OSX Yosemite installeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:00
Ik heb een late 2009 iMac gekocht 2e hands en heel slim de harddisk gewiped..
Ik krijg OSX Yosemite nu niet geinstalleerd als ik inlog met mijn Apple ID..
Ik heb verder alleen een Windows pc in de buurt nu, hoe krijg ik weer een OSX geinstalleerd op de Mac?

Ik heb al geprobeerd een bootable usb te maken, maar deze pakt hij gewoon niet... Meerdere usb sticks gebruikt, iemand die mij hiermee kan helpen:?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
Ja. Wat je kan doen is een image downloaden van een niet nader te noemen website (arrrr). Bijvoorbeeld retail versie van snow leopard. Deze branden met een willekeurig programma zoals poweriso of de ingebouwde mogelijkheden in windows 10 en vervolgens installeren. Dan heb je ook te allen tijde een reset drive. Daarna kan je het beste alles updaten en vanuit de store yosemite of el capitan downloaden.

Als de installer dan gestart is kun je voor het daadwerkelijke installeren er voor kiezen om de drive te wissen zodat je zeker weet dat er gewn ongewenste software van de gedownloade versie op blijft (spyware enzo, maar dat valt gelukkig heel erg mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik weet even niet wanneer Internet Recovery is geïntroduceerd maar is dat geen optie? Dan kun je de default versie van OS X installeren, vervolgens via de App Store met je eigen Apple ID gratis updates/-grades installeren. Maar ik weet dus niet of jouw iMac die optie al heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Of je maakt het jezelf makkelijk: koop deze, installeer die en update de boel tot 10.6.8. Daarna heb je de App Store tot je beschikking en kun je doen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 23:05
Even bij een kennis met een mac de os x installer uit de app store downloaden en die op n stickje zetten. Is heel simpel en binnen 10 minuten gedaan. Daarna dit stickje gebruiken.

Zo heb ik n stick liggen met El Capitan die ik al op meerdere up te graden macbooks heb gezet zonder problemen.