Ik hoorde laatst dat landen die ruzie met de VS hebben (denk aan Irak (hele middenoosten volgens mij
), China enzo) alleen maar software gebruiken uit niet-VS landen. Ja Linux dus.
Klop idd maar is al enige tijd bekend. Las er toevallig gister nog een artikel over.
Lees de laatste CT maar eens. "Tux voor de Wereld" - blz 42
Lees de laatste CT maar eens. "Tux voor de Wereld" - blz 42
Verwijderd
offtopic:
leest iedereen de c't hier ofzo?
/me vond vooral het NIS artikel wel interessant...
leest iedereen de c't hier ofzo?
/me vond vooral het NIS artikel wel interessant...
Ik heb ook ergens gehoord / gelezen dat duitsland ook M$ producten wilde bannen. Het is natuurlijk ook logisch, je kan je als overheid niet permiteren dat er ergens een backdoor in zit...en voor de 3e wereld landen en overheden is het natuurlijk perfect!
*kuch*
Je noemt vrolijk irak een derde wereld land. En china. Kweenie, maar heb jij een auto ?
*kuch*
Oh, enne .. in Den Haag wordt een groot project gestart met MicroSoft producten.
't is een pilot.
Leest je www.security.nl ook ?
Je noemt vrolijk irak een derde wereld land. En china. Kweenie, maar heb jij een auto ?
*kuch*
Oh, enne .. in Den Haag wordt een groot project gestart met MicroSoft producten.
't is een pilot.
Leest je www.security.nl ook ?
I have usernames older than you.
de C't heeft ook wel het hoogste "tweakergehalte" van alle computerblaadjes die er zijn heOp zaterdag 23 juni 2001 16:56 schreef fkooman het volgende:
offtopic:
leest iedereen de c't hier ofzo?![]()
* d33n vond vooral het NIS artikel wel interessant...
SPAMOp zaterdag 23 juni 2001 17:01 schreef marble het volgende:
[..]
de C't heeft ook wel het hoogste "tweakergehalte" van alle computerblaadjes die er zijn he
Verwijderd
[off-topic]
welk computerblad moet je anders lezen?
ComputerTotaal is een complete ramp, die weten niet waar ze het over hebben als het over linux gaat. Voor de rest alleen maar windows reclame en windows hier en windows daar.
Elk ander blad is zo newbie-minded dat het alleen maar over "tweaken van windowsME" in de zin van "je achtergrond kunnen zetten" gaat.
c't heeft tenminste niveau
[/off-topic]
welk computerblad moet je anders lezen?
ComputerTotaal is een complete ramp, die weten niet waar ze het over hebben als het over linux gaat. Voor de rest alleen maar windows reclame en windows hier en windows daar.
Elk ander blad is zo newbie-minded dat het alleen maar over "tweaken van windowsME" in de zin van "je achtergrond kunnen zetten" gaat.
c't heeft tenminste niveau
[/off-topic]
C't lees ik ook. Ook LinuxMagazine, die steeds beter wordt vind ik.
C't is het enige algemene Computerblad dat boeiendere dingen doet dan de zoveelste WinZip, WinRar, WinAmp, WinShit enzo testen. PC Active doet ook noig aardig mee, door vel ino te geven naar de eindgebruikers toe. Maar C!T en PCM enzo, die hebben er niet echt kaas van gegeten hoewel PCM ontwaakt lijkt te zijn de afgelopen tijd.
However, Linux zie je idd veel in 3e wereld landenen ook in andere minder welvarende landen (denk aan Mexico, Brazilie, Argentinie, China, etc...). Ik las inde laatste C't dat in Kenia Microsoft Office 600 dollar kostte ofzo, terwijl het gemiddelde jaarsalaris 250 dollar was...
C't is het enige algemene Computerblad dat boeiendere dingen doet dan de zoveelste WinZip, WinRar, WinAmp, WinShit enzo testen. PC Active doet ook noig aardig mee, door vel ino te geven naar de eindgebruikers toe. Maar C!T en PCM enzo, die hebben er niet echt kaas van gegeten hoewel PCM ontwaakt lijkt te zijn de afgelopen tijd.
However, Linux zie je idd veel in 3e wereld landenen ook in andere minder welvarende landen (denk aan Mexico, Brazilie, Argentinie, China, etc...). Ik las inde laatste C't dat in Kenia Microsoft Office 600 dollar kostte ofzo, terwijl het gemiddelde jaarsalaris 250 dollar was...
[deze advertentieruimte is te koop]
Verwijderd
Jammer dat de CT nu van plan is een CD bij hun tijdschrift te doen, wordt het alleen maar duurder van
Verwijderd
Als Irak (waarscheinlijk) RedHat 6* clean installed en aan 't net hangt hoef je denk ik niet alte lang te wachten totdat ze geroot worden en dat servers "opeens" plat gaan
Hoe komen mensen er in hemelsnaam bij om op met microsoft software te werken op zulke belangrijke machines? Ik moet er niet aan denken... als je in den haag woont zijn je gegevens dus echt niet veilig meer..

Gebrek aan kennis van de haren van de reed... eh.. heren van de raadt (grapje
)
Gebrek aan kennis van de haren van de reed... eh.. heren van de raadt (grapje
Verwijderd
Wat betreft de C!T & co ben ik het helemaal met je eens. Ik ben zelf ook tevreden abonnee van de c't. Is LinuxMagazine qua kennisniveau vergelijkbaar met de c't?Op zaterdag 23 juni 2001 18:13 schreef Groot-Moefti het volgende:
C't lees ik ook. Ook LinuxMagazine, die steeds beter wordt vind ik.
Wie heeft het over 6? Ze installen dat niet zomaar hoor, die microsoft software in den haag ook niet, maar bugs die niet bekend zijn kunnen ze niet patchen.. je weet hoe 't gaat.Op zaterdag 23 juni 2001 18:19 schreef virtual het volgende:
Als Irak (waarscheinlijk) RedHat 6* clean installed en aan 't net hangt hoef je denk ik niet alte lang te wachten totdat ze geroot worden en dat servers "opeens" plat gaan
Bullshit post btw.. *erger*
Meer dan 1Op zaterdag 23 juni 2001 18:37 schreef Agijsbro het volgende:
offtopic:
Zijn er goede Linux blaadjes?
Verwijderd
Ik weet 't, m'n post sloeg nergens op maar ik denk dat er toch zeker wel problemen gaan komen met servers van ze die geroot worden..Op zaterdag 23 juni 2001 18:22 schreef j3p het volgende:
[..]
Wie heeft het over 6? Ze installen dat niet zomaar hoor, die microsoft software in den haag ook niet, maar bugs die niet bekend zijn kunnen ze niet patchen.. je weet hoe 't gaat.
Bullshit post btw.. *erger*
Je kunt er wel een stel systeem beheerders achter zetten die dik betaald worden, maar veel verzuimen toch om te patches te installeren, (kijk maar eens op Alldas, zelfs sites van Ms worden gedefaced .. ik weet het, dit gaat niet over defacen, maar als je een site al kunt defacen kun je toch nog verder 't systeem ingaan met alle gevolgen van dien, maar goed, laat ik deze Bullshit post ook maar eens beëindigen
Moeilijk te zeggen. Het wordt wel beter in ieder geval. C't is wel technischer, maar Linux Magazine heeft wat beter artikelen voor de gebruiker. Maar bijvoorbeeld ook artikelen over DevFS, Perl, cfengine, Kerneldriver, etc...Op zaterdag 23 juni 2001 18:21 schreef edwinv het volgende:
Wat betreft de C!T & co ben ik het helemaal met je eens. Ik ben zelf ook tevreden abonnee van de c't. Is LinuxMagazine qua kennisniveau vergelijkbaar met de c't?
[deze advertentieruimte is te koop]
Verwijderd
Beste manier om te beoordelen is natuurlijk zelf proberen, dus ik ga maar eens een LinuxMagazine kopen en kijken wat ik er van vind.
Over die CD bij de c't: ze hebben een opt-out regeling, als je die cd's niet hoeft moet je dat ff melden en dan krijg je ze ook niet. Natuurlijk betaal je er dan ook niet voor.
Over die CD bij de c't: ze hebben een opt-out regeling, als je die cd's niet hoeft moet je dat ff melden en dan krijg je ze ook niet. Natuurlijk betaal je er dan ook niet voor.
Tja... die CD. De meeste software is ook op internet te vinden.
Als je gebruik maakt van die Opt-Out regeling scheel het zoweinig dat het bijna niet de moeite is.
Maar je zult net zien dat als je de CD er niet bij hebt zitten dat je wat mist.
Als je gebruik maakt van die Opt-Out regeling scheel het zoweinig dat het bijna niet de moeite is.
Maar je zult net zien dat als je de CD er niet bij hebt zitten dat je wat mist.
Niet Nederlands, en hier wat moeilijk te krijgen maar : Linux Journal.Op zaterdag 23 juni 2001 18:37 schreef Agijsbro het volgende:
offtopic:
Zijn er goede Linux blaadjes?
In china hebben ze "Red Flag linux" (echt waar). Kan je zo downloaden.
In de Us werkt men aan Security Enhanced linux dus.. groei genoeg te verwachten.
In de Us werkt men aan Security Enhanced linux dus.. groei genoeg te verwachten.
Some people like cupcakes better, I for one care less for them.
Op zondag 24 juni 2001 02:48 schreef MREn het volgende:
nog een mooie:
www.mslinux.com
en www.mslinux.org
Zinloze MS bashing.
Some people like cupcakes better, I for one care less for them.
Idd, dit is veel leukerOp zondag 24 juni 2001 02:54 schreef NiPeng het volgende:
[..]
Zinloze MS bashing.
http://www.zark.com/headscape/headscape.html
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Verwijderd
LOLOp zondag 24 juni 2001 02:48 schreef MREn het volgende:
nog een mooie:
www.mslinux.com
en www.mslinux.org
Verwijderd
Wacht even....
Zinloze MS bashing.
Zinloos en MS-bashing....
Dat moet een contradictio in terminus zijn.
MS-bashing is het leukste wat er is
There's 63,000 bugs in the code, 63,000 bugs
If one bug got wacked by a service pack
There's 63,005 bugs in the code
Verwijderd
Er zijn er wel meer
http://www.linuxmag.nl en deze gaat wel
http://www.linux-magazine.co.uk deze vind ik beter
http://www.linuxmag.nl en deze gaat wel
http://www.linux-magazine.co.uk deze vind ik beter
linux format? die medewerkers hebben volgens mij allemaal lang haar of zo...
in china wouden ze toch een nationaal os ontwikkelen met linux als opstapje? red flag os ofzo...
in china wouden ze toch een nationaal os ontwikkelen met linux als opstapje? red flag os ofzo...
VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .
Verwijderd
ROFLOp zondag 24 juni 2001 15:40 schreef beelzebubu het volgende:
There's 63,000 bugs in the code, 63,000 bugs
If one bug got wacked by a service pack
There's 63,005 bugs in the code
Pagina: 1