Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 757961

Topicstarter
Goedemorgen,

We hebben thuis een powerbank van 20.000 mAh. De iphone 4 van mijn man reageert wel op de powerbank en laadt dus ook op. Maar mijn iphone 6 reageert dus niet..... Ik dacht: misschien ligt het aan het soort powerbank ofzo, ik ben namelijk niet thuis in dat soort apparatuur..

Zojuist kreeg ik op mijn werk een powerbank van 2600mAh, maar hier reageert mijn iphone ook niet op :/

Via de normale oplader laadt hij wel op.

Heeft iemand enig idee of dit een bepaalde instelling in mijn iphone kan zijn ofzo?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 09:46

OgWok

U.N.C.L.E.

Even checken of de Powerbank een Lightning-aansluiting heeft. Anders gaat het niet werken, vermoed ik.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:25

BCC

Heb je een originele iPhone 6 oplaad kabel? Een 5 werkt namelijk niet

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:03
BCC schreef op zondag 10 april 2016 @ 09:19:
even getest hier maar werkt feilloos met de kabel van een iphone 5 op een 6s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Kijk even of er stof in de connector van je telefoon zit. Even voorzichtig met een tandenstoker friemelen.

[ Voor 4% gewijzigd door BillSpaarbank op 10-04-2016 09:25 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:25

BCC

Wognummer schreef op zondag 10 april 2016 @ 09:23:
[...]

even getest hier maar werkt feilloos met de kabel van een iphone 5 op een 6s?
Weird, hier niet! iPhone 5 en 6 😬

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:45

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

BCC schreef op zondag 10 april 2016 @ 09:19:
Onzin.

De lightning kabel werkt gewoon op alle devices (Check compatibiliteit) . Denk eerder dat er iets bij jou mis is.

Gebruik je wel een originele Apple kabel op de powerbank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:17

bonzz.netninja

Niente baffi

Psycho_Mantis schreef op zondag 10 april 2016 @ 09:35:
[...]

Onzin.

De lightning kabel werkt gewoon op alle devices (Check compatibiliteit) . Denk eerder dat er iets bij jou mis is.

Gebruik je wel een originele Apple kabel op de powerbank?
Inderdaad onzin, anders zou er wel op de verpakking van een officiële kabel staan dat hij alleen voor 6 dan wel 5 zou zijn. Dat staat er niet :)

Vroegah deed mijn iphone wel moeilijk met vage usb laders, hij was vrij kritisch (en terecht je wilt geen gesmolten iphone), dat zal met powerbanks niet anders zijn lijkt mij.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301842

Waar je naar zou kunnen kijken is of de kabel mfi gecertificeerd is. Als het een ebay of alixpress kabel is kan ook nog wel is schelen.
*spam*

[ Voor 12% gewijzigd door Daedalus op 10-04-2016 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik laad mijn 6s Plus geregeld op met een Powerbank maar ging in het begin ook niet zonder slag of stoot.

Op mijn Powerbank zit 2x USB out en 1x USB in (Helaas dat onhandige micro USB). 1 USB poort is 1A en de andere is 2A.

Als ik de 6s Plus (en hiervoor hetzelfde met mijn 6plus) aansluit op de 1A poort werkt dit geregeld niet, zowel met een originele als een gecertificeerde namaak kabel. Als ik de iPhone op de 2A poort aansluit werkt het echter altijd.

Misschien dat je hier ook last van hebt?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 757961

Topicstarter
Ik heb een micro-USB en een USB ingang op de powerbank. Ik gebruik ook een orginele iPhone 6 lader. Mijn IPad Air (zelfde lader als voor iPhone 6) laadt ook niet op met beide Powerbanks. Ik heb het met verschillende iPhone laders geprobeerd.
Als het aan de stof in m'n telefoon zou liggen, dan zou hij ook niet op moeten laden via het stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:54

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Krijg je ook geen melding als 'Dit accessoire wordt mogelijk niet ondersteund'?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:57
De powerbank ondersteund dus geen iPhones. Koop een USB "condoom" oplaad adapter.
Voorbeeld: http://www.onlinekabelshop.nl/delock-ipad-usb-oplaad-adapter
Deze zet elke USB poort om in een 1A laadpoort zodat je bijvoorbeeld iPads kan opladen met een PC usb poort. Die van DeLock werkt in ieder geval met een iPhone 6S.

Zie ook figuur 2 hier.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 10-04-2016 18:36 . Reden: zojuist getest iphone 6s ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeroen3 schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:34:
De powerbank ondersteund dus geen iPhones. Koop een USB "condoom" oplaad adapter.
Voorbeeld: http://www.onlinekabelshop.nl/delock-ipad-usb-oplaad-adapter
Deze zet elke USB poort om in een 1A laadpoort zodat je bijvoorbeeld iPads kan opladen met een PC usb poort. Die van DeLock werkt in ieder geval met een iPhone 6S.

Zie ook figuur 2 hier.
Hij hij zet een USB poort met minder dan 1A natuurljk niet magisch om naar een 1A poort lijkt me ;)
Anoniem: 757961 schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:27:
Ik heb een micro-USB en een USB ingang op de powerbank. Ik gebruik ook een orginele iPhone 6 lader. Mijn IPad Air (zelfde lader als voor iPhone 6) laadt ook niet op met beide Powerbanks. Ik heb het met verschillende iPhone laders geprobeerd.
Als het aan de stof in m'n telefoon zou liggen, dan zou hij ook niet op moeten laden via het stopcontact?
De iPad Air heeft niet dezelfde lader als de iPhone 6, ze zijn uitwisselbaar maar de Air heeft in de verpakking een sterkere lader.

Ik neem aan dat de MicroUSB poort om op te laden is (ingang dus) en de USB-A aansluiting de poort is waar je een iPhone kabel op aansluit (uitgang) toch? Want dan zou het nog kunnen zijn dat de Powerbank een te kaag amperage levert, 0,5A bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:57
Donstil schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:40:
Hij hij zet een USB poort met minder dan 1A natuurljk niet magisch om naar een 1A poort lijkt me ;)
Klopt, maar dat weet de iPhone dan niet. Die ziet dan een 1A lader. Dat je hier een USB poort mee kan overbelasten is je eigen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeroen3 schreef op zondag 10 april 2016 @ 19:08:
[...]

Klopt, maar dat weet de iPhone dan niet. Die ziet dan een 1A lader. Dat je hier een USB poort mee kan overbelasten is je eigen probleem.
Overbelasten lijkt me sterk. Een USB poort geeft nou een maal wat hardwarematig geregeld is (of minder als er minder verwacht wordt). Het enige wat dit dingetje mogelijk doet is zorgen dat een iOS device gaat laten (al moet ik dat ook nog maar). Als je het aansluit op een 0,5A poort dan gaat het een eeuwigheid duren.

Pagina: 1