[vraag en aanbod] tonen gemm. verkoopprijs (en verloop)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 16:24
Aangezien we nu sinds een tijdje veiligingen hebben is er, als het goed is, een mooie berg data verzamelt over de gemm. verkoopprijs van producten. Dan zou je ook, met een mindere mate van zekerheid, uit de gewone verkoopprijzen kunnen halen. En niks weerhoud ons om bij het switchen van ' te koop ' naar 'verkocht' optioneel te vragen naar de uiteindelijke verkoopprijs.

Als we de gemm. verkoopprijs kunnen tonen van een product (eventueel met een verloopgrafiek) is dat
  • Handig als ik een nieuw product erop zet en de waarde moet bepalen
  • We gaan een dataset maken van de actuele waarde van producten in de tweedehands markt!/li]
  • Je herkent een goede prijs :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/z0XwBXzsHkUyr5uWXETJZCoX/full.png

[ Voor 5% gewijzigd door bonzz.netninja op 10-04-2016 10:10 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:23

matroosoft

Lone Christian

Klinkt als een goed idee, maar gezien het aantal requests wat nog openstaat zal dit wel niet snel komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 12:27
Mee eens. Goed idee!
Ik vind het inderdaad soms ook lastig de waarde van iets in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk vergeten Tweakers producten koppelen dus gaan gemiddelden afwijken. Dus A&V koppelhobby.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2016 17:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-10 13:35
Maar een gemiddelde verkoopprijs zegt toch niks? De één verkoopt iets nieuw/zo goed als nieuw voor 250 euro, een ander verkoopt hetzelfde met deuken en krassen voor €50. Het gemiddelde van 150 euro is dan toch totaal nietszeggend? Je moet een prijs in context kunnen plaatsen, bij een gemiddelde prijs mist die context.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:31

Eagle Creek

Breathing security

Zeer goed idee - sluit ik mij bij aan.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 16:24
P1nGu1n schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:30:
Maar een gemiddelde verkoopprijs zegt toch niks? De één verkoopt iets nieuw/zo goed als nieuw voor 250 euro, een ander verkoopt hetzelfde met deuken en krassen voor €50. Het gemiddelde van 150 euro is dan toch totaal nietszeggend? Je moet een prijs in context kunnen plaatsen, bij een gemiddelde prijs mist die context.
Ik begrijp je punt eigenlijk helemaal niet. Een gemm. verkoop prijs zegt precies wat je bedoeld. De voorbeelden die jij noemt zouden uitzonderingen moeten zijn eigenlijk, en die kun je eruit filteren.

Blijft over een soort gemm. prijs dat een bepaald product op de v/a verkocht wordt.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Pagina: 1