Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• roger128
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 19:03
Hallo iedereen,

Vooraf: geen template omdat ik mijn beslissing al heb teruggebracht naar twee apparaten.

Mijn galaxy S4 heeft het helaas begeven en dus ben ik op zoek naar een telefoon. In eerste instantie wilde ik voor de Moto G 2016 (1GB) gaan: goedkoop, degelijk en niet al te traag. Hierna zag ik de 2gb versie en werd m'n budget opgerekt naar zo'n 210 euro. Echter bleken hiervoor ook een hoop interessanten chinaphones op de markt te zijn dus ben ik me daar gaan orienteren.

Het komt dus neer op de Note 3 (pro/qualcom) of de P9000. Beiden een metalen body, vingerafdruksensor, 5,5 inch FHD etc. Ik wil het liefste stock android. Dit betekend waarschijnlijk rooten/custom rom flashen maar dit is geen probleem.

Voordelen Note 3:
  • Lijkt iets degelijker
  • Xiaomi is vergeleken met Elephone een meer gerenommeerd merk
  • Snapdragon (sneller + energiezuinig + goede rom support
Nadelen Note 3:
  • MIUI (De op android 6.0 gebaseerde MIUI zit in de pipeline, nu nog 5.1
  • Vingerafdruksensordriver niet vrij voor custom rom development (vooralsnog)
Voordelen P9000
  • Dunnere bezels
  • Android 6.0
  • "Universele" vingerafdruksensordriver beschikbaar (dus ook voor custom roms)
Nadelen P9000
  • Gecombineerde knop onder het scherm (tap = back, doubletap = home, hold = recentapps
  • Elephone staat niet bekend om fantastische kwaliteit
  • Mediatek cpu (trager + meer energie + slechtere rom support)
Iemand die mij een kant op kan duwen? :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:23

FeaR

In GoT we trust

roger128 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:13:
Iemand die mij een kant op kan duwen? :)
Bij deze een duw richting MAA. CEA is voor aankoopadvies voor TV's, speakers, receivers, mediaspelers, et cetera.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• roger128
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 19:03
FeaR schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:18:
[...]

Bij deze een duw richting MAA. CEA is voor aankoopadvies voor TV's, speakers, receivers, mediaspelers, et cetera.
Haha, bedankt! Even MAA over het hoofd gezien :P

Verwijderd

Zelf heb ik de elephone p9000 besteld vooral door de de extra 4g band die werd ondersteund, die cleane software is ook wel een voordeel.

• inf3rno89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:56
Ik zit momenteel precies met dezelfde vraag. Waarschijnlijk ga ik voor de Note 3 omdat de werking van de homebutton van de P9000 mij totaal niet aanspreekt. (Of misschien een Meizu m3 Note).

• Zeuas1912
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik zou dan voor de Note 3 gaan simpelweg omdat die voor jou minder nadelen heeft en ziet er degelijker uit maar das mijn mening

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2016 @ 00:53:
Zelf heb ik de elephone p9000 besteld vooral door de de extra 4g band die werd ondersteund, die cleane software is ook wel een voordeel.
Heb jij em al binnen?
Ik zit zelf sterk te overdenken om de P9000 ook aan te schaffen. Er zijn al veel reviews en testen te zien en lezen op youtube, en XDA, met veel positieve punten en weinig noemenswaardige minpunten.

Kun jij jou ervaringen of review posten? Misschien in een nieuwe thread?
Ben vooral benieuwd naar de accuduur.

[ Voor 3% gewijzigd door intricate op 20-04-2016 09:56 ]

Verwijderd

Ik heb de smartphone nog niet ontvangen maar het zal waarschijnlijk niet zo lang meer duren tegen dat ik hem heb. Na de gsm +/- een week in gebruik te hebben zal ik wel een kleine review/gebruikerservaring schrijven.

• ikke ni
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-11 16:00
@thiemo ik veronderstel dat je hem in china besteld hebt? ik ben van plan de xiaomi mi4c te kopen bij ibuy gou maar nu weet ik niet of de btw al in de prijs zit ofniet??https://ibuygou.com/p-xiaomi-mi4c-qualcomm-snapdragon-808-hexa-core-18ghz-3gb-ram-32gb-rom-7081.html

OT : mischien ook interesant?

[ Voor 5% gewijzigd door ikke ni op 22-04-2016 20:10 ]

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-11 09:09
inf3rno89 schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:42:
Ik zit momenteel precies met dezelfde vraag. Waarschijnlijk ga ik voor de Note 3 omdat de werking van de homebutton van de P9000 mij totaal niet aanspreekt. (Of misschien een Meizu m3 Note).
Je kunt ook de onscreen buttons activeren, hoef je de homebutton ook niet te gebruiken. (zag in een review dat dit mogelijk is)

Vind de betere 4g ondersteuning van de p9000 wel een belangrijk voordeel.
Pagina: 1