Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 757923

Topicstarter
Hey iedereen

Ik heb nog niet lang (sinds september 2015) een nieuwe laptop met een nvidia geforce 840m erin. Ik was zeer blij met deze en de prestaties ervan. Sinds een paar weken is de Nvidia gpu kapot die vertoont "Artifacts" De gekende rare strepen , figuren ,... met veel kleuren. Gamen is onmogelijk geworden hierdoor en sinds ik vel competetive speel op CSGO is dit een ramp voor me. De schade te danken aan de kat die op de laptop sprong en er als de bliksem weer af sprong door het geluid van een stofzuiger. Dit valt niet onder de fabrieksgarantie omdat het gebruikersschade is :/ Nu wil ik graag advies van jullie wat ik nu moet/kan doen. :'( Mijn loptop is de Acer Aspire E5-572G-3617. Alvast Bedankt!

Quin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
hoe kan de sprong van een kat tot schade aan de gpu leiden?

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-06 08:37
Inboedelverzekering wil nog wel eens schade veroorzaakt door huisdieren vergoeden (vaker niet dan wel) en anders zeg je gewoon dat jij hem hebt laten vallen binnenshuis - wordt ook nog wel eens vergoed.

Mits je een inboedelverzekering hebt natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06 18:02
De schade te danken aan de kat die op de laptop sprong en er als de bliksem weer af sprong door het geluid van een stofzuiger.
Dat volg ik niet helemaal. Wat is er net gebeurd?
Is er aan de laptop optisch iets op aan te merken? Zo niet, waarom zou je dan niet gewoon garantie proberen claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

iamzero456 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:38:
anders zeg je gewoon dat jij hem hebt laten vallen binnenshuis - wordt ook nog wel eens vergoed.
https://www.interpolis.nl...leid/paginas/default.aspx

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Tweaker36 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:39:
[...]

Dat volg ik niet helemaal. Wat is er net gebeurd?
Is er aan de laptop optisch iets op aan te merken? Zo niet, waarom zou je dan niet gewoon garantie proberen claimen?
Een kat springt op een laptop. Beestje weegt n paar kilo. Sprong, dus er zat ook wat vaart achter.
Massa * snelheid = kracht. En de laptop heeft de hele klap gevangen.
Daar door b.v. iets krom gedrukt, koeler ontzet (verklaart stofzuigergeluid), of iets dergelijks.

En waarom je geen garantie claimt? Omdat het niet juist is. Garantie is voor fabrieksdefecten of defecten die zijn ontstaan door ontwerp- of fabricagefouten.
Dat er niks aan een laptop te zien is, betekent niet dat je recht hebt op de garantieregeling. Dat je er waarschijnlijk wel doorheen zou komen omdat er geen gebruikersschade te zien is, is een ander verhaal. Binnen de eerste 6 maanden dient de fabrikant aan te tonen dat het de schuld van de gebruiker is, daar na is het de plicht van de gebruiker om aan te tonen dat het een fabrieksdefect is.
MrJayMan schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:38:
hoe kan de sprong van een kat tot schade aan de gpu leiden?
Als de koeling ontzet raakt, oververhit het onderdeel wat gekoeld wordt. In dit geval de GPU.

En ja, het is wel een Acer laptop. Ze staan in ieder geval voor mij bekend om defecte schermen en de lage bouwkwaliteit (zwak, dun plastic).
Dus springende kat + acer laptop = defect klinkt voor mij best wel plausibel.
Naja dit dus.
Gewoon de waarheid vertellen. Een kat die iets sloopt valt toch gewoon onder inboedelverzekering?
Lees anders je polisvoorwaarden er even op na.

[ Voor 28% gewijzigd door McKaamos op 09-04-2016 22:56 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 15:42
Nouja als er aan de buitenkant geen schade te zien is zou ik gewoon een RMA aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis een duidelijk gedeelte eigen oplossend vermogen, een duidelijke beschrijving van je probleem (wat voor wanneer treden ze op etc.) én je verdenkt je GPU terwijl je hier in PMG zit. Al met al een behoorlijke helpdeskvraagdump. Niet iets dat we hier graag zien. Slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.