Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ik zoek een?
Windows tablet, normaal schermformaat (tussen 10" en 15"), die het minimaal ~ zes uur op een acculading volhoudt. Geen Windows RT - het moet normale windows applicaties kunnen draaien. Mag eventueel een convertible zijn, mits deze voldoet aan de enige eis die het allemaal lastig lijkt te maken:

Het tablet moet waterdicht zijn. Niet een uur op dertig meter, maar minimaal spatwaterdicht. Hij moet bij wijze van spreken onder de douche nog werken.

Wat is je budget?
Enigszins beperkt; vierhonderd tot vijfhonderd euro is wel de max.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Notities te maken in een laboratoriumomgeving. Geen direct contact met chemicalien, wel mogelijkerwijs met biologische substanties. Vandaar de waterdicht-eis: we willen dit ding kunnen afspoelen en bespuiten met desinfecterende middelen (denk: 70% alcohol, virkon, desidos).

Wat heb je zelf al gevonden?
De pricewatch, geweldig als hij is, geeft een aantal resultaten voor de wens "spatwaterdicht", die echter allemaal Android draaien. Het enige windows tablet in de lijst kost > 2000 euro, wat meer is dan wat wij uit willen geven aan een veredelde papiervervanger. In dit topic wordt essentieel dezelfde vraag gesteld, met helaas enkel Android apparaten als resultaat. Niet expliciet vermeld schijnen de Panasonic Toughpads ook waterdicht te zijn, maar die gaan ookal snel richting 2000 euro.

Een mogelijk simpelere aanpak is te kijken naar een windows tablet met een losse, waterdichte hoes. De generieke hoezen die ik gezien heb zien er vooral slordig uit, met overal randjes en naadjes. Als iemand een strakke combinatie tablet + hoes weet hou ik me eveneens aanbevolen, al gaat de voorkeur uit naar een tablet wat van zichzelf al waterdicht is; mede ook doordat een extra hoes het nog lastiger maakt om het tablet te bedienen met handschoenen aan.

Ik hoop stiekem dat er een onbekend Chinees merk is wat voor een paar honderd euro een robuust tablet gemaakt heeft, maar het is lastig zoeken daarnaar, dus als iemand toevallig iets weet..? :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718373

De Sony Xperia Tablet Z3 en Xperia Tablet Z2, zijn waterdicht tot op 1m gedurende 30min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcpaultje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-07 20:55
Die Xperia tablets draaien weer geen Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-07 21:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een jaar of 3 geleden was er eentje van Fujitsu, de Arrow tab, was wel een Win8 versie maar wel water/stof dicht. Geen idee of ze daarna nog een vervolgmodel hebben uitgebracht.

Edit, was alweer 2012:
nieuws: Fujitsu kondigt tablets en laptop met Windows 8 aan

Zoals ik die lees, zou je op de term rugged mogelijk meer tablets kunnen vinden, die hebben 1 of ander certificaat voor waterproof/stofproof. edit, IP65 rating?

[ Voor 51% gewijzigd door SinergyX op 09-04-2016 17:24 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor het ogenblik is er geen enkele waterdichte Windows tablet te vinden. Misschien een waterdichte hoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Hmmm
Ik vind dit.
https://www.ruggedtabletpc.com/products/xtablet-flex-10
Iets duurder maar goed. ik blijf nog wel ff zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Nu online
Anoniem: 718373 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:15:
De Sony Xperia Tablet Z3 en Xperia Tablet Z2, zijn waterdicht tot op 1m gedurende 30min.
De pricewatch gaf de Sony Xperia's en Samsung Tab Active's inderdaad al aan als opties, helaas draaien die geen windows. Verder voldoen ze wel aan mijn eisen qua prijs, prestaties, accuduur, etc., maar een Windows tablet zou helaas een stuk makkelijker zijn. Ik ga nog eens bekijken hoe essentieel dat is: als we voor de helft van onze workflow nog steeds papier mee moeten nemen schieten we er weinig mee op, maar er zijn wat web-versies van de applicaties die we vooral nodig hebben.
SinergyX schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:21:
Een jaar of 3 geleden was er eentje van Fujitsu, de Arrow tab, was wel een Win8 versie maar wel water/stof dicht. Geen idee of ze daarna nog een vervolgmodel hebben uitgebracht.
Ai, dat is een hele goede, precies wat ik zoek.. en niet meer te krijgen lijkt het :/ Maar wellicht dat ik nog wat vind met IPxx, er lijken in elk geval zoekresultaten te zijn.
Thanks! Ik was hem ookal tegengekomen met Google, maar wanneer je daar een Windows Pro versie op wilt draaien kost'ie $845, dat wordt wat veel helaas. Het is ook een beetje overkill: zo'n MILSPEC rugged tablet is gaaf, maar een licht klein ding met rubber afsluitingen op de poorten voldoet al in principe, iets als de Xperia Z2 of de Fujitsu Arrow Tab bijvoorbeeld. Wanneer je echt rugged versies vindt zoals de Panasonic FZ-G1 of Getac F110 betaal je daar ook gelijk duizenden euro's voor helaas.
Anoniem: 718373 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:40:
Voor het ogenblik is er geen enkele waterdichte Windows tablet te vinden. Misschien een waterdichte hoes.
Daar lijkt het inderdaad wel op. Een waterdichte hoes is helaas niet ideaal, maar lijkt wel veruit de goedkoopste en simpelste oplossing te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolbvrobin
Ik heb wat gevonden !
Wauw dat was zoeken
http://nl.aliexpress.com/...42-4506-abbb-713e7a63a2af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Nu online
Ow wow, dat ziet er goed uit :D Een beetje aan de kleine kant, maar dat hoeft geen dealbreaker te zijn, dankje!

[ Voor 7% gewijzigd door FragFrog op 09-04-2016 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
FragFrog schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 19:14:
[...]

Ow wow, dat ziet er goed uit :D
Inderdaad.
Begin prijs is wel zonder Dock
Maar goed specs zijn oke.
Mooie accu
inter bay trail CPU
2gb ram
Als ik jou was zou ik erbij vragen als dit zeker geen RT veriant is.
Maar ik ga er van uit van niet, wegens de processor
En je moet rekening houden dat er misschien nog 21% btw op komt
Dan zit je in totaal inc btw 490 euro
En als je hem snel verstuurd wilt hebben + 13 euro.

Ik moet toegeven, dit was een leuke uitdaging zoeken

[ Voor 21% gewijzigd door coolbvrobin op 09-04-2016 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hier heb je er ook nog één:
http://www.amazon.de/Rugg...rds=rugged+tablet+windows
Of deze:
http://www.amazon.co.uk/x...rds=rugged+windows+tablet

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 718373 op 09-04-2016 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolbvrobin
Die eerste is een RT tablet, die heeft namelijk een arm processor
Die 2de ziet er goed uit. alleen word er niet vermeld of hij spatwater dicht is ja of ten nee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-07 21:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tabletworld had een review tijdje terug van die Winpad, hij haalt geen IP67 maar waterdicht (spat) was die zeker.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragFrog
  • Nu online
Mijn dank heren, hier kan ik wat mee; ik zal nog eens controleren of de xTablet daadwerkelijk waterdicht is, en anders zou die Winpad ook moeten voldoen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 892049

Beste FragFrog,

Ik ben benieuwd of je een geschikte tablet hebt gevonden. En zo ja, wat zijn je ervaringen er mee? Hoe goed was dit schoon te maken met ethanol/klerwipes/klercide/azowipes?

Jouw situatie is dezelfde waar wij inzitten. Dus ik ben benieuwd naar je ervaringen! Daar kunnen wij dan hopelijk weer wat van leren.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Nu online
Tja, het is wat lastig. Qua schoonmaken werkt deze uitstekend: de behuizing laat zich goed afnemen met ethanol, en tot dusver heeft die alle wasbeurten overleeft.

Snelheid is niet geweldig, maar voor notities ed wel voldoende. Batterij-duur is in elk geval lang genoeg om een lange middag mee te gaan, bij licht gebruik met WiFi aan.

Helaas zijn er ook een paar aanzienlijke nadelen: het scherm is erg klein om fatsoenlijk op te werken, en het standaard windows on-screen toetsenbord reageert niet vlot. Typen kost me veel meer moeite dan op bijvoorbeeld m'n telefoon. Wel laat het zich bedienen met handschoenen aan, maar ook dan werkt mijn telefoon beter. Verder is'ie echt heel erg lomp: zwaar, enorme behuizing, een tijdje in de hand houden is ondanks zijn kleine formaat bepaald geen pretje. De meegeleverde SD-kaart hield er bij ons binnen een paar dagen mee op, kan een brak exemplaar zijn geweest en gelukkig is het interne geheugen voor ons wel voldoende, maar ik zou in elk geval geen SD-kaart meebestellen.

Al met al is het het eigenlijk net niet. Realistisch gezien gebruiken we'm bijna niet voor de windows-only applicaties omdat het simpeler is om bijvoorbeeld een excel pagina uit te printen, met pen te bewerken en later weer in te voeren dan alles direct op de tablet te doen. Blijft over het interne (windows-only) notitie-systeem, maar vaak begin ik met op een normale PC alles klaar te zetten, en tijdens een experiment hooguit wat waardes in te voeren omdat tekstinvoer zo lastig gaat.

Het is ook wel enigzins te begrijpen: dit ding is enorm "rugged", daar waar wij aan een simpele waterdichtheid genoeg hadden gehad kan dit tablet prima een val aan, in een stoffige bouwplaats overleven en achteraf in een vijver gegooid worden. Als je dat nodig hebt krijg je hiermee precies waarmee geadverteerd wordt. Wil je "iets als een iPad maar dan met windows en waterbestendig", kun je denk ik beter iets anders nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:25
Ambulance personeel kampt ook met die zoektocht.

Kijk voor voorbeelden eens op link - Rugged tablets for EMS
Pagina: 1