Camping wifi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben123321
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-05 09:04
Wij (vaders,moeders en ik) zitten sinds kort weer op de camping waar we af en toe een weekendje zijn. Nu hebben we daar wifi maar als je zo'n code koopt kan dat maar voor 1 apparaat (mac adres) op. Nu dachten wij dat lossen we op met een wifi repeater er tussen, dat werkt een beetje. Iedereen heeft wifi die verbind maar dat voor 10 minuten. Daarna moet je weer op een knopje klikken op een site van de camping. Dit gebeurt niet als je aleen op het netwerk zit.

Weet iemand hier een oplossing voor

Ik heb nog een d-link DHP-1565 router liggen met ddwrt.
De repeater is een tp-link: TL-WA850RE met standaard software.
De caming draait soko wifisite

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet

Ruben

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-05 23:20
Is het mogelijk om met een scriptje op die knop "te klikken"?
Zo ja, kan je ook al eerder op die knop klikken om je tijd te verlengen?
Zo ja, verbind een (voorbeeld) Raspberrypi met de WiFi en klik vlak voordat je sessie eindigt op die knop via het scriptje. Vervolgens laat je de Raspberrypi WiFi uitzenden of verbind je die met een Accesspoint

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PixellBox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-04-2024
Afhankelijk van de eisen en de kosten van zo'n code is het mogelijk interessanter om een wifi hotspot via een telefoon/tablet op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben123321
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-05 09:04
Ten eerste bedankt voor deze snelle reactie zo laat nog.

Nou ja ik dacht eerder dat er een repeater die alles onder 1 macaddres en ip addres versopt. Dat word momenteel nog niet gedaan namelijk ,of dat lijkt niet gedaan te worden. Want normaal als je op deze knop klikt hoor je in te loggen, maar omdat dit macadres al ingelogd is zegt die dat je al bent ingelogd en laat je door.

@RobinF: Ik kan niet eerder op die knop klikken dan zegt hij al je bent ingelogd
Ik heb ook een Raspberry pi (3b) heb er aleen niet super veel verstand van

@PixellBox: Als jij een manier weet om dit via telefoon tabelt te doen ik heb beide van android (samsung en ge root) zou ik dat graag willen hooren.

p.s. Ik heb niet super veel verstand van netwerken dus graag word ik hier in gecorrigeerd en als iemand wat weet graag een duidelijke uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixellBox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-04-2024
ruben123321 schreef op zondag 10 april 2016 @ 01:11:
Ten eerste bedankt voor deze snelle reactie zo laat nog.

@PixellBox: Als jij een manier weet om dit via telefoon tabelt te doen ik heb beide van android (samsung en ge root) zou ik dat graag willen hooren.

p.s. Ik heb niet super veel verstand van netwerken dus graag word ik hier in gecorrigeerd en als iemand wat weet graag een duidelijke uitleg.
Mogelijk dat het er op jouw telefoon net iets anders uitziet, maar dit is dan de oplossing:
Instellingen > meer verbindingsinstellingen > tethering > mobiele hotspot > Aan

Om misverstanden en hoge telefoonrekeningen te voorkomen, dit gaat via jouw 3G/4G telefoonabonnement. Afwegen wat goedkoper en of sneller is.

EDIT:
Gezien je op jouw telefoon root toegang hebt, geeft dat mogelijk wat meer speelruimte om met Wifi van de camping een hotspot te creëren (dus niet via 3G/4G):
https://www.google.nl/web...d+repeater+wifi&tbs=qdr:y

[ Voor 15% gewijzigd door PixellBox op 10-04-2016 01:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een repeater geeft enkel het signaal door. Je zoekt dan eerder een router, die via wifi naar wifi doet ipv een lan.

Of je moet twee routers gaan gebruiken, wat me vrij omslachtig lijkt. :)

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 10-04-2016 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477979

Hebben jij of je ouders thuis KPN? Waarom maak je dan niet gebruik van Fon? https://www.kpn.com/prive...rnet/kpn-wifi-met-fon.htm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dus de camping die stelt voorwaarden en beperkingen aan het gebruik van hun wifi, en jij wilt weten hoe je die kan omzeilen?
Volgens mij strookt dit niet helemaal met het beleid van tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:01

Compizfox

Bait for wenchmarks

Je moet sowieso NAT doen op de router/repeater; simpelweg het signaal doorgeven is niet voldoende. De captive portal van de camping-WiFi moet immers maar één client zien (waarachter meerdere devices zitten). Je uplink is dan de camping-WiFi, en je hebt en ander WiFi-netwerk (je LAN) waar je op al je devices naar verbindt.

Sommige radio's ondersteunen twee interfaces op één radio. Dan heb je dus maar één radio nodig, maar dan zit je LAN verplicht op hetzelfde kanaal als de camping-WiFi.

Je kunt ook een aparte radio (in de vorm van een USB-stick) aan je router hangen. Dan kan je WLAN op een ander kanaal.

tinzarian schreef op zondag 10 april 2016 @ 01:28:
Dus de camping die stelt voorwaarden en beperkingen aan het gebruik van hun wifi, en jij wilt weten hoe je die kan omzeilen?
Waar lees je dat?

De meeste campings/hotels geven maar één WiFi-code uit per gast, maar dat betekent niet meteen dat het verboden is om er een router achter te hangen.

Zelfs al zou het wel het geval zijn, laten we niet de moraalridder gaan uithangen...

[ Voor 46% gewijzigd door Compizfox op 10-04-2016 02:15 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477979

Mee eens, daarom zou ik als ik hem was dat camping wifi laten zitten voor wat het is, gewoon je eigen hotspot organiseren;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik lees hier nergens dat het gebruik van een router verboden is? Natuurlijk heeft de camping liever dat je 10 tickets koopt als je met 10 apparaten online wil, maar lijkt me niet dat uitleggen hoe je een router gebruikt tegen het beleid van Tweakers is.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:10
"Travelrouters" hebben vaak ondersteuning voor het inloggen op dit soort sites. Netgear trek n300 bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:56

swv

Ik heb een paar weken terug onderstaande router gekocht zodat je met een 3G/4G dongle je eigen netwerk kan creeren. De router was niet voor mij bedoeld dus ik kan het niet meer nagaan, maar er is een optie om ook via WAN een netwerk op te zetten. Ik denk dat dat is wat jij zoekt.

Router: http://www.routercenter.n...00/tp-link-tl-mr3420.html

Handleiding pagina 9: http://nl.tp-link.com/res/down/doc/TL-MR3420_V2_UG.pdf

Dit is een voorbeeld, er zijn ongetwijfeld meer routers die dit kunnen. Ik weet alleen niet of dat het 10 minuten probleem omzeilt.

[ Voor 5% gewijzigd door swv op 10-04-2016 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Wat de TS zoekt is een wifi router die in WISP mode kan.
Op vakantie heb ik altijd zoiets bij mij:
http://www.ebay.com/itm/N...outer-White-/301873174711

SSID zet ik dan op het SSID van thuis, WAN naar de camping WIFi met het verstrekte username en pwd, en alle telefoons komen spontaan online met een code waar normaal gesproken maar 1 device online mee kan.

Aflopen zomer de WISP in een boom getakeld om het bereik van het camping Wifi enigszins acceptabel te maken....

[ Voor 30% gewijzigd door _root op 10-04-2016 08:48 . Reden: Inderdaad geen AP maar router.... ]

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Met een accespoint heb je denk ik nog steeds verschillende macadressen, een router die via wifi verbinding maakt zou dat misschien oplossen. Maar op een camping is een sessie van 10 minuten toch wel genoeg? Ik kan hier in Belgie in de Telenet en Fon hotspots en dan moet je ook steeds opnieuw inloggen, maar dat is niet zo erg. Er zijn wel appjes om dat te automatiseren maar die camping is natuurlijk te kleinschalig en dan heeft niemand er een app voor gemaakt. Dan zou je zelf een appje moeten maken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:23
Voor vakantie en zakenreizen heb ik een Mifi router. In het buitenland een data SIM aanschaffen met 1-2-5GB bundel en met max 10 personen gebruiken. Mijn vrouw en ik hebben beide smartphone en tablet mee en ik ook nog een laptop. Zo verbinden we soms al 5 devices.
Groot voordeel, we nemen de mifi overal mee dus ook op het terras goedkoop internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:21

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Of neem een laptop met Connectify erop geïnstalleerd. 1x maal een code kopen en je hebt je eigen hotspot.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:41
Als je de camping wifi met 1 apparaat direct benaderd moet je dan ook om de 10 min. opnieuw aanmelden? Of gebeurt dit alleen als je via de repeater doet? Antwoord al gegeven

De accesspoint EnGenius EZ Hotspot Extender geeft aan dat het zou moeten doen wat jij in de TS beschrijft.

Je kan er 1 bestellen en testen of deze zijn werkt doet. Anders terugsturen dat het niet voldoet aan de verwachting.

[ Voor 126% gewijzigd door a.boogerd op 10-04-2016 09:46 . Reden: Antwoord al gegeven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-05 10:57
Ik maak altijd van mijn Asus T200 een wifi hotspot. Bepaalde netwerkkaarten kunnen tegelijkertijd ontvangen en uitzenden als wifi hotspot.
Even zoeken op "virtual router"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Compizfox schreef op zondag 10 april 2016 @ 02:02:
Waar lees je dat?

De meeste campings/hotels geven maar één WiFi-code uit per gast, maar dat betekent niet meteen dat het verboden is om er een router achter te hangen.

Zelfs al zou het wel het geval zijn, laten we niet de moraalridder gaan uithangen...
Nou mischien het feit dat ze maar 1 device tegelijk toelaten ?

Laten we nou niet de schijnheilige uit gaan hangen.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcombee
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09-2024
De manier waarop ik het opgelost denk te hebben maar nog niet in gelegenheid ben geweest om te testen is het volgende.

Ik gebruik een simpele TP-LINK AC router, maar alleen als accespoint, DHCP e.d. staan uit. Aan de LAN zijde hangt een Raspberry Pi2 als DHCP server voor de LAN en WLAN clients.
Aan de USB van deze Pi2 hangt een USB outdoor Wifi antenne (voor ~ €18 bij dealextreme).
De Pi2 fungeert ook als NAT router naar de camping Wifi en geeft via DHCP de DNS servers door die hij van de camping heeft gekregen, dit heb je nodig voor de "guest portal" van de camping.

Als alles goed gaat dan krijgt de eerste client die connect via deze setup de guest portal van de camping, de volgende gaat direct door. Allemaal verborgen achter het MAC adres van de Pi2 Wifi antenne.

Je kan natuurlijk ook zo'n Engenius repeater kopen, maar ben je nou een Tweaker of niet? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 667821

Lolhozer schreef op zondag 10 april 2016 @ 09:04:
Of neem een laptop met Connectify erop geïnstalleerd. 1x maal een code kopen en je hebt je eigen hotspot.
Dat is wel het meest treurige software pakket wat ik ken. Duur en onstabiel. Kan je veel beter mHotspot (http://www.mhotspot.com/) gebruiken.
Heeft toevallig de afgelopen week gedraaid in een Landal hutje met 8 devices en 1 internet code. Werkt perfect en kost niks.

Wil zelf nu iets gaan bouwen met een niet in gebruik zijnde Raspberry Pi (model B). Heb er net voor een paar euro een wifi stick voor besteld dus nog even wachten. Stuk handiger dan een grote notebook of duur apparaat van bv Sitecom of Netgear.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 667821 op 10-04-2016 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:52
Of een ezhotspot van engenius kopen, doet precies wat jij wilt,

Je tikt je code er in, en het apparaat maakt zelf een netwerk aan voor jou devices, tevens kun je ook bedraad nog een extra router aansluiten

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkeding
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:43
Afgelopen zomer heb ik het opgelost door van mijn telefoon een Bluetooth hotspot te maken waar de rest dan mee verbond. Snelheden vielen niet tegen en verder ook geen problemen met gebruik van Youtube en WhatsApp gehad.

Met mijn OPO en moeders HTC M8 ging dit perfect maar mijn laptop kon ik niet als Bluetooth hotspot instellen. Wellicht dat je hiermee dat 10 minuten limiet ook omzeilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Heb je niet nog een telefoontoestelletje over?
Sim van lycamobile erin, daar krijg je nu veel data voor weinig, laat dat ding aan de lader liggen en stel hem als wifihotspot in, klaar.
Hoef je echt geen apparatuur voor te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

jcombee schreef op zondag 10 april 2016 @ 10:54:
De manier waarop ik het opgelost denk te hebben maar nog niet in gelegenheid ben geweest om te testen is het volgende.

Ik gebruik een simpele TP-LINK AC router, maar alleen als accespoint, DHCP e.d. staan uit. Aan de LAN zijde hangt een Raspberry Pi2 als DHCP server voor de LAN en WLAN clients.
Aan de USB van deze Pi2 hangt een USB outdoor Wifi antenne (voor ~ €18 bij dealextreme).
De Pi2 fungeert ook als NAT router naar de camping Wifi en geeft via DHCP de DNS servers door die hij van de camping heeft gekregen, dit heb je nodig voor de "guest portal" van de camping.

Als alles goed gaat dan krijgt de eerste client die connect via deze setup de guest portal van de camping, de volgende gaat direct door. Allemaal verborgen achter het MAC adres van de Pi2 Wifi antenne.

Je kan natuurlijk ook zo'n Engenius repeater kopen, maar ben je nou een Tweaker of niet? ;-)
Je kan natuurlijk op de Pi dan ook je eigen DNS-server installeren, die tevens advertenties e.d. blokkeerd. Zie ook http://www.pi-hole.net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Fish schreef op zondag 10 april 2016 @ 09:47:
[...]

Dat er een limiet zit op de toegangscode voor het captive portal lijkt me nogal wiedes, anders zit straks de hele camping op één code en dat gaat het nut van een captive portal een beetje voorbij.

Maar met een router en NAT, verbindt je technisch gezien maar één device met het campingnetwerk. Wat jij daarachter doet moet je lekker zelf weten toch?

Eén laptop met daarop een tiental VMs (ook achter NAT), vind je dat dan ook 'not done'?

Het is niet alsof TS hulp vraagt bij het kraken van het captive portal of zo...

Wat je ook meteen kan doen, is op die router een VPN-verbinding naar huis opzetten. Je WLAN-interface kun je dan bridgen met die VPN-interface waardoor alle traffic door de tunnel loopt. Je hebt dan in principe geen NAT nodig omdat al het verkeer van je devices door de tunnel loopt. Het is aan te raden om dit te doen omdat ik nog geen enkel campingnetwerk ben tegengekomen dat WPA2-EAP gebruikt; ze zijn altijd open. Dat betekent dat al je verkeer zonder VPN onversleuteld de ether ingaat...

Maar eh, ik zie hier een hoop hele specifieke oplossingen (merken en modellen routers) genoemd worden, maar echt, je hebt niets anders nodig dan een willekeurige router met OpenWRT-support.

[ Voor 42% gewijzigd door Compizfox op 10-04-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-05 01:09
MartijnAbel schreef op zondag 10 april 2016 @ 09:40:
Ik maak altijd van mijn Asus T200 een wifi hotspot. Bepaalde netwerkkaarten kunnen tegelijkertijd ontvangen en uitzenden als wifi hotspot.
Even zoeken op "virtual router"
Ik gebruik ook Virtual Router. Het is gratis dus het kan geen kwaad om het eens te proberen:

https://virtualrouter.codeplex.com/

Mijn laptop (Windows 10, Intel 6502 WiFi) wordt daarmee een WiFi repeater hotspot.

Als WiFi -> WiFi niet werkt met je netwerk kaart, dan kan je nog WiFi -> Android -> USB Tether -> Windows -> WiFi proberen.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Nu online
Een raspberry PI met 2 WiFi kaartjes icm hostapd werkt ook prima.
Je hebt dus "iets" met een router/nat functie nodig.

Lang gebruik gemaakt van een 10" laptopje met linux en een extra Wifi dongeltje.
Daarna voor het gemak naar een Wifi router met WISP overgestapt..

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:44
ik gebruik de repeatany puglin voor firefox.
hiermee kan je handig een pagina blijven verversen elke x minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik zou op vakantie juist blij zijn als de WiFi even niet werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-05 21:22
Compizfox schreef op zondag 10 april 2016 @ 13:50:
Maar eh, ik zie hier een hoop hele specifieke oplossingen (merken en modellen routers) genoemd worden, maar echt, je hebt niets anders nodig dan een willekeurige router met OpenWRT-support.
Dit, en dan gewoon via een shell script wat je iedere minuut via cron aanroept op het knopje drukken.
Het is niet alsof het uitmaakt als je te vroeg op de knop drukt (de verbinding wordt dan niet verbroken ofzo). Als je pech hebt komt het dan is voor dat je af en toe 59 sec moet wachten voordat er weer op het knopje gedrukt wordt.

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

terror538 schreef op zondag 10 april 2016 @ 15:49:
[...]

Dit, en dan gewoon via een shell script wat je iedere minuut via cron aanroept op het knopje drukken.
Het is niet alsof het uitmaakt als je te vroeg op de knop drukt (de verbinding wordt dan niet verbroken ofzo). Als je pech hebt komt het dan is voor dat je af en toe 59 sec moet wachten voordat er weer op het knopje gedrukt wordt.
Je hoeft toch niet elke minuut op een knopje te drukken? :?

Of mis ik nou iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Compizfox schreef op zondag 10 april 2016 @ 15:59:
[...]

Je hoeft toch niet elke minuut op een knopje te drukken? :?

Of mis ik nou iets?
Hij had het in de OP over een knopje op een webpagina die iedere 10 min moet worden ingedrukt omdat anders de verbinding verbroken wordt.
Ik meen mij te herinneren dat op OpenWRT gewoon curl meekomt, dus dan kan je dat (waarschijnlijk) prima doen in een shell scriptje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

terror538 schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:05:
[...]

Hij had het in de OP over een knopje op een webpagina die iedere 10 min moet worden ingedrukt omdat anders de verbinding verbroken wordt.
Ja, dat gebeurt als je op meerdere devices inlogt op het captive portal met dezelfde code. Omdat er een limiet op zit van 1 device per code, worden de andere devices gedisconnect.

Als je een router neerzet met NAT dan heb je daar geen last van, want dan verbindt alleen je router met het captive portal. De andere devices zitten achter NAT.

[ Voor 7% gewijzigd door Compizfox op 10-04-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Compizfox schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:13:
[...]

Ja, dat gebeurt als je op meerdere devices inlogt op het captive portal met dezelfde code. Omdat er een limiet op zit van 1 device per code, worden de andere devices gedisconnect.

Als je een router neerzet met NAT dan heb je daar geen last van, want dan verbindt alleen je router met het captive portal. De andere devices zitten achter NAT.
Ah, ik dacht juist dat die captive portal dat uberhaubt doet, ongeacht of je er met meerdere op zat met de code of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:09

BHQ

Raspberry Pi, OpenWRT ervoor bouwen en 2 WiFi stickjes (die compatible zijn).

1 WiFi stickje fungeert dan als WAN poort (verbindt met hotel/camping/etc WiFi), andere fungeert weer als eigen SSID (LAN kant, NAT). Eventueel kan je ook het ethernetpoortje direct met een los access point/apparaat verbinden (of beiden gebruiken, dan bridge je de interfaces).

Routers waarop OpenWRT draait en die 2 (losse) radio's hebben zou je zo'n setup waarschijnlijk ook wel mee moeten kunnen doen, je WAN is dan draadloos ipv bedraad :) Technisch als de router simultaneous dual band kan, kan je de 2,4GHz gebruiken als WAN kant en de 5GHz voor je eigen SSID.

Qua access point is een Mikrotik hAP lite wellicht een leuk idee? Kan via USB gevoed worden en kan iirc ook als WISP client fungeren (e.g. NAT + WiFi client / WiFi AP).

En ja, uit ervaring: zo'n setup werkt prima. Af en toe als de sessie uitlogt (maximale tijd verstreken, of verbroken door te lang idlen) logt iemand simpelweg in op de captive portal die het vervolgens voor iedereen achter de NAT weer werkend maakt.

[ Voor 13% gewijzigd door BHQ op 10-04-2016 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:08
_root schreef op zondag 10 april 2016 @ 08:34:
Wat de TS zoekt is een wifi router die in WISP mode kan.
Op vakantie heb ik altijd zoiets bij mij:
http://www.ebay.com/itm/N...outer-White-/301873174711

SSID zet ik dan op het SSID van thuis, WAN naar de camping WIFi met het verstrekte username en pwd, en alle telefoons komen spontaan online met een code waar normaal gesproken maar 1 device online mee kan.

Aflopen zomer de WISP in een boom getakeld om het bereik van het camping Wifi enigszins acceptabel te maken....
Bedankt voor de tip, lijkt me handig. Maar moet je hem dan bekabeld aansluiten? Omdat je zegt wan naar camping wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Nu online
wesley2004 schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:28:
[...]

Bedankt voor de tip, lijkt me handig. Maar moet je hem dan bekabeld aansluiten? Omdat je zegt wan naar camping wifi?
Nee hoor, via een webbrowser (connecten met default SSID en key) kan je eerst de WAN kant (in dit geval naar de camping WiFi) instellen, testen en als de verbinding werkt (je kan internetten) kan je het LAN (in dit geval ook wifi) instellen. met een eigen ssid en key.
5 meter USB verlengkabel erbij en hup, de boom in, in ieder geval de mogelijkheid om verbinding te maken met het campingWiFi, zonder dit ding was het totaal kansloos.

Maar je kan alle kanten uit met dit ding, LAN op ethernet, WAN op ethernet, LAN op WiFi, WAN op WiFi, of een combinatie van mogelijkheden....

Ik heb deze versie wel gekocht, helemaal in het chinees :( .. Maar met een beetje hulp van google translate ben ik er gekomen. (achteraf een kwestie van next, next, next, finish..)

[ Voor 20% gewijzigd door _root op 10-04-2016 19:50 ]

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
_root schreef op zondag 10 april 2016 @ 19:25:
[...]

Nee hoor, via een webbrowser (connecten met default SSID en key) kan je eerst de WAN kant (in dit geval naar de camping WiFi) instellen, testen en als de verbinding werkt (je kan internetten) kan je het LAN (in dit geval ook wifi) instellen. met een eigen ssid en key.
5 meter USB verlengkabel erbij en hup, de boom in, in ieder geval de mogelijkheid om verbinding te maken met het campingWiFi, zonder dit ding was het totaal kansloos.

Maar je kan alle kanten uit met dit ding, LAN op ethernet, WAN op ethernet, LAN op WiFi, WAN op WiFi, of een combinatie van mogelijkheden....

Ik heb deze versie wel gekocht, helemaal in het chinees :( .. Maar met een beetje hulp van google translate ben ik er gekomen. (achteraf een kwestie van next, next, next, finish..)
Klinkt goed. Ik ga ook kijken of ik hem ergens kan bestellen. Heb je typenr toevallig? Soms wel handig in vakantieparken/campings met maar 1 code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Compizfox schreef op zondag 10 april 2016 @ 13:50:
QFT. Dezelfde WiFi-verbinding is dan zowel WAN als LAN, je hebt dus geen extra dongles nodig of zo. Dat gebeurt doordat de interne WiFi-chip heel snel schakelt tussen client en server (om het maar even simpel te zeggen).

Ik gebruik voor dit soort toepassingen al jaren van die kleine routertjes met Gargoyle erop. Ik ben begonnen met de TL-WR703N, maar heb nu al een tijdje de kastjes van GL-iNet. Via internet voor minder dan € 30 te krijgen.

Standaard zit daar al een variant van OpenWRT op, maar het liefst werk ik met Gargoyle (uiteraard kan het ook met gewone standaard OpenWRT, ik vind Gargoyle nu eenmaal makkelijker). In de laatste versies van Gargoyle zit nu ook nog een adblocker. Werkt allemaal prima met captive portals.

Alle andere alternatieven zijn interessant en zeker Tweaker-waardig, maar in essentie heb je gewoon niet meer nodig dan iets waar OpenWRT op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Nu online
wesley2004 schreef op zondag 10 april 2016 @ 20:13:
[...]

Klinkt goed. Ik ga ook kijken of ik hem ergens kan bestellen. Heb je typenr toevallig? Soms wel handig in vakantieparken/campings met maar 1 code.
Ik ben aan het zoeken geweest in mijn mail en ebay, maar kan het niet meer vinden... Ik zal morgen even bij de campingspullen kijken.. Het was ook een Tenda, maar het type :?

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
_root schreef op zondag 10 april 2016 @ 20:23:
[...]

Ik ben aan het zoeken geweest in mijn mail en ebay, maar kan het niet meer vinden... Ik zal morgen even bij de campingspullen kijken.. Het was ook een Tenda, maar het type :?
Top! De eerste link was een A6 zag ik. Weet niet of het veel uitmaakt.
Je moet niet een regenbui krijgen met dat ding in de boom 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Nu online
wesley2004 schreef op zondag 10 april 2016 @ 20:28:
[...]

Top! De eerste link was een A6 zag ik. Weet niet of het veel uitmaakt.
Je moet niet een regenbui krijgen met dat ding in de boom 😀
Als ik mocht gokken was het deze A6... ik had eerst een andere link staan, maar vervangen voor 1 die gelijk de mijne was....
In de boom zit er maar 1 dunne usb kabel aan, plastic zakje erom, dichttapen en klaar..

Maar ik kijk morgen even..

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zelf gebruik ik de volgende setup:

Chinese TP-Link router met DD-WRT en externe Yagi antenne
Linksys E2000 router in AP mode tevens voorzien van DD-WRT

de TP laat ik verbinden met het wifi van de camping, en verkrijgt een IP adres aldaar weg.
clients verbinden met de Linksys welke verder niets doet behalve accesspoint spelen.
DHCP voor de clients word door de TPlink afgehandeld.

na het aanmelden (via een willekeurige client) start ik op de Linksys een simpele ping naar een IP adres welke alleen bereikbaar is na het inloggen..

zodoende blijft de verbinding open. ipv na 10 / 15 min geen activiteit gesloten te worden. en je weer moet inloggen..

de antenne zit op een simpele (3.5m hoge) buis waar tevens mn VHF/UHF antenne op zit, en de tplink router hangt halverwege de buis in vooraadbus.. voeding via een DIY PoE oplossing.. en nee.. de antenne coax verlengen leverde teveel verliezen op :(
bonus voordeel.. de Linksys uitgerust met hi gain antennes en heb meteen mn eigen WiFi over de halve camping :P

[ Voor 21% gewijzigd door SMSfreakie op 10-04-2016 20:43 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Laatst online: 19:41
Fish schreef op zondag 10 april 2016 @ 09:47:
[...]

jij rijdt ook nooit harder dan 120/130 :?

Man man, je kan ook ergens teveel achter zoeken. Het is niet zo dat hij kinderporno verspreid op het account van de camping (tenminste, daar ga ik even vanuit :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Laatst online: 19:41
_root schreef op zondag 10 april 2016 @ 19:25:
[...]

Deze is er toch ook in TP-link "uitvoering"? Dan gaat het instellen wat makkelijker.
Correct me if i'm wrong: http://nl.tp-link.com/products/details/cat-9_TL-WR802N.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zelden ja
Man man, je kan ook ergens teveel achter zoeken. Het is niet zo dat hij kinderporno verspreid op het account van de camping (tenminste, daar ga ik even vanuit :o )
Wat zoek ik er achter dan ? wat jij erachter zoekt staat ook een beetje los van het aantal gebruikers he. dat jij het gelijk met kinderporno asocieert zegt meer iets over jou dan over mij.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 667821 schreef op zondag 10 april 2016 @ 11:11:
[...]

Dat is wel het meest treurige software pakket wat ik ken. Duur en onstabiel. Kan je veel beter mHotspot (http://www.mhotspot.com/) gebruiken.
Heeft toevallig de afgelopen week gedraaid in een Landal hutje met 8 devices en 1 internet code. Werkt perfect enkost niks..

Wil zelf nu iets gaan bouwen met een niet in gebruik zijnde Raspberry Pi (model B). Heb er net voor een paar euro een wifi stick voor besteld dus nog even wachten. Stuk handiger dan een grote notebook of duur apparaat van bv Sitecom of Netgear.
mhotspot is niet helemaal 'schoon'
Al bij de installatie komt mijn AV omhoog met geblokkeerde urls naar "api-opencandy-com -> ask offers"
Wikipedia: OpenCandy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Nu online
ybos schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:12:
[...]

Deze is er toch ook in TP-link "uitvoering"? Dan gaat het instellen wat makkelijker.
Correct me if i'm wrong: http://nl.tp-link.com/products/details/cat-9_TL-WR802N.html
Ik denk dat je gelijk hebt, zelfde mogelijkheden, lijkt mij uitstekend.
Maar er zijn ongetwijfeld veel van dit soort alternatieven. Toen ik mijn versie kocht was er volgens mij niet zoveel te krijgen.

Dus ik denk dat deze TP-link wel een stuk eenvoudiger is _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door _root op 10-04-2016 22:18 ]

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 667821

FreshMaker schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:52:
[...]

mhotspot is niet helemaal 'schoon'
Al bij de installatie komt mijn AV omhoog met geblokkeerde urls naar "api-opencandy-com -> ask offers"
Wikipedia: OpenCandy
Gewoon ff opletten bij de installatie en de vinkjes uitzetten toch?

99% van de freeware heeft dit soort shit in de installer tegenwoordig :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Anoniem: 667821 schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:40:
[...]

Ik snap het wel hoor, ik heb altijd ontzettende hekel aan software die dat soort grappen uithaalt. Kan het programma zelf nog net zo goed zijn, als je er troep bij bundelt dan vertrouw ik het meteen al niet meer.

De oplossing is meestal om geen freeware maar vrije software te gebruiken, waar mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 667821 schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:40:
[...]

Helaas .... zo werkt deze niet

Al bij het openen van de installer komt de warning omhoog ...
Hoef je niet eens de eerste "volgende" te bekijken.

Nee, deze valt in het rijtje "nope" niet userfriendly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 17:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

_root schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:13:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt, zelfde mogelijkheden, lijkt mij uitstekend.
Maar er zijn ongetwijfeld veel van dit soort alternatieven. Toen ik mijn versie kocht was er volgens mij niet zoveel te krijgen.

Dus ik denk dat deze TP-link wel een stuk eenvoudiger is _/-\o_
Als lurker die binnenkort ook naar een camping gaat met beperkte wifi (lees alleen receptie) heb ik hem toch ook maar gekocht. Ik heb nog wel ergens en 1043 rondslingeren maar dit apparaatje leek me wat handiger en compacter. Komende maanden testen (al dan niet met DDWRT wat ik al had opgezocht) en dan hopen dat hij op de camping van de zomer ook zijn werk kan doen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• col-dejong
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09-2024
Zelfde verhaal als op de camping waar wij staan. Toegang beperkt per mac-adres, verschillende mogelijkheden geprobeerd met dd-wrt en openwrt devices maar eenmaal ingelogd, geen internet access..

Hiervoor heb ik een wr743nd met openwrt en een oude(re) laptop.

Op de laptop schakel je netwerkdeling in op de WLAN adapter naar je netwerkkaart.
Op de router schakel je DHCP uit en sluit je de laptop op LAN poort aan.
Daarna kun je met de laptop inloggen op de portal, zet je een terminal/cmd screen open met ping (naar bijv. 8.8.8.8) en de verbinding stopt niet omdat er data over de lijn blijft gaan.

Omdat behalve het aantal devices beperkt is, is de dataverbinding ook maar beperkt, netflix kijken en een muziek stream openzetten gaat bijvoorbeeld al niet bij ons op de camping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

col-dejong schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:03:
Omdat behalve het aantal devices beperkt is, is de dataverbinding ook maar beperkt, netflix kijken en een muziek stream openzetten gaat bijvoorbeeld al niet bij ons op de camping.
Ik denk ook niet dat Camping-WiFi hiervoor bedoeld is eigenlijk. Voor het 'standaard' internet werk (mail / surfen) is dit namelijk meer geschikt. Als het al lukt dan trek je volgens mij alle data naar je toe op deze manier waardoor er voor de rest niet veel meer overblijft.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Nu online
Frostbite schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:15:
[...]

Ik denk ook niet dat Camping-WiFi hiervoor bedoeld is eigenlijk. Voor het 'standaard' internet werk (mail / surfen) is dit namelijk meer geschikt. Als het al lukt dan trek je volgens mij alle data naar je toe op deze manier waardoor er voor de rest niet veel meer overblijft.
Vaak is het niet geschikt voor hoge bandbreedtes, vaak te veel gebruikers..
Maar in Frankrijk laatste keer toch 's nachts (slechte slaper) netflix kunnen kijken oven een openvpn verbinding.
Verder gewoon een beetje appen en mail lezen, ging prima... Maar lekker klein ding, werkt uitstekend en zeker belangrijk, weinig ruimte.
Gewone auto (sedan), hele grote tent, vrouw en 2 kinderen, laat bijna zelfs de sigaretten thuis omdat er geen plaats meer is :P .

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

_root schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:32:
[...]

Vaak is het niet geschikt voor hoge bandbreedtes, vaak te veel gebruikers..
Maar in Frankrijk laatste keer toch 's nachts (slechte slaper) netflix kunnen kijken oven een openvpn verbinding.
Verder gewoon een beetje appen en mail lezen, ging prima... Maar lekker klein ding, werkt uitstekend en zeker belangrijk, weinig ruimte.
Gewone auto (sedan), hele grote tent, vrouw en 2 kinderen, laat bijna zelfs de sigaretten thuis omdat er geen plaats meer is :P .
offtopic:
Hier een stationwagon met aanhangwagen en grote tent, maar dan wel met vrouw en 3 kids :D
Elk jaar weer neem je van alles mee en in 9 van de 10 gevallen heb je het toch niet nodig :D

Ik zal de WR802N straks nog eens aansluiten. Ik ken gelukkig die firmware al een beetje.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Nu online
Frostbite schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:39:
[...]

Ik zal de WR802N straks nog eens aansluiten. Ik ken gelukkig die firmware al een beetje.
Even koppelen op je eigen WiFi, bootst het toch al heel aardig na...

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
col-dejong schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:03:
Zelfde verhaal als op de camping waar wij staan. Toegang beperkt per mac-adres, verschillende mogelijkheden geprobeerd met dd-wrt en openwrt devices maar eenmaal ingelogd, geen internet access..

Hiervoor heb ik een wr743nd met openwrt en een oude(re) laptop.

Op de laptop schakel je netwerkdeling in op de WLAN adapter naar je netwerkkaart.
Op de router schakel je DHCP uit en sluit je de laptop op LAN poort aan.
Daarna kun je met de laptop inloggen op de portal, zet je een terminal/cmd screen open met ping (naar bijv. 8.8.8.8) en de verbinding stopt niet omdat er data over de lijn blijft gaan.

bij ons is het gecapped op 2mbit strak.. alleen het jammere is dat de achterliggende lijn slechts 13mbit is.. u kunt het wel raden als het regenachtig weer is en iedereen hangt in de caravan/tent achter de tablet/laptop is het niet vooruit te branden :(

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

SMSfreakie schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:30:
[...]

bij ons is het gecapped op 2mbit strak.. alleen het jammere is dat de achterliggende lijn slechts 13mbit is.. u kunt het wel raden als het regenachtig weer is en iedereen hangt in de caravan/tent achter de tablet/laptop is het niet vooruit te branden :(
Mooi moment om in de auto te stappen en ergens naar toe te gaan, een boek te gaan lezen of gewoon een ouderwetse puzzel of bordspel te pakken. En anders heb je misschien altijd nog 3G/4G.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Inmiddels mijn TP link WR802N overgezet naar DDWRT.

Mocht er interesse zijn door jullie dan zal ik deze post even editen :)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Pagina: 1