Hallo,
Ik heb nieuwe HTPC gekocht en daar Win10 Enterprise op gezet.
Voorlopig heb ik volgende dingen gedaan:
* Verse install van Win10 Enterprise van MSDN en bij de initiele config alles afgezet van privacy en enkel local accountje gemaakt
* Daarna in de settings ook nog hoop overbodige privacy dingen afgezet (artikel van lifehacker gebruikt). Misschien dat ik hier teveel heb afgezet?
* PC naam renamed naar HTPC (net zoals local useraccount, die noemt ook htpc).
* Windows geactiveerd
* Drivers van LAN, VGA, audio installed
* Logon zonder paswaard in te vullen aangezet
* Misschien nog paar andere config verandering die ik even vergeet te vermelden
Als ik dus winupdate probeer, krijg ik volgende fout:

Dit zijn mijn winupdate settings:

Als ik trouwens aanvink dat ie ook andere microsoft producten mag updaten, vergeet hij dit na een reboot (vinkje verdwijnt altijd terug)
Ook Edge doet wat raar... Als ik nieuwe tab open krijg je standaard zo'n bing pagina. Als ik daar in zoek krijg ik een certificate error.

Gewoon naar Bing surfen en dan iets zoeken werkt wel gewoon..
Ik heb nieuwe HTPC gekocht en daar Win10 Enterprise op gezet.
Voorlopig heb ik volgende dingen gedaan:
* Verse install van Win10 Enterprise van MSDN en bij de initiele config alles afgezet van privacy en enkel local accountje gemaakt
* Daarna in de settings ook nog hoop overbodige privacy dingen afgezet (artikel van lifehacker gebruikt). Misschien dat ik hier teveel heb afgezet?
* PC naam renamed naar HTPC (net zoals local useraccount, die noemt ook htpc).
* Windows geactiveerd
* Drivers van LAN, VGA, audio installed
* Logon zonder paswaard in te vullen aangezet
* Misschien nog paar andere config verandering die ik even vergeet te vermelden
Als ik dus winupdate probeer, krijg ik volgende fout:

Dit zijn mijn winupdate settings:

Als ik trouwens aanvink dat ie ook andere microsoft producten mag updaten, vergeet hij dit na een reboot (vinkje verdwijnt altijd terug)
Ook Edge doet wat raar... Als ik nieuwe tab open krijg je standaard zo'n bing pagina. Als ik daar in zoek krijg ik een certificate error.

Gewoon naar Bing surfen en dan iets zoeken werkt wel gewoon..