Hai, ik als enorme leek heb een vraagje..
Vroeger kon ik als ik mijn laptop verbond via HDMI met mijn harman kardon AVR 151 dolby surround 5.1 luisteren. Nu sinds een jaar ofzo speelt hij aleen af in multi-CH PCM, en kan ik ook de andere opties niet selecteren (Via surround mode).
Als ik een test van het geluid uitvoer via pc laat hij wel een piepje horen uit alle 5 de boxen.. dus het lijkt alsof de instellingen wel goed staan..
Zodra ik switch naar HDMI van TV kan ik wel weer die andere modes selecteren.
Vast een simpele instelling die ik moet wijzigen, maar ik kan hem niet vinden.. Iemand tips?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Harman Kardon AVR 151
Samsung led smart tv uit 2012 model UE40ES5500 W
HP probook 4520s.
HDMI gaat van pc naar AVR. Van Tv loopt er scart kabel naar oude dvd speler.
En heb nu ook een HDMI kabel van tv naar AVR maar dat heeft ook geen invloed op het verhaal.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
http://computertotaal.nl/...-uit-de-pc-22850/pagina-2 deze en op fora gelezen.. maar kom ik er niet mee uit.
Via menu surround mode wijzigen, optie is niet beschikbaar.
Test geluid via pc (conf scherm, etc..). Gekeken of het via andere programma's ook is (VLC), dat is ook zo.. vroeger kon het wel..
alvast bedankt!
Vroeger kon ik als ik mijn laptop verbond via HDMI met mijn harman kardon AVR 151 dolby surround 5.1 luisteren. Nu sinds een jaar ofzo speelt hij aleen af in multi-CH PCM, en kan ik ook de andere opties niet selecteren (Via surround mode).
Als ik een test van het geluid uitvoer via pc laat hij wel een piepje horen uit alle 5 de boxen.. dus het lijkt alsof de instellingen wel goed staan..
Zodra ik switch naar HDMI van TV kan ik wel weer die andere modes selecteren.
Vast een simpele instelling die ik moet wijzigen, maar ik kan hem niet vinden.. Iemand tips?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Harman Kardon AVR 151
Samsung led smart tv uit 2012 model UE40ES5500 W
HP probook 4520s.
HDMI gaat van pc naar AVR. Van Tv loopt er scart kabel naar oude dvd speler.
En heb nu ook een HDMI kabel van tv naar AVR maar dat heeft ook geen invloed op het verhaal.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
http://computertotaal.nl/...-uit-de-pc-22850/pagina-2 deze en op fora gelezen.. maar kom ik er niet mee uit.
Via menu surround mode wijzigen, optie is niet beschikbaar.
Test geluid via pc (conf scherm, etc..). Gekeken of het via andere programma's ook is (VLC), dat is ook zo.. vroeger kon het wel..
alvast bedankt!