Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hai, ik als enorme leek heb een vraagje..

Vroeger kon ik als ik mijn laptop verbond via HDMI met mijn harman kardon AVR 151 dolby surround 5.1 luisteren. Nu sinds een jaar ofzo speelt hij aleen af in multi-CH PCM, en kan ik ook de andere opties niet selecteren (Via surround mode).
Als ik een test van het geluid uitvoer via pc laat hij wel een piepje horen uit alle 5 de boxen.. dus het lijkt alsof de instellingen wel goed staan..
Zodra ik switch naar HDMI van TV kan ik wel weer die andere modes selecteren.
Vast een simpele instelling die ik moet wijzigen, maar ik kan hem niet vinden.. Iemand tips?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Harman Kardon AVR 151
Samsung led smart tv uit 2012 model UE40ES5500 W
HP probook 4520s.
HDMI gaat van pc naar AVR. Van Tv loopt er scart kabel naar oude dvd speler.
En heb nu ook een HDMI kabel van tv naar AVR maar dat heeft ook geen invloed op het verhaal.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
http://computertotaal.nl/...-uit-de-pc-22850/pagina-2 deze en op fora gelezen.. maar kom ik er niet mee uit.

Via menu surround mode wijzigen, optie is niet beschikbaar.
Test geluid via pc (conf scherm, etc..). Gekeken of het via andere programma's ook is (VLC), dat is ook zo.. vroeger kon het wel..

alvast bedankt! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank Lip, kijken of ik daar uit kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Heb je er nog soep, van kunnen maken?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee.. geen soep.. ben er helaas nog niet uit :(

Wel in instellingen AVR wat geprobeerd te wijzigen.. en nu pakt hij middelste box er wel bij, maar achterste 2 nog niet..

bij de test nog steeds wel 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0123405
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Met welk programma speel je af vanaf de laptop? Wellicht dat je daarin iets van passthrough audio kunt selecteren. Dan stuurt het programma bijvoorbeeld DTS direct naar je avr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik kon geen soep maken van je topicstart.

Hoe het bij aangesloten is :

Lips PC HDMI out > HDMI(in) AVR/ HDMI(uit) > HDMI in Samsung TV

Zo heb je het toch ook neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hai B0123405, Met verschillende programma's, maar allen werkt het niet mee.
Heb idd bij Spotify en VLC geprobeerd instellingen te veranderen, maar lijkt het niet te zijn.
Ik ga kijken of ik passtrough audio heb gezien.

Lip,
In laptop zit een HDMI (in enige uitgang waar dat kan) kabel, die loopt naar AVR /HDMI ingang 1.
En er loopt een HDMI kabel van samsung tv naar AVR die zit in HDMI Out.

En als ik TV wil kijken (en dus surround 5.1 geluid heb) doe ik de HDMI kabel er in die loopt vanaf AVR (HDMI ingang1) naar TELe2 dolly digital kastje. Die verwissel ik dan dus met de HDMI kabel die naar mijn laptop loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFury
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 08:29
Beste lezers hier,

Ik zie dat jullie allemaal reageren in een topic over de AVR 151. Ik zit te overwegen om een AVR 151s, 161s of 171s te kopen als vervangen van mijn oude AVR 347. Ik zou er op een aantal punten flink op vooruit gaan, maar het punt dat me echt over zou halen is het warm worden. De AVR 347 wordt namelijk gruwelijk heet! Zo heet dat je je hand er niet eens op kunt leggen. Ik het de versterker niet eens in een kastje, maar in de kelder staan met meer dan genoeg vrije ruimte om het apparaat.

Ik vraag me af of de 151, en daarmee hoogstwaarschijnlijk de 151s, 161s en 171s ook zo heet worden. Weet een van jullie deze vraag te beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eigenlijk zou je hier best een eigen topic voor mogen openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies :)
Vraag is dan sowieso wat evt je budget is. Die HK's zijn vziw relatief duur en al lang niet meer zo goed als HK vroeger ooit was. Een beetje Denon, Marantz, Onkyo of Yamaha is ook niet zo duur meer natuurlijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFury
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 08:29
Dank voor de tip. Ik heb momenteel bergen rentepunten van de ING, dus kan tot een 250 euro waardebon krijgen of zo'n 300 euro korting op een 171s. Daarnaast ben ik HK gewend... Wat de boer niet kent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat het kan betekent niet dat het moet he ;)
Doe jezelf een lol, ga naar een hifizaak en zet de HK naast een Denon. Laat vervolgens je oren het werk doen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1