Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:51
Ik heb een csv file met e-mail addressen en pw's daar in. Wat ik nu wil doen is naar al deze addressen hun pw e-mailen. Het gaat om 400 users, is er een manier om dit in bulk te doen? Ik gebruik o365 dus allicht kan ik iets met power shell?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Als het eenmalig is, kan je dan niet makkelijker je CSV in Excel openen en een mailmerge maken ?

https://support.office.co...c0-4ba1-9a7b-0a948fa3d7d3

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 16:55
YaYo86 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:49:
Ik heb een csv file met e-mail addressen en pw's daar in. Wat ik nu wil doen is naar al deze addressen hun pw e-mailen. Het gaat om 400 users, is er een manier om dit in bulk te doen? Ik gebruik o365 dus allicht kan ik iets met power shell?
Kan makkelijk met powershell.
Pseudo code waarmee dit zou moeten kunnen (uit mijn hoofd en op mijn telefoon getyped)
PowerShell:
1
2
3
4
5
$csv = import-csv
foreach ($user in $csv)
{
Send-MailMessage -from ik@ik.nl -subject 'uw wachtwoord' -psemailserver 'mail.mailserver.nl' -to $user.mail -body "uw wachtwoord is $($user.wachtwoord)"
}

Dit is er uiteraard er van uitgaand dat de kolom in het csv bestand mail heet en het wachtwoord veld 'wachtwoord'.
Ook kan het zijn dat je nog bij de send-mailmessage een -credential parameter mee moet geven met een credential object (ivm authenticatie op de mailserver) en de kans bestaat uiteraard ook nog dat je csv niet met een komma delimited is maar met bv een puntkomma (dan zul je bij import-csv nog de delimiter moeten specificeren).

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:51
Thx allemaal, hier kan ik wat mee!

• Stromer2k
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-08 22:30
Goed opgelost!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:18 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-11 15:12
Het is inderdaad niet de meest elegante manier om van 400 users hun wachtwoord te mailen wat komt uit een (plain text???) Csv bestand
Pagina: 1