Slechte omzetting Office PC naar Office Mac

Pagina: 1
Acties:

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:25
Heeft iemand anders hier ook last van? Dat een bestand gemaakt in office 97 of 2000 (voor de pc dus) opeens heel anders er uit ziet op de Mac?
Dan gaat het mij voornamelijk om niet standaard ASCII tekens, dus o met trema etc, bullets die niet goed vertaald worden en speciale tekens die vernaggeld overkomen.
Hierdoor is dus vanochtend de uitdraai van 20 x 25 sheets in full color op extra zwaar A4 mooi de soep in gelopen :'(.
Als je als MS je zooitje port naar de Mac dan zou ik toch op z'n minst complete compatibiliteit tussen de beide formaten eisen. Echt om te janken dat ze dit al sinds 1995 niet kunnen garanderen. |:(

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Zal wel komen omdat Windows ANSI gebruikt. terwijl ASCII door alle andere platformen zo onderhand wordt gebruikt. Het zou me trouwens verder ook niet verwonderen dat Microsoft dit expres heeft gedaan om zo te kunnen laten zien dat da mac het niet aan zou kunnen en dat je daarom maar Windows moet nemen...
Waarom werk je dan ook met Microsoft Office?? Vind dat raar als er ook StarOffice is voor nul gulden...

[deze advertentieruimte is te koop]