[Win10 Verse Install] Windows update werkt niet (cert prob?)

Pagina: 1
Acties:
  • 449 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 16:43
Hallo,

Ik heb nieuwe HTPC gekocht en daar Win10 Enterprise op gezet.

Voorlopig heb ik volgende dingen gedaan:
* Verse install van Win10 Enterprise van MSDN en bij de initiele config alles afgezet van privacy en enkel local accountje gemaakt
* Daarna in de settings ook nog hoop overbodige privacy dingen afgezet (artikel van lifehacker gebruikt). Misschien dat ik hier teveel heb afgezet?
* PC naam renamed naar HTPC (net zoals local useraccount, die noemt ook htpc).
* Windows geactiveerd
* Drivers van LAN, VGA, audio installed
* Logon zonder paswaard in te vullen aangezet
* Misschien nog paar andere config verandering die ik even vergeet te vermelden

Als ik dus winupdate probeer, krijg ik volgende fout:
Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/5kodbaozj/winupdate.jpg

Dit zijn mijn winupdate settings:
Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/jfmntrjen/winupdatesettings.jpg
Als ik trouwens aanvink dat ie ook andere microsoft producten mag updaten, vergeet hij dit na een reboot (vinkje verdwijnt altijd terug)

Ook Edge doet wat raar... Als ik nieuwe tab open krijg je standaard zo'n bing pagina. Als ik daar in zoek krijg ik een certificate error.
Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/hl9tc0we7/newtab.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/s6too12pr/newtab2.jpg

Gewoon naar Bing surfen en dan iets zoeken werkt wel gewoon..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Windows Update gaat het niet doen als SSL het niet doet. SSL doet het bij jou niet zo te zien.

- Controleer datum en tijd
- Controleer certificaten

Als je een illegale setup gebruikt gaat het waarschijnlijk niet lekker werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 04:45
En die drivers heb je gewoon netjes van de site van de fabrikant gehaald, of heb je die op één of andere schimmige site gevonden via Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
johnkeates schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:39:
Windows Update gaat het niet doen als SSL het niet doet. SSL doet het bij jou niet zo te zien.

- Controleer datum en tijd
- Controleer certificaten

Als je een illegale setup gebruikt gaat het waarschijnlijk niet lekker werken.
Aha, ik denk dat in jou antwoord al een goeie tip zit!

Ik had 1st probs met hardware en heb BIOS reset en batterij uit mobo gehaald, dus tijd klopt momenteel niets van...

Even proberen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:53

DarkSide

theres no place like ::1

verder staat er nog veel meer info in c:\windows\windowsupdate.log

Misschien kan je ook daar meer uithalen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastakilla
Opgelost!

Datum stond op november 2015 en datum / tijd stond in Windows wel op automatisch, maar ook dat werkte blijkbaar niet meer...
Na datum tijd op manueel te zetten en te corrigeren, deed alles terug normaal.

Daarna datum / tijd terug op automatisch gezet. Duurde even, maar dat gaf toch geen foutmelding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Windows's z'n tijdsysteem is ruk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnkeates schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:45:
Windows's z'n tijdsysteem is ruk. ;)
Nee, die leest de waarden in de bios, dus als daar de tijd niet klopt in Windows ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 19:42:
[...]

Nee, die leest de waarden af vanuit de bios, dus als daar de tijd niet klopt in Windows ook niet.
Nee, Windows's tijdsysteem is kut. Deal with it. w32time stinkt, de NTP implementatie stinkt, het gebrek aan BIOS UTC support stinkt, het is gewoon bagger. En als je Microsoft om een oplossing vraagt komen ze met lelijke hacks waar ze bij zeggen dat het voldoet aan de vraag maar wel 90% van alle systemen stuk maakt om dat ze bijvoorbeeld buiten de API om iets met de tijd willen doen of simpelweg niet om kunnen gaan met UTC om maar iets te noemen. Het is net zo slecht als Mac OS 9 in 1999 nog had. Het vreemde is dat Linux en Unix en BSD het allemaal wel kunnen zonder probleem, en ook geen generieke 'er is iets stuk maar we zeggen niet wat' melding geven als de tijd niet klopt, maar daadwerkelijk aangeven dat er een onwaarschijnlijk setje datum en tijd ingevoerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnkeates schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 19:45:
[...]
Nee, Windows's tijdsysteem is kut. Deal with it. w32time stinkt, de NTP implementatie stinkt, het gebrek aan BIOS UTC support stinkt, het is gewoon bagger. En als je Microsoft om een oplossing vraagt komen ze met lelijke hacks waar ze bij zeggen dat het voldoet aan de vraag maar wel 90% van alle systemen stuk maakt om dat ze bijvoorbeeld buiten de API om iets met de tijd willen doen of simpelweg niet om kunnen gaan met UTC om maar iets te noemen. Het is net zo slecht als Mac OS 9 in 1999 nog had. Het vreemde is dat Linux en Unix en BSD het allemaal wel kunnen zonder probleem, en ook geen generieke 'er is iets stuk maar we zeggen niet wat' melding geven als de tijd niet klopt, maar daadwerkelijk aangeven dat er een onwaarschijnlijk setje datum en tijd ingevoerd is.
Waarom schrijf je dit eigenlijk john?
Dit is niet meer nodig, het probleem was al opgelost :)
Schakel je gewoon de service:
Windows Time
UIT, je irritatie opgelost.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 19:46:
[...]

Waarom schrijf je dit eigenlijk john?
Dit is niet meer nodig, het probleem was al opgelost :)
Schakel je gewoon de service:
Windows Time
UIT, je irritatie opgelost.
Ik schrijf het om dat jij in de veronderstelling bent dat tijd goed geimplementeerd is in Windows, terwijl dat niet zo is. En dat de enige echte reden dat het nooit echt opgelost wordt 'backwards compatibility' is, wat na 10 versies toch wel eens achtergelaten mag worden. Daarnaast had je ook helemaal niet kunnen reageren, het probleem was inderdaad opgelost en dan kom jij nog even je mening spuien, terwijl ik de oplossing al in beeld gebracht had.

[ Voor 13% gewijzigd door johnkeates op 09-04-2016 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnkeates schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 20:24:
[...]

Ik schrijf het om dat jij in de veronderstelling bent dat tijd goed geimplementeerd is in Windows, terwijl dat niet zo is. En dat de enige echte reden dat het nooit echt opgelost wordt 'backwards compatibility' is, wat na 10 versies toch wel eens achtergelaten mag worden. Daarnaast had je ook helemaal niet kunnen reageren, het probleem was inderdaad opgelost en dan kom jij nog even je mening spuien, terwijl ik de oplossing al in beeld gebracht had.
Wat is nu precies je intentie?
Aangezien je van een muis een olifant maakt.
Ik maak zelf nooit gebruik van de service Windows Time, en schakel die altijd als eerste uit.
Daarbij heb ik er nooit problemen mee, en dat het kan gebeuren wanneer de biosklok niet goed staat, zoals bij het probleem van de TS, is het simpel op te lossen door de tijd weer goed in te stellen.
Verder weet je niks van mijn veronderstelling, en uit je je frustraties in een topic waar de oplossing al gevonden was. Misschien kan je daar zelf wat mee.
Kom op John, over zoiets ga je toch het forum niet vervuilen?
Zand er over en door gaan met de orde van de dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 20:31:
[...]
Zand er over en door gaan met de orde van de dag :)
Nee.

Het gaat niet over Windows Time of over de w32time service tool, maar over de implementatie van win32 time. Op API-niveau. Sure, w32time is daar onderdeel van en ook dat deel stinkt, maar dat is slechts onderdeel van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnkeates schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:05:
[...]

Nee.

Het gaat niet over Windows Time of over de w32time service tool, maar over de implementatie van win32 time. Op API-niveau. Sure, w32time is daar onderdeel van en ook dat deel stinkt, maar dat is slechts onderdeel van het probleem.
Dus ging het om het synchroniseren in een netwerk?
Maar dat was in dit topic toch niet van toepassing?
Die API wordt al gebruikt sinds Windows 2000.
Ik kan begrijpen dat het negatieve in je oprakelt al bij het woord w32time.
is dat nog steeds zo verrot dan? alles heeft zijn voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Alles is gewoon kut en klote. Het probleem van de TS is opgelost, het heeft geen zin om persoonlijke meningsverschillen hier te houden. Het topic gaat daarom op slot zodat het niet een nog grotere bende wordt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.