• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:36
Goedendag,

Sinds gisteren boot mijn pc niet meer door en geeft geen beeld meer.

De dag daarvoor ging opeens het beeld flikkeren. Als ik de driver verwijderd had verdween dit geflikker. Verschillende drivers geprobeerd van oude tot nieuwe!

Ik alles geprobeerd en toen maar aan een verse windows istallatie begonnen.
Maar nu geeft hij helemaal geen beeld meer.

Mijn vermoeden een dode videokaart, het probleem is dat deze in een custom loop zit met nog 2 andere videokaarten!

Is er een manier om te testen welke defect is?

(Niks is ooit warmer geworden dan 60 graden en met benchen 68 max. Nergens ook lekkage gehad en de kaarten hebben stock gedraait)

Specs:

I7 3930k @4.4 ghz
Msi x79a-gd65 8d
3x 7970
Corsair ax1200

Bedankt alvast voor het meedenken!

[ Voor 3% gewijzigd door misterd11 op 10-04-2016 10:46 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

klinkt misschien heel simpel, maar je kan individuele kaarten uitschakelen in apparaatbeheer. Soms wil domweg de pcie kabels uit de kaart trekken die je wil uitsluiten ook werken. Sommige borden vinden dat niet leuk, maar het is altijd te proberen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Of de crossfire flatcable er tussen uit halen, en iedere kaart afzonderlijk op een monitor aansluiten.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• misterd11
Beide al geprobeerd, maar ik krijg helemaal geen beeld en aparaatbeheer kan ik dus niet inkomen!

Crossfire kabels er uit heeft ook geen nut gehad!

Kaarten geven wel een output signaal door maar beeld blijft zwart! Ook geprobeerd met een tv, werkte ook niet!

[ Voor 27% gewijzigd door misterd11 op 10-04-2016 13:24 ]

• misterd11
Het raare is dat hij de ene keer wel door boot. De andere keer niet. (Aan knop kan ik soms met 1 druk de pc uitzetten, de andere x moet ik hem ingedrukt houden)

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04:48
1 voor 1 geprobeerd, en je ram kan dit ook veroorzaken.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• misterd11
Ram ook al geprobeerd 1 latje, videokaarten ook 1 voor 1 aangesloten. Bios switch geprobeerd. Maar hij geeft of een a2 of b2 code op het debug display op het moederboord!

Kam het een corrupte bios zijn?

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik zou zeggen zoek even die codes op.

• misterd11
Schijnt met de bios te maken hebben, maar ik kan beide biosen niet bereiken. Dus ook nirt opnieuw flashen/updaten!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-12-2025
Post ook even jouw zoekresultaten van jouw mobo in combi met deze error codes ;)
Je kan gewoon de handleiding downloaden op de support site. Op het moment zit ik op mijn telefoon en is het mij iets teveel gedoe om dit voor jou te doen 😅

• misterd11
robogeeka schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:23:
Post ook even jouw zoekresultaten van jouw mobo in combi met deze error codes ;)
Je kan gewoon de handleiding downloaden op de support site. Op het moment zit ik op mijn telefoon en is het mij iets teveel gedoe om dit voor jou te doen 😅
Alles ontkoppelt en zover het kon op een andere pc getest. Videokaarten los van elkaar getest met luchtkoeling. Alles functioneerd weer naar behoren en een verse installatie doet wonderen. Tevens ook clear cmos jumper op het mobo gebruikt en de knop achterop het moederboord. Battery op het moederboord ook vervangen. Bios is wat verouderd en ga ik nu eerst updaten!

Voor nu doet hij het weer, maar eerst nog even de videokaart driver instaleren voor de zekerheid!

Bedankt voor de hulp en tips!
Pagina: 1