Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:11
Beste,

Ik heb sinds enkele maanden last van het feit dat mijn Retina MBP 15" uit mid 2012 op willekeurige momenten in slaapstand gaat en dat ik deze niet meer ontwaakt krijgt.
De mac geeft dan het scherm dat de batterij leeg is. (zwart scherm met een batterij in beeld die een rode "vulling" heeft.

Als ik vervolgens de Magsafe weer terug aansluit gaat de Mac weer wel aan en is de batterij gewoon voldoende geladen (tussen de 20 en 40%)

Wat kan dit toch zijn? Ik heb enkele weken geleden de MacBook op reparatie gestuurd bij de Amac, en hier is vervolgens de klacht niet ontdekt. Ze hebben echter wel de SMC en het NvRam gereset. Dit heb ik zelf ook al meerdere keren uitgevoerd.

Ook heb ik al 2 keer de Mac opnieuw geïnstalleerd. 1x met backup terugzetten en 1 keer een volledig schone installatie. Bij beide geen succes..
De batterij is ongeveer 350x herladen, dit is dus ruim onder het minumun van 1000 wat Apple zegt dat het accupakket mee kan gaan.

Iemand een idee wat dit kan zijn? En wat een eventuele oplossing kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Voor alle duidelijkheid: het probleem treedt dus nooit op wanneer hij aan de lader hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kijk wat er in het power log staat (pmset -g log ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:34
Draai eens een keer Coconut battery op je Macbook. Dan kan je zien of het ook daadwerkelijk gegrond is. Een defect accu vis je er dan zo tussenuit en een screenshot van CCNB is in principe voldoende om aan te tonen dat de accu defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik heb hetzelfde probleem.. Eigenlijk gebeurt het altijd tijdens fullscreenen van Youtube en Vimeo.. :?

Maar mn batterij is wel gaar (staat af en toe een moersleutel tekentje in het batterlij icoontje rechtsboven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
Poor leno:

Drie maal raden wat er gebeurt als je dergelijke dingen gaat doen? Juist je GPU mag lekker aan de bak. gevolg: accu wordt hard leeggetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
supersnathan94 schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:51:
Poor leno:

Drie maal raden wat er gebeurt als je dergelijke dingen gaat doen? Juist je GPU mag lekker aan de bak. gevolg: accu wordt hard leeggetrokken.
Ja dat zou je denken.. Maar als ik gewone video's op andere sites of eigen films fullscreen speel gebeurt het niet.. alleen bij YT en Vimeo.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Ligt er natuurlijk aan welke player wordt gebruikt. Flash is nogal zwaar op OS X bijvoorbeeld. Html5 is vaak echter geen probleem.

Maar goed. Het is dus iig je accu. Tijd voor een neie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
Ik heb de MacBook weer ingeleverd ter reparatie en tevens een consumer-claim ingediend omdat ik dit wel erg rap vind. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Heb je Coconutbattery nog gedraait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
Ja, maar die vertelde dat de accu nog in prima staat was.. Afwachten nu dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Kan je hier dan nog een screenshot van posten? Want dit kan wel degelijk inzichten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
Helaas kan ik geen screenshot meer maken. Heb zojuist wel een email van de Amac teruggehad, ze gaan kosteloos de batterij + topcase vervangen.

Kennelijk toch een storing met de batterij.
Pagina: 1