Quite simple, 2.0/2.1 sets reviewen is minder ingewikkeld dan 5.1 sets. Je test met muziek, in een pc opstelling (near field zeg maar), en dan uiteenlopende muziek, en dan zeg je welke het mooist klinkt. Dat is echt veruit het belangrijkst, daarnaast komen komen nog wat extra dingen zoals uiterlijk en bijgeleverde shit.Op zondag 24 juni 2001 22:51 schreef Yokozuna het volgende:
Hehe, hm. houdt het toch maar op ene Philips set, die klinken volgens mij beter dan Trust of Creative welk type dan ook.
Afwerking en een potje Unreal moet ook wel lukken, denk ik 
Desnoods even een stukje geluid opnemen van 5min. zodat we ff explosies enzo kunnen horen. En of je niet doodgaat aan de hoge tonen, en meer van dat soort zaken.
Desnoods even een stukje geluid opnemen van 5min. zodat we ff explosies enzo kunnen horen. En of je niet doodgaat aan de hoge tonen, en meer van dat soort zaken.
Hhhm, daar hebben we niet zoveel aan. Ik heb die dingen nooit los verkocht zien worden....Op zondag 24 juni 2001 22:59 schreef nigelator het volgende:
[..]
Jah, een setje JBL's uit dezelfde klasse als die Labtec's kunnen we wel regelen (zitten bij Compaq's gloof ik).
tweakers kopen (in het algemeen) toch geen compaq...
Misschien kunnen jullie de ruis verhoudingen na het versterken e.d. ook meten? Of de freqentie bereiken enzo? Of moet je daar een studio met app. voor hebben (zoals bij je thuis misschienOp zondag 24 juni 2001 22:51 schreef Yokozuna het volgende:
Hehe, ze worden dus gewoon los verkocht bij een paar winkels hier in de buurtOp zondag 24 juni 2001 23:02 schreef JvS het volgende:
[..]
Hhhm, daar hebben we niet zoveel aan. Ik heb die dingen nooit los verkocht zien worden....
tweakers kopen (in het algemeen) toch geen compaq...
Ruisverhoudingen boeien IMHO helemaal niet, zolang het niet ruist op normale volumes, is het voor pc-speakers wel goed. Ik denk zelfs dat er misschien een algemeen verhaal over de (onzin van )specs (bij dit soort sets) in moet staan. Maar daar moeten we het nog even over hebben.Op zondag 24 juni 2001 23:03 schreef nigelator het volgende:
[..]
Misschien kunnen jullie de ruis verhoudingen na het versterken e.d. ook meten? Of de freqentie bereiken enzo? Of moet je daar een studio met app. voor hebben (zoals bij je thuis misschien)?
Als jullie nog andere suggesties hebben, kom maar op
Kom maar met wat typenummers danHehe, ze worden dus gewoon los verkocht bij een paar winkels hier in de buurt
Ow, signaal/ruisverhouding. Dat is echt iets waar ze dan heel interessant mee gaan doen in pc speakers reviews. Dan lezen ze in de specs dat de signaal/ruisverhouding 95 dB is, en dan doen ze net alsof dat garant is voor echt een hele goede geluidsweergave. Pc speakers reviews zijn zoiezo van bedroevend laag niveau, ook 3D sound surge waar iedereen zo'n hoge pet van op heeft. Bekijk deze link maar eens: http://www.3dsoundsurge.com/reviews/S47100/S47100-p6.html
Ze reviewen daar de Midiland S4-7100 alsof het een B&W 801 is
Zelfs zo erg dat ik haast zou denken dat ze omgekocht worden.
Ze reviewen daar de Midiland S4-7100 alsof het een B&W 801 is
dat zeg ik al tijden.....Op zondag 24 juni 2001 23:22 schreef Jag het volgende:
ook 3D sound surge waar iedereen zo'n hoge pet van op heeft.
Ze reviewen daar de Midiland S4-7100 alsof het een B&W 801 isZelfs zo erg dat ik haast zou denken dat ze omgekocht worden.
* JT zucht....
En niemand die me gelooft...
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Omdat ik niet weet wat die "sjit" betekend d8 ik van laat ik eens iets roepen. Ik vindt bijv wel belangerijk dat me geluid niet kraakt als ik het volume wijzig of dat als je "3d" aan zet je je in een zwembad waant. Misschien zijn dat dingen waar naar gekeken kan worden?Op zondag 24 juni 2001 23:22 schreef Jag het volgende:
Ow, signaal/ruisverhouding. Dat is echt iets waar ze dan heel interessant mee gaan doen in pc speakers reviews. Dan lezen ze in de specs dat de signaal/ruisverhouding 95 dB is, en dan doen ze net alsof dat garant is voor echt een hele goede geluidsweergave. Pc speakers reviews zijn zoiezo van bedroevend laag niveau, ook 3D sound surge waar iedereen zo'n hoge pet van op heeft. Bekijk deze link maar eens: http://www.3dsoundsurge.com/reviews/S47100/S47100-p6.html
Ze reviewen daar de Midiland S4-7100 alsof het een B&W 801 isZelfs zo erg dat ik haast zou denken dat ze omgekocht worden.
Zijn onderweg (einde m-middag)Kom maar met wat typenummers dan
Weest gerust. Daar gaan we zeker op letten.Op zondag 24 juni 2001 23:28 schreef nigelator het volgende:
[..]
Omdat ik niet weet wat die "sjit" betekend d8 ik van laat ik eens iets roepen. Ik vindt bijv wel belangerijk dat me geluid niet kraakt als ik het volume wijzig of dat als je "3d" aan zet je je in een zwembad waant. Misschien zijn dat dingen waar naar gekeken kan worden?
Verwijderd
Lijkt mij een interressante kandidaten lijst. Ik ben benieuwd wat de uitkomst van de test is vooral ook om dat er weinig 2.1 tests zijn (voor zover ik weet tenminste). Ik neem aan dat het resultaat hier op tweakers gepost wordt of komt dit op een site te staan dat hier de link vermeld wordt?
Uiteraard, de review zal op T.net komen te staan, en ik zal er hier naar linken. Maar dat duurt nog wel ff, op zijn minst een maand, maar ga maar uit van langer.

http://www.trust.nl/products/product.htm?artnr=10122
De trust soundforce 1200. Voor mij de referentie in budget comp speakers. Weet alleen niet of ze nog nieuw te krijgen zijn
Dan hoeven ze die test ook niet te doen.Op maandag 25 juni 2001 12:13 schreef SuB het volgende:
tja.. weet nu al dat klipsch de beste is
Ik heb ze nog nooit beluisterd, maar deze zijn beter dan Trust. Luidsprekers van Magnat.

Cyber Sound MM 1000
2-weg bassreflex systeem
300 watt (p.m.p.o.)
freq. bereik: 30-23.000hz.
Altijd weer die PMPO.

Cyber Sound MM 1000
2-weg bassreflex systeem
300 watt (p.m.p.o.)
freq. bereik: 30-23.000hz.
Altijd weer die PMPO.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Verwijderd
Ik zag deze magnat speakers vorige week nog bij de Media Markt in Rotterdam als demo model zonder doos in de uitverkoop voor (ik geloof) fl. 150,-. Ik weet niet wat ze normaal kosten. Ze hadden maar 1 set dus wie hem wil hebben moet snel zijn! (laat het hier even weten als je hem bemachtigd heb)
Ik heb ze van de site van de importeur van Magnat. Daar staan ze voor FL 349,-Op maandag 25 juni 2001 17:28 schreef Raampie het volgende:
Ik zag deze magnat speakers vorige week nog bij de Media Markt in Rotterdam als demo model zonder doos in de uitverkoop voor (ik geloof) fl. 150,-. Ik weet niet wat ze normaal kosten.
Verwijderd
Mmmm, dat is wel het top setje van Magnat zo te zien http://www.magnat.nl/magnat/magnat-home/multimedia/multimedia.htm. Ze lagen er al een tijdje en ik heb het nog in overweging genomen om ze te kopen. T'is dat ik pas zelf een extra speakersetje erbij gekocht heb, anders zou ik zelf nog even gaan kijken.
Ok, na enig beraad hebben we deze lijst uitgezocht voor te testen speakers, opgespitst in drie categorieen:
Sub/sat systemen:
Klipsch Promedia 2.1

Creative Labs Digital Soundworks

Labtec APX 4620

Philips A3-500

Yamaha Yst-m50

Full range speakers:
Labtec Spin 70

Philips A1-2

En dan nog een setje random 300 Watt speakers
HiFi speakers:
Mission M-73

Magnat Vintage 110
Sub/sat systemen:
Klipsch Promedia 2.1

Creative Labs Digital Soundworks

Labtec APX 4620

Philips A3-500

Yamaha Yst-m50

Full range speakers:
Labtec Spin 70

Philips A1-2

En dan nog een setje random 300 Watt speakers
HiFi speakers:
Mission M-73

Magnat Vintage 110
De hi-fi speakers onder voorbehoud.
Verwijderd
Hoewel ik wel benieuwd ben naar een test van de Philips A3500 is dit geen 2.1/2.0 set maar een 4.1 set. Ik dat geval moeten jullie de A2.300 testen omdat dit wel een 2.1 set is.
Verder denk ik toch echt dat de MMS 240 een betere speaker is om te testen dan een echte instapspeaker als de A1.2 (hoewel deze misschien beter past tegenover die labtech die ik eerlijk gezegd niet zo goed ken).
Verder denk ik toch echt dat de MMS 240 een betere speaker is om te testen dan een echte instapspeaker als de A1.2 (hoewel deze misschien beter past tegenover die labtech die ik eerlijk gezegd niet zo goed ken).
Deze kwam ik net tegen...
We leggen de nadruk op de 2.1kant van die set. En nemen hem omdat het een hele nieuwe is.Op zondag 01 juli 2001 04:07 schreef Raampie het volgende:
Hoewel ik wel benieuwd ben naar een test van de Philips A3500 is dit geen 2.1/2.0 set maar een 4.1 set. Ik dat geval moeten jullie de A2.300 testen omdat dit wel een 2.1 set is.
De MMS240 staat niet meer op de website van philips, volgens mij is de a1.2 power de opvolger ervan...Verder denk ik toch echt dat de MMS 240 een betere speaker is om te testen dan een echte instapspeaker als de A1.2 (hoewel deze misschien beter past tegenover die labtech die ik eerlijk gezegd niet zo goed ken).
Ik zou echt heel erg graag bijvoorbeeld één trust 2.1 setje in de review terug zien. Ik vraag me echt af hoe ze in de test uit de verf komen. Het kost niks, maar krijg je dan ook echt niks? dat vraag ik me af!
En die 'normale' hifi speakers, is dat eingelijk niet iets heel anders? kun je niet beter een aparte test maken met bijvoorbeeld alleen maar boekenplank speakers?
En die 'normale' hifi speakers, is dat eingelijk niet iets heel anders? kun je niet beter een aparte test maken met bijvoorbeeld alleen maar boekenplank speakers?
Nee, het is zo'n slecht argument dat het iets anders is. Wat maakt dat nou uitOp zondag 01 juli 2001 13:18 schreef thefirstikke het volgende:
Ik zou echt heel erg graag bijvoorbeeld één trust 2.1 setje in de review terug zien. Ik vraag me echt af hoe ze in de test uit de verf komen. Het kost niks, maar krijg je dan ook echt niks? dat vraag ik me af!
Juist geen aparte test, omdat ik een rechtstreekse vergelijking wil. Alleen is de Mission M-73 waarschijnlijk geen goede keuze omdat hij nogal groot is en ook redelijk duur. Dus daar gaat waarschijnlijk een andere voor in de plaats komen.
Die Trust komt er misschien nog wel in als "300 Watt" speakersetje.
Goed om te zien dat het niveau van de reviews omhoog is gegaan bij hun, die 5.1 roundup van hun was echt slecht.Op zondag 01 juli 2001 10:41 schreef Mex het volgende:
Deze kwam ik net tegen...
Verwijderd
De MMS240 staat er wel op, maar er zijn twee luidsprekers pagina's (klik onderaan op 'volgende' en je komt hier terecht: link ) (sorry ik weet niet hoe ik een hyperlink moet makenOp zondag 01 juli 2001 12:58 schreef JvS het volgende: De MMS240 staat niet meer op de website van philips, volgens mij is de a1.2 power de opvolger ervan...
Maar als je dan toch de A1.2 kiest dan moet je wel de A1.2plus doen (staat ook op deze pagina). Deze heeft 5w rms vermogen en de gewone uitvoering 1.5w.
Mod break: zo doe je dat dus
/off-topic
[*url=http://www.blaat.nl]link[*/url]
en dan zonder die *'tjes
maar link werkt niet meer: link expired..
misschien kun je de link naar een plaatje ervan gebruiken.
Edit:
hier is de info van de MMS240:

Satelliet-speakers (2 x 7,5 W)
PMPO (180 W)
Aansluitingen (Analoog)
Subwoofer (Nee)
[*url=http://www.blaat.nl]link[*/url]
en dan zonder die *'tjes
maar link werkt niet meer: link expired..
Edit:

PMPO (180 W)
Aansluitingen (Analoog)
Subwoofer (Nee)
How about Videologic?
Bv Sirocco (niet de crossfire das een 4.1)
of de Sirocco Pro's (die maakt gehakt van de Klipsjes)
Bv Sirocco (niet de crossfire das een 4.1)
of de Sirocco Pro's (die maakt gehakt van de Klipsjes)
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Onzin. Als ik waar voor m'n geld wil, betekent het niet dat ik dan maar 2 boekenplank speakers langs m'n monitor nee wil zitten + nog een versterker... Hier op m'n werk kamer heb ik daar niet eens plaats voor. Daarom wil ik gewoon een goed 2.1 setje. Maar ik zou die normale boekenplank speakers dan puur als referentie opnemen in de test, en over een tijdje een hele review gewijd aan boekenplank speakers. Of zijn m'n argumenten echt zo slechtOp zondag 01 juli 2001 17:20 schreef Jag het volgende:
[..]
Nee, het is zo'n slecht argument dat het iets anders is. Wat maakt dat nou uitJe wilt toch gewoon het beste geluid voor je geld
Juist geen aparte test, omdat ik een rechtstreekse vergelijking wil.
Vergeet niet dat deze review door mensen wordt gelezen die al iets kritischer zijn voor geluid dan degene die zijn windows bliepjes wil horen. Dus dan zullen twee kleine HiFi speakers over het algemeen ook niet zo'n probleem zijn denk ik.Op zondag 01 juli 2001 23:14 schreef thefirstikke het volgende:
[..]
Onzin. Als ik waar voor m'n geld wil, betekent het niet dat ik dan maar 2 boekenplank speakers langs m'n monitor nee wil zitten + nog een versterker... Hier op m'n werk kamer heb ik daar niet eens plaats voor. Daarom wil ik gewoon een goed 2.1 setje. Maar ik zou die normale boekenplank speakers dan puur als referentie opnemen in de test, en over een tijdje een hele review gewijd aan boekenplank speakers. Of zijn m'n argumenten echt zo slecht
Ja, dat bedoel ik dus precies. Ze kloppen niet de frequentiespectra, dAAROM kun je ze toch ook meten? Het is toch gewoon interessant eens EEN keer te zien tot hoe diep de sets komen en in hoeverre de merken je daarin voor de gek houden.Op zondag 24 juni 2001 23:03 schreef nigelator het volgende:
[..]
Misschien kunnen jullie de ruis verhoudingen na het versterken e.d. ook meten? Of de freqentie bereiken enzo? Of moet je daar een studio met app. voor hebben (zoals bij je thuis misschien)?
Magnat laat zijn multimedia pc speakersets door Jazz maken mocht je dat nog niet bekend zijn. Conclusie kun je stellen, het is goedkope troep, bovendien is het bijna nergens te krijgen. Dus echt praktisch is het niet die set als kandidaat te kiezn.
Sorry, maar dit is toch gewoon troep, dit is een superbudget 2.0 setje. Zou niet significant zijn gezien die toch zoieso geen kans maakt in de test.maar link werkt niet meer: link expired..
Edit:
PMPO (180 W)
Aansluitingen (Analoog)
Subwoofer (Nee)
Het wordt ook als budget speaker getest, en er zijn ook meerdere budget speakers getest.
Over de metingen, ik wil de max spl test en de frequency response grafiek er wil in houden. Die waren de vorige keer erg "revealing".
Over de metingen, ik wil de max spl test en de frequency response grafiek er wil in houden. Die waren de vorige keer erg "revealing".
Verwijderd
Het is inderdaad een budget speaker, maar wel eentje die naar mijn mening aanzienlijk beter klinkt dan veel andere speakers in zijn klasse. Daarom lijkt het mij een interressante kandidaad voor deze test.Op zondag 01 juli 2001 23:21 schreef Yokozuna het volgende:[..]Sorry, maar dit is toch gewoon troep, dit is een superbudget 2.0 setje.
Voor mij maakt het niet echt uit wat de uitkomst is want ik ben er tevreden over (en dus niet opzoek naar iets anders). Maar in zijn klasse denk ik dat het een heel aantrekkelijke keuze is (eventueel met optionele subwoofer mms250).
Jongens jongens;
hier een tipje van een audio philieut (of hoe je het ook noemt):
Dé Harman Kardon 695.
Man ó man! wat een geluid dit heeft zeg!
Heb hem gekocht samen met een Dell Dimension 8100.
Ik weet zeker dat er meerdere eigenaren zoals ik dat kunnen beamen.....
2 dunne design speakers met een actieve subwoofer.
hier een tipje van een audio philieut (of hoe je het ook noemt):
Dé Harman Kardon 695.
Man ó man! wat een geluid dit heeft zeg!
Heb hem gekocht samen met een Dell Dimension 8100.
Ik weet zeker dat er meerdere eigenaren zoals ik dat kunnen beamen.....
2 dunne design speakers met een actieve subwoofer.
Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said
daar valt wat voor te zeggen JagOp zondag 01 juli 2001 23:20 schreef Jag het volgende:
[..]
Vergeet niet dat deze review door mensen wordt gelezen die al iets kritischer zijn voor geluid dan degene die zijn windows bliepjes wil horen. Dus dan zullen twee kleine HiFi speakers over het algemeen ook niet zo'n probleem zijn denk ik.
De sets staan in principe al vast. Het nadeel van HK sets is dat ze niet zo goed alom verkrijgbaar zijn. Net zoals die JBl's die je bij een compaq krijgt...Op maandag 02 juli 2001 11:57 schreef Raampie het volgende:
Lijkt mij wel een goed idee zo'n HKsetje.
Verwijderd
Da's waar, anders had ik misschien wel voor zo iets gekozen. Toch jammer want ze lijken me best goed. Maare kom maar op met die test ik ben er klaar voor.Op maandag 02 juli 2001 15:56 schreef JvS het volgende:[..]Het nadeel van HK sets is dat ze niet zo goed alom verkrijgbaar zijn. Net zoals die JBl's die je bij een compaq krijgt...
er was ook een gast dol op een bepaald model van altec
sorry, ik weet alleen niet meer welke het waren
sorry, ik weet alleen niet meer welke het waren
Over magnat speakers ben ik heel erg te spreken (alleen heb ik dit type nooit beluisterd, heb zelf de vintage 710's), dus die mogen er van mij in blijven!Op zaterdag 30 juni 2001 21:56 schreef Jag het volgende:
Magnat Vintage 110
And the winner is:

Wel een beetje prijzig

Wel een beetje prijzig
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Oke, alvast bedankt voor de Maxspl en fr test Jag.
Jammer dat er geen Creative set in komt, dan zul je in zo'n frequentieanalyse grafiek wel een deuk zien in het frequentiespectrum. Namelijk de midrange.
Maargoed, geen Creative of wel?
Ik denk dat voor prijs kwaliteit verhouding de APX4620 wint, en de beste set gewoon de Promedia 2.1 Alleen voor die prijs zou Labtec misschien wel een betere 2.1 set kunnen maken. Ik vind het heel erg jammer dat Labtec geen high end 2.1 sets maakt zoals bv. Klipsch of Promedia.
Jammer dat er geen Creative set in komt, dan zul je in zo'n frequentieanalyse grafiek wel een deuk zien in het frequentiespectrum. Namelijk de midrange.
Ik denk dat voor prijs kwaliteit verhouding de APX4620 wint, en de beste set gewoon de Promedia 2.1 Alleen voor die prijs zou Labtec misschien wel een betere 2.1 set kunnen maken. Ik vind het heel erg jammer dat Labtec geen high end 2.1 sets maakt zoals bv. Klipsch of Promedia.
Ik heb in de vorige review ook een frequency response grafiek erin gedaan, en daar zag je echt de vreselijkste dingen bij die comp speakers.Op dinsdag 03 juli 2001 12:01 schreef Yokozuna het volgende:
Oke, alvast bedankt voor de Maxspl en fr test Jag.
De Creative (DTT3500) had trouwens geen dip in het midden. Sterker nog, een bul van zo'n 10 dB ergens in het hoog midden, waardoor ze echt afgrijselijk schel klonken.
Goed nieuws: Audioimport gaat in ieder geval meewerken, dus de Klipsch zit er in ieder geval al in.
Verwijderd
wanneer komt die review nou? 
(sorry voor het omhoog halen voor ouwe topic.. maar goed
)
heb hier nu trouwens mijn philips dss330 setje loeihard aanstaan
en de bass dreunt lekker mee
maar niet goed genoeg
(sorry voor het omhoog halen voor ouwe topic.. maar goed
heb hier nu trouwens mijn philips dss330 setje loeihard aanstaan
gaat de review nog door ?
Zo ja dan zou ik ook graag de Labte 4620 er in zien (zouden jullie deze misschien ook kunnen testen met 2 setjes: 2x Labtec 4620 als 4.2 set ?)
Zo ja dan zou ik ook graag de Labte 4620 er in zien (zouden jullie deze misschien ook kunnen testen met 2 setjes: 2x Labtec 4620 als 4.2 set ?)
we gaan er geen twee testen.
ivm vakantie duurt 't allemaal wat langer. Ik zou de communicatie met de bedrijven afwikkelen, maar ik heb van Jag niet alle mailtjes gekregen van alle bedrijven, dus kan niet ff verder regelen
. Dat was wel de bedoeling. 
Moeten we even wachten tot-ie zelf weer terug is, kunnen we verder regelen
.
ivm vakantie duurt 't allemaal wat langer. Ik zou de communicatie met de bedrijven afwikkelen, maar ik heb van Jag niet alle mailtjes gekregen van alle bedrijven, dus kan niet ff verder regelen
Moeten we even wachten tot-ie zelf weer terug is, kunnen we verder regelen
Je weet toch al welke er wint, Videologic Digitheathre DTS.
Met de grootste kwantitatieve specs (niet op de doos maar ook getest) en alle opties die je wilt, en beste kwaliteit (eigenlijk de Sirroco Crossfire, die klink acoustisch het best, mede door de high end versterker, waar het enige nadeel van deze set hem in zit).
Verder gaat de woofer bij elke frequentie het hardst van allemaal (alhoewel, die nieuwe Klipsch speakerset met een ENKELE 8" woofer kon hem al bijna evenaren, nu is er al een set met dubbele 8" woofer). De ADA885 heb ook een flinke 8" woofer, maar die klonk blubberiger dan de rest, ik vind hem ook niet optimaal klinken, neemt niet weg dat het een blaasbeest is
Ik denk dat door de opkomst van de nieuwe Klipsch set de Videologic DigiT DTS zijn ereplaatsje niet meer zeker is.
He wacht ff
[edit]
Alleen tjah, nu zit ik een uur te lullen over 5.1 en 4.1 sets. Als je de beste wilt kom je ook bij die uit, niet omdat ze surround geluid weergeven, maar omdat de beste sets bijna altijd de beste acoustische kwaliteit geven.
Wat 2.1 set betreft kom je voor beste acoustische kwaliteit uit op de Videologic Sirroco (niet Crossfire, das de 4.1 versie).
En wat beste overal prestaties de Videologic Sirroco pro. 2x videologic, ze houden zich dan ook nog steeds enorm veel bezig met high end pc sub sets.
Zelfs heb ik alleen de Sirroco Crossfire gehoord, leuke is dat "moeilijke muziek" als black en death metal er ook geweldig op, en dan kom je niet vaak tegen. De Sirocco Pro omdat die uit MEERDERE test (gezien ze alledrie dezelfde conclusie geven lijken ze me vertrouwelijk genoeg) als beste getest bleek.
Het is dan ook ene dure set, maar het ging erom "het beste van het beste", en dan kom je al snel op die set uit, laat staan dat je hem makkelijk in je bezit krijgt
Labtec en Philips bevinden zich (helaas) niet in de high end 2.1 wereld.
Met de grootste kwantitatieve specs (niet op de doos maar ook getest) en alle opties die je wilt, en beste kwaliteit (eigenlijk de Sirroco Crossfire, die klink acoustisch het best, mede door de high end versterker, waar het enige nadeel van deze set hem in zit).
Verder gaat de woofer bij elke frequentie het hardst van allemaal (alhoewel, die nieuwe Klipsch speakerset met een ENKELE 8" woofer kon hem al bijna evenaren, nu is er al een set met dubbele 8" woofer). De ADA885 heb ook een flinke 8" woofer, maar die klonk blubberiger dan de rest, ik vind hem ook niet optimaal klinken, neemt niet weg dat het een blaasbeest is
Ik denk dat door de opkomst van de nieuwe Klipsch set de Videologic DigiT DTS zijn ereplaatsje niet meer zeker is.
He wacht ff
[edit]
Alleen tjah, nu zit ik een uur te lullen over 5.1 en 4.1 sets. Als je de beste wilt kom je ook bij die uit, niet omdat ze surround geluid weergeven, maar omdat de beste sets bijna altijd de beste acoustische kwaliteit geven.
Wat 2.1 set betreft kom je voor beste acoustische kwaliteit uit op de Videologic Sirroco (niet Crossfire, das de 4.1 versie).
En wat beste overal prestaties de Videologic Sirroco pro. 2x videologic, ze houden zich dan ook nog steeds enorm veel bezig met high end pc sub sets.
Zelfs heb ik alleen de Sirroco Crossfire gehoord, leuke is dat "moeilijke muziek" als black en death metal er ook geweldig op, en dan kom je niet vaak tegen. De Sirocco Pro omdat die uit MEERDERE test (gezien ze alledrie dezelfde conclusie geven lijken ze me vertrouwelijk genoeg) als beste getest bleek.
Het is dan ook ene dure set, maar het ging erom "het beste van het beste", en dan kom je al snel op die set uit, laat staan dat je hem makkelijk in je bezit krijgt
Labtec en Philips bevinden zich (helaas) niet in de high end 2.1 wereld.
Nou, ik ben weer een stap verder voor de review. Ik ben vandaag naar Venlo gereden naar Stassen om twee setjes HiFi speakers uit te zoeken. Het was een pleuris eind rijen, en ik ben er echt de hele dag mee bezig geweest. Maar ik heb ook echt Stassen helemaal van binnen en buiten gezien. Ook een stukje The Matrix gekeken in hun bios, echt een schitterende zaal met alleen al voor meer dan een ton aan versterkers
. Nou dat was echt een mooi surround geluid, een stuk mooier dan in de meeste bioscopen.
Ook lang naar speakers geluisterd. Nadat ik een aantal speakers weer in fase had aangesloten
kon ik echt gaan luisteren. Helaas had ik van één speaker een verkeerde prijs opgekregen. Ik had namelijk de Dynaudio Audience 25 uitgekozen voor de review, maar die bleek toch wat duurder dan 350,- per stuk, ik vond het al goedkoop
. Voor die speaker komt nog een andere, maar in de review komt in ieder geval de DM303 van B&W, een speaker die ook hoge ogen werpt in Duitse audiobladen. En met 350,- adviesprijs heel erg betaalbaar (je koopt hem in werkelijkheid voor minder dan 300,- per stuk).
Het is een heel gedoe de setjes regelen, maar het gaat wel lukken. Alleen de Labtec setjes schijnen slecht leverbaar te zijn, maar daarover later meer.
Ook lang naar speakers geluisterd. Nadat ik een aantal speakers weer in fase had aangesloten
Het is een heel gedoe de setjes regelen, maar het gaat wel lukken. Alleen de Labtec setjes schijnen slecht leverbaar te zijn, maar daarover later meer.
lama ?Op zaterdag 22 september 2001 17:50 schreef Flippit het volgende:
mmm, lama
Nou liever niet
Verwijderd
ik ben ook ZEKER benieuwd, en al helemaal naar de Philips A3.500! ik ben (zoals waarschijnlijk verwacht) van plan die te bestellen bij mijn nieuwe pc.
Geduld mensen. Die review komt er wel, en er gaat ook een verassende uitslag uit komen!
De Labtecs hebben helaas niet mee kunnen doen wegens leveringsproblemen, erg jammer.
De Labtecs hebben helaas niet mee kunnen doen wegens leveringsproblemen, erg jammer.
Videologic ?
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Is er al iets bekend over de termijn waarop de review gepubliceerd kan worden?
sigloos
Verassend? Mja, jonge die sets gebruiken jullie gewoon voor privé gebruik!
En wij ondertussen maar wachten op die review grr!
Maaruh, verassend: Creative al beste getest. Hehe DAT zou ik erassend vinden. Nog verassender als Creative er in KWANTITATIEVE test het beste uit zou komen. Dat zou ik nieteens geloven maargoed.,,,...
Weer wachtne!?!!:) Jezus, ik kan echt niet typen man.
En wij ondertussen maar wachten op die review grr!
Maaruh, verassend: Creative al beste getest. Hehe DAT zou ik erassend vinden. Nog verassender als Creative er in KWANTITATIEVE test het beste uit zou komen. Dat zou ik nieteens geloven maargoed.,,,...
Weer wachtne!?!!:) Jezus, ik kan echt niet typen man.
Hoor wie klopt daar kinderen??
Is ie ongeveer af???
Is ie ongeveer af???
Ongeveer?Op donderdag 11 oktober 2001 15:10 schreef T.T. het volgende:
Is ie ongeveer af???
Nee, Jag heeft al wel veel geluisterd, maar ik zit ff in een raar rooster en in een nogal ander leefritme dan hem, dus ik moet er mijn visie nog even bijzetten enzo
Sinterklaas ? Wat bent u vroeg dit jaar...Op donderdag 11 oktober 2001 15:10 schreef T.T. het volgende:
Ecodan warmtepomp
Hehe, mooi.
Ik was dus op zoek naar nieuwe speakers, en zat even wat reviews te lezen om een eerste selectie te kunnen maken.
Kom ik op www.3dsoundsurge.com een (p)review tegen van een nieuwe set van Cambridge SoundWorks (de MegaWorks 210D en 510D)
ik wacht denk ik sowieso met de aanschaf van een set, voordat ik hier meer van weet :-)
Ik was dus op zoek naar nieuwe speakers, en zat even wat reviews te lezen om een eerste selectie te kunnen maken.
Kom ik op www.3dsoundsurge.com een (p)review tegen van een nieuwe set van Cambridge SoundWorks (de MegaWorks 210D en 510D)
enTo date it really has come down to the VideoLogic Sirocco Crossfire, Monsoon MM2000, Altec Lansings ADA890, Klipsch ProMedia 4.1 and just recently Klipsch ProMedia 5.1. On top of that only one of these offers a true center channel (the Klipsch ProMedia 5.1). Its no question based on my testing of the MegaWorks 210D prototype MegaWorks 510D will join this small group and become just the second 5.1 system to do so.
Nu vroeg ik me af of jullie al iets wisten van de Cambridge SoundWorks MegaWorks 210D en 510D. Beter dan Sirocco Crossfire klinkt niet slecht, zeker niet als ze ook wat beter beschikbaar zijn dan de Crossfire.What I can say is definitely put the MegaWorks 510D on your short list of systems to consider, particularly if you want a real center channel and consider smooth detailed midrange and powerful deep bass response is more important than prominent and/or excellent treble. The MegaWorks is without a doubt the by far most impressive multimedia system Cambridge SoundWorks produced to date.
ik wacht denk ik sowieso met de aanschaf van een set, voordat ik hier meer van weet :-)
Goed nieuws: de Labtec APX 4620 zal toch in de review komen. Ik wilde hem toch er erg graag in de review hebben, en ik kan dat setje van iemand lenen.
Bovendien is de review al erg ver, dus ik hoop dat ding over twee weken online te hebben.
Bovendien is de review al erg ver, dus ik hoop dat ding over twee weken online te hebben.