"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Van iets dat IE altijd download (een application/exe (kweenie of die bestaat))
Maar verder? Denk niet dat je veel kans maakt, ie daartoe te dwingen.
ik vind webzip wel relaxed
En dat in een phptje stoppen danOp zaterdag 23 juni 2001 16:39 schreef Cutebritney het volgende:
rechtermuisknop; save target as (opslaan als)
[topic=166930]
Dit is toch gewoon op dezelfde manier op te lossen??
IE trekt zich er nix van aan en ziet dat het een image is en laat het gewoon zien
Ik heb t zo gemaakt:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <? header("Content-disposition: filename=$bestand.jpg"); header("Content-type: application/octetstream"); header("Pragma: no-cache"); header("Expires: 0"); $fn=fopen("upload/$bestand.jpg","r"); fpassthru($fn); ?> |
Bij mij werkt dit tochwel??
rechtermuisknop op plaatje, afbeelding opslaan als, bla bla blaOp zaterdag 23 juni 2001 17:00 schreef jelmervos het volgende:
Ja maar helaas werkt die header meer sturen helemaal niet.
IE trekt zich er nix van aan en ziet dat het een image is en laat het gewoon zien
En de thread lezen.Op zaterdag 23 juni 2001 17:07 schreef epsilon het volgende:
rechtermuisknop op plaatje, afbeelding opslaan als, bla bla bla
Thanks !!Op zaterdag 23 juni 2001 17:02 schreef HGM het volgende:
ik heb je zojuist ook ff ge-ICQt..
Ik heb t zo gemaakt:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 <? header("Content-disposition: filename=$bestand.jpg"); header("Content-type: application/octetstream"); header("Pragma: no-cache"); header("Expires: 0"); $fn=fopen("upload/$bestand.jpg","r"); fpassthru($fn); ?>
Bij mij werkt dit tochwel??
Hij gaat het nu inderdaad wel downloaden.
Kijk ik daarna naar de bestandsgrootte is ie ineens van 10 kb naar 0,5kb gegaan.
Het lijkt erop dat hij maar een klein gedeelte opslaat.
Enig waardoor dit komt?
Misschien omdat hij een octet-stream verwachts en geen plaatje? Een octet stream is toch een stream octale getallen? Misschien staat er in de code van dat plaatje wel 1 of andere waarde die voor IE 'einde van stream' betekent.Op zaterdag 23 juni 2001 19:49 schreef jelmervos het volgende:
Enig waardoor dit komt?
Of loop ik nu onwijs uit mn nek te lullen?
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Kan goed kloppen, aangzien dit gebruikt wordt om Excel bestanden te downloaden..Op zaterdag 23 juni 2001 20:03 schreef Gerco het volgende:
[..]
Misschien omdat hij een octet-stream verwachts en geen plaatje? Een octet stream is toch een stream octale getallen? Misschien staat er in de code van dat plaatje wel 1 of andere waarde die voor IE 'einde van stream' betekent.
Of loop ik nu onwijs uit mn nek te lullen?
Ik wist t zelf ook niet zeker hoor..
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <? $fname=$filename.".jpg"; $fp = fopen($fname, "r"); header("Content-type:application/octet-stream"); header("Content-Disposition: attachment; filename=$fname"); fpassthru($fp); ?> |
kwam dit tegen via google eerste klick
Skill is when luck becomes a habit.
Verwijderd
Op die manier gaat het dus goed... Beetje omslachtig alleen.
En vraag me niet hoe...
Verwijderd
Ik kan me voorstellen dat je grote
hoeveelheden plaatjes wil opslaan,
maar dat kan ook via pagina opslaan.
Dan heb je alle plaatjes toch ook!?
Verwijderd
Je kan toch gewoon een Image maken met een hyperlink naar datzelfde plaatje in ZIP formaat? bespaart ook nog bandbreedte.
Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com
Is allemaal veel te veel werk.
Ik moet gewoon om een plaatje kunnen klikken en dat hij dan het plaatje download, en niet via rechtermuisknop.
in netscape communicator kan je in edit | preferences | navigator | applications aangeven wat er met ieder bestand gedaan moet worden.
type: img/gif
handled by: netscape
(dit aanpassen bij edit, en dan "save to disk" kiezen. )
als je dan op plaatje klikt (als 't een link is) dan krijg je zo'n file save boxje, in plaats van dat de link/plaatje in nieuw venster ofzo geopend wordt. )
da's dus clientside, en kan je volgens mij nooit regelen.
hmm, misschien kan je met javascript iets bakken ...
hoezo clientside??Op woensdag 27 juni 2001 19:02 schreef TheDane het volgende:
volgens mij is dat browser afhankelijk.
in netscape communicator kan je in edit | preferences | navigator | applications aangeven wat er met ieder bestand gedaan moet worden.
type: img/gif
handled by: netscape
(dit aanpassen bij edit, en dan "save to disk" kiezen. )
als je dan op plaatje klikt (als 't een link is) dan krijg je zo'n file save boxje, in plaats van dat de link/plaatje in nieuw venster ofzo geopend wordt. )
da's dus clientside, en kan je volgens mij nooit regelen.
edit:
hmm, misschien kan je met javascript iets bakken ...
als die php file werkt in IE, zou die toch ook moeten werken in NS of ligt da aan mij?
Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
Nope, kan best zijn dat de ene netjes een "extra standaard" implementeert en de andere niet...Op woensdag 27 juni 2001 20:45 schreef SWINX het volgende:
als die php file werkt in IE, zou die toch ook moeten werken in NS of ligt da aan mij?
Verwijderd
ACM in de bocht!Op woensdag 27 juni 2001 20:45 schreef SWINX het volgende:
[..]
hoezo clientside??
Je hebt gelijk. Of en hoe PHP werkt ligt helemaal aan de server en niet aan de browser!
Klopt, IE 5.x trekt zich nix aan van de header die php meestuurt, 6.0 weer welOp woensdag 27 juni 2001 20:47 schreef ACM het volgende:
[..]
Nope, kan best zijn dat de ene netjes een "extra standaard" implementeert en de andere niet...
`t Is niet ideaal, maar misschien lukt het jouw wel goed, laat het me dan ff weten!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <a class='border<?php echo $color; ?>' href='javascript:preload("<?php echo $row['path']; ?>");'>[Laden]</a>
<a class='border<?php echo $color; ?>' href='javascript:download("<?php echo $row['path']; ?>");'>[Kopieren]</a>
<iframe ID=saveframe style='display:"none";'></iframe>
<script>
function preload(s)
{
document.all.saveframe.src = s;
}
function download(s)
{
if (saveframe.document.URL.toLowerCase(saveframe.document.URL) == 'about:blank')
alert('Eerst op laden drukken, en dan even enkele
tellen wachten, afhankelijk van de grootte van
het plaatje.');
else
{
saveframe.document.execCommand('SaveAs', true);
document.all.saveframe.src = '';
}
} |
Je moet eigelijk alleen die download() hebben, maar dan moet je nog iets maken, dat er voor zorgt dat IE wacht, totdat het plaatje volledig geladen is, en dat ie dan die regel van preload() uitvoert.
Dus die 2 kan je bij elkaar stoppen dan, maar `t is mij niet gelukt nog.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Nou wat moet ik dan??Op woensdag 15 mei 2002 11:19 schreef elviver het volgende:
DUS, net geen jaar na de vorige reply
Een nieuwe topic openen, hier naar linken, de vraag quoten, en zeggen dat ik aardig op weg ben? Dan krijg ik een slotje.
Niezozeuren
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Geen idee meer, is al een tijd geleden en kan me er niks meer van herinneren.Op woensdag 15 mei 2002 11:21 schreef XLerator het volgende:
Hoe dan? Is het gelukt?