[Wordpress] Ajax plugin?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 15:54
Ik ben op zoek naar een plugin/optie waarmee ik een deel van de webpagina kan gebruiken als scrollbaar block". M.a.w; aan de linkerkant van het scherm staan een x-aantal opties (filters) en als ik op een van de filters klik zie ik dat de lijst aan de rechterkant de gefilterde opties laat zien.

Echter, als ik geen filter selecteer moet de gehele lijst (circa 40 titels) zichtbaar zijn, zonder dat deze de gehele pagina in beslag neemt, maar laten we zeggen max 500px.
Iemand die zoiets kent? Heb al zitten zoeken, maar geen idee waarop ik moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:55

InFamous

excommunicado

Van de lijst max 500px laten zien kan gewoon doormiddel van CSS.

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
.filterdiv{

Max-height: 500px;
Overflow-y: auto;
}

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• allerleidesign
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-06-2024
denk dat als je in wordpress werkt het met deze plugin makkelijker werkt https://wordpress.org/plugins/custom-scrollbar/

www.allerleidesign.nl -|- www.facebook.com/allerleidesign/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allerleidesign schreef op zondag 10 april 2016 @ 00:44:
denk dat als je in wordpress werkt het met deze plugin makkelijker werkt https://wordpress.org/plugins/custom-scrollbar/
Met deze plugin hebben wij toevalligerwijs goede ervaringen!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:16
Het lijkt me niet dat je voor zo'n eenvoudige use case een hele plugin wilt inladen? Zoals Ragdoll aangeeft kan dit prima dmv twee CSS properties. Het stylen van de scrollbar zelf is ook geen rocket science en zou ook binnen een aantal properties moeten lukken.

Op deze manier kun je voor elke wijziging wel een plugin inladen: aanpassen van een achtergrondkleurtje, wijzigen van een font etc. Het lijkt me echter dat dit totaal overbodig is en alleen maar zorgt voor meer overhead...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 15:54
Bedankt voor de feedback en het meedenken.

Het gaat mij erom dat ik aan de hand van de custom taxonomies met behulp van een plugin zoals deze http://codecanyon.net/ite...ll_screen_preview/6964843 te realiseren is. Slechts met een div te regelen als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:55

InFamous

excommunicado

Als deze plugin verder aan al je wensen voldoet dan kan je doormiddel van de div inderdaad maar 500px laten weergeven.

Stel:

HTML:
1
2
3
4
5
<div class="resultaten">

Hier komen de resultaten

</div>

Dan word je CSS dit:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
.resultaten{

Max-height: 500px;
Overflow-y: auto;
}

Op deze manier is je div maximaal 500px hoog en als er meer resultaten worden weergegeven dan die 500px dan wordt er netjes een scrollbar weergegeven. Zijn er minder resultaten dan de 500px dan wordt er ook geen scrollbar weergegeven.

Daarna kan je eventueel de scrollbar nog stylen op diverse manieren.

[ Voor 23% gewijzigd door InFamous op 10-04-2016 22:19 ]

Formerly known as Ragdoll

Pagina: 1