Toon posts:

Realgamer dood (net na ik abo was geworden)

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
RealGamer is het derde Nederlandse gamesblad dat in een tijdsbestek van ruim een jaar de deuren moet sluiten. Dat maakte de redactie vorige week in een mailing bekend.

In een officiële mailing laat de redactie weten dat van hogerhand is besloten te stoppen met het uitgeven van RealGamer. Het blad, dat in 1999 werd opgericht, kon rekenen op een hecht team van enthousiaste gamers en schrijvers. Volgens de redactie van RealGamer was de oorspronkelijke opzet van het blad uniek te noemen, maar was de markt volgens betrokken bedrijven nog niet rijp voor de link naar online entertainment en multiplayer gaming zoals de redactie die legde.

Dat resulteerde uiteindelijk in financiële problemen, die in het bericht uiteen worden gezet. Het achterwege blijven van externe investeringen, het teruglopen van verkoopcijfers van magazines in het algemeen, te hoge kosten en aarzelende adverteerders zouden dan ook de boosdoeners zijn. Toch is er tussen de regels door te lezen dat de redactie zich geenszins verslagen voelt. De aankondiging wordt dan ook afgesloten met de woorden: "We verlaten met opgeheven hoofd het strijdveld en willen iedereen bedanken voor de steun en het vertrouwen in RealGamer".

De website van RealGamer is inmiddels onbereikbaar gemaakt, maar in het bericht van de redactie wordt wel gesproken van een online versie van het blad. Dat virtuele magazine zou in september van dit jaar moeten starten, waarbij de huidige redactie weer van de partij zou moeten zijn. De woorden "Salut en wie weet tot later" klinken dan ook hoopgevend in de oren.

(bron: http://www.gamez.nl http://www.gamez.nl/_statisch/nws.1993.phtml)

Grr.. had net 3x een blad van hun gehad, de laatste was in april gekomen (10 nummers op een jaar dus dacht dat ze mei misschien oversloegen) maar nu had ik dus al sterk het vermoede dat ze niet meer bestonden. Ook fijn dat die gasten je persoonlijk op de hoogte stellen)

:'( :'( :'(

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
[topic=156892]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Captain Pervert
  • Laatst online: 21-12-2025
En ach, waarom wil je eigenlijk een blad?
Ik hou gamespot.com in de gaten en dit forum.
Meer heb ik niet nodig. Maar wel sneu voor jou omdat je net abbonee was.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-02 06:52
Welke andere bladen waren dan nog meer gestopt?

Ach, zolang PCGameplay maar blijft bestaan...

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• Danfoss
  • Laatst online: 23:13

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

GVD...

Dat ik hier dit 'nieuws' moet lezen...
vond het al vreemd dat ik 'm al lang niet meer gehad heb..

errug fijn dat ze zoiets NIET aan abbo's doorgeven.. ik vond het wel een aardig blad, maar niet communiceren dat je gestopt bent is gewoon SLECHT.

En naar mijn resterende abbo geld kan ik zeker fluiten?? (naja, tenminste een game van ze gehad)

Sys Specs

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:20
Ik ben zelf lid van Pc Zone maar ik zie het nut er ook niet meer in.
Informatie van games en hardware haal je toch van internet weg?
Sites zoals gamespot hebben goede screenshots en goede (P)reviews van de nieuwste games (die bladen hebben soms nogal oude games hehe).

Oke je krijgt er soms demo cd's erbij maar daar doe je het niet voor :p

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 12:16
Jah , ik vind het ook errug jammer, wilde net abbo verlengen, stoppen ze, nix gehoord,

Maar om op een vraag terug te komen.

Ik las het blad omdat ik CSer ben, en er wel aardig wat aand8 voor de scene bestond in dat blad, en je ziet wel weer dat ze gaan terugkomen, maar ik weet nu niet welk blad ik wil??? Ideetjes?????

Greetingz,

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 16:59 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Jah , ik vind het ook errug jammer, wilde net abbo verlengen, stoppen ze, nix gehoord,

Maar om op een vraag terug te komen.

Ik las het blad omdat ik CSer ben, en er wel aardig wat aand8 voor de scene bestond in dat blad, en je ziet wel weer dat ze gaan terugkomen, maar ik weet nu niet welk blad ik wil??? Ideetjes?????

Greetingz,
Dat is juist het punt, dit blad vulde elk ander blad weer aan, voor reviews van spellen las ik de PCGP en de RealGamer voor MP etc, ik baal er van dat het blad niet meer bestaad.

Verwijderd

ik moet nog steeds het Mei nummer krijgen de honden. Ik heb al tig keer gebeld maar ik krijg hem gewoon niet.

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 22:31 schreef The Dude het volgende:
ik moet nog steeds het Mei nummer krijgen de honden. Ik heb al tig keer gebeld maar ik krijg hem gewoon niet.
Zegt "We zijn failliet bekijk het maar" jou niets?

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 23:46 schreef FRaGMaN het volgende:

[..]

Zegt "We zijn failliet bekijk het maar" jou niets?
Uhm het Mei nummer is gewoon uitgebracht dus dan horen abonnees ze gewoon te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 22:31 schreef The Dude het volgende:
Mei nummer bestaat niet

Laatste nummer was April

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
Hebben ze al officieel fallissement aangevraagd of niet?

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 15:07 schreef TheMAzTER het volgende:

[..]

Mei nummer bestaat niet

Laatste nummer was April
ach detail....Ik bedoel die ik dacht dat er mei op stond.

Het is in ieder geval dat nummer met de preview van Operation Flashpoint.

Verwijderd

de rgamer begon heeeeel slecht maar werd snel beter en na 7maanden waren ze best goed ...dus het si jammer :(

• Demo
  • Laatst online: 18:55

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Heel kloterig ja, maareh ik blijf natuurlijk een Nederlander dus hoe gaat dat met de game die ik nog tegoed had? En het abo geld dat overgemaakt was? Als ze failliet zijn zal het wel pleite zijn die zooi :( :( :(

Lekker... K*TH**REN :r :r :r

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Ik heb ook alleen maar dat mei nummer gehad, en ik heb al heel vaak met Martell gebeld & gemaild maar ik krijg steeds geen reactie terug!!! WE MOETEN ONS VERENIGEN EN SAMEN ZEUREN OM ONS GELD TERUG TE KRIJGEN !!!!

Want ik heb @#!*( voor het mei nummer 137,50 betaald!

:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 16:47 schreef Taradino het volgende:
Welke andere bladen waren dan nog meer gestopt?

Ach, zolang PCGameplay maar blijft bestaan...
Hoog Spel :'(

• Speedy
  • Laatst online: 05:56
Op zondag 01 juli 2001 13:39 schreef CyberBob het volgende:
Ik heb ook alleen maar dat mei nummer gehad, en ik heb al heel vaak met Martell gebeld & gemaild maar ik krijg steeds geen reactie terug!!! WE MOETEN ONS VERENIGEN EN SAMEN ZEUREN OM ONS GELD TERUG TE KRIJGEN !!!!

Want ik heb @#!*( voor het mei nummer 137,50 betaald!

:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(
Dan krijg je nog je geld niet terug, bij fallisement zijn klanten wel als 1 van de laatsen aan de beurt (eerst belasting, dan leveranciers en dan zijn de knaken wel op)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 01 juli 2001 13:53 schreef Terr het volgende:

[..]

lol, RealGamers had hun abbo's overgenomen, nu maar hopen dat PCGP dit voor RealGamer doet *D

Verwijderd

[..]

[ot]Das al echt een hele oude, toch? (die ken ik zelfs ;) )
Vreemd, je zou toch wel verwachten dat die iig een redelijk abonneebestand hadden...

Verwijderd

Volgens mij is RG niet falliet. 'Van hoger af is besloten met RG te stoppen' las ik ergens (of in die trant).
Er zit toch gewoon een grote uitgever achter RG? Die heeft dat besloten, dus volgens mij is het geen kwestie van geld voor RG...maar meer voor de uitgever. Die heeft natuurlijk geen zin om iedereen kosteloos te stellen (iedergeval particulieren).
Idd zullen de abo's, waaronder mezelf :'(, wel weer automatisch abo worden van een ander gamesblad...

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 22:16 schreef F-LiMoN het volgende:
Volgens mij is RG niet falliet. 'Van hoger af is besloten met RG te stoppen' las ik ergens (of in die trant).
Er zit toch gewoon een grote uitgever achter RG? Die heeft dat besloten, dus volgens mij is het geen kwestie van geld voor RG...maar meer voor de uitgever. Die heeft natuurlijk geen zin om iedereen kosteloos te stellen (iedergeval particulieren).
Idd zullen de abo's, waaronder mezelf :'(, wel weer automatisch abo worden van een ander gamesblad...
m.a.w. failliet. Het is gewoon op een nette manier zeggen.
trouwens dat laatste is helemaal niet zo automatisch. De rede waarom RealGamer de Hoog spel abbonnees heeft overgenomen is simpel. Hierdoor creeren ze snel een aardige userbase en zouden adverteerders eerder een advertentie plaatsen als er 5000 abonnees zijn inplaats van 50. (aantal is natuurlijk een voorbeeld)

• Johannes
  • Laatst online: 03-02 06:52

[..]

Ow die, die vond ik sowieso niet echt boeiend, maar da's mijn eigen smaak...

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

Ben nog steeds lid van PC Zone, wilde dat gaan opzeggen maar daar zie ik nu maar van af denk ik.

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

JA , dit is allemaal wel leuk , MAAR IK WIL MIJN GELD TRUG , 100 piek abbo , 2 nummers , DAT BETEKENT DAT 2 BOEKJES 50 PIEK KOSTEN , EN DAT IS HET NIET WAARD :( :( :( wat valt er eiglek aan te doen om je centen trug te krijgen ????

Verwijderd

iemand hier lid van de consumentenbond ? , heeft het nut om het aan te geven als oplichting ? iets ? iemand ?

Verwijderd

MIJN GELD

ik was ook lid sinds nr 1

Verwijderd

Aanklagen voor oplichting heeft geen enkele zin, immers, waar moeten ze het geld vandaag halen om jouw te betalen?

Eerst krijgt de bank/BD geld, dan zakelijke crediteuren en dan pas de consument...

Verwijderd

rechtzaak wel leuk om eens te doen hoe maak ik er een :) tegen hun verliezers betalen bij recht zaak toch >:)

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 22:47 schreef Kremez het volgende:
Aanklagen voor oplichting heeft geen enkele zin, immers, waar moeten ze het geld vandaag halen om jouw te betalen?

Eerst krijgt de bank/BD geld, dan zakelijke crediteuren en dan pas de consument...
Van oplichting is hier geen sprake,
ze zijn gewoon bankroet. Kan gebeuren, pech gehad. Ik had was gelukkig 2 maanden laat met de nieuwe rekening voor het abbo. Ik ff mazzel gehad >:)

• Demo
  • Laatst online: 18:55

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op zondag 01 juli 2001 16:01 schreef TAG_Speedy het volgende:

[..]

Dan krijg je nog je geld niet terug, bij fallisement zijn klanten wel als 1 van de laatsen aan de beurt (eerst belasting, dan leveranciers en dan zijn de knaken wel op)
Ja maar waarom hebben die meer recht op dat geld dan wij????
De belasting kan die paar ruggen wel missen, maar wij moeten daar ons supermarkt-hongerloontje voor opsparen om zo'n abo te kopen en dan krijg je er geen RUK voor :r :r :r op de belasting
Ik denk dat ik later maar professioneel belastingontduiker wordt uit frustratie >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1