Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardscarf3
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08-2018
Hoi allen,

Ik gebruik ivm. aanhoudende RSI het spraakherkenningsprogramma Dragon NaturallySpeaking (versie 11, Nederlands) en ik vroeg mij af of dit of een ander spraakherkenningsprogramma ook te gebruiken is met Adobe Lightroom 6. Toen ik dit namelijk met Dragon NaturallySpeaking probeerde (ga naar 'Ontwikkelen') voerde het programma allerlei ongewenste bewerkingen uit, maar ging het niet naar 'Ontwikkelen'.

Of is de techniek op dit vlak nog niet ver genoeg gevorderd? Zoektochten leveren weinig meer op dan Paddy for Lightroom, dat echter (nog) niet werkt met Lightroom 6. Heeft iemand ervaring met deze of andere alternatieven om spraakherkenningssoftware toe te passen voor Lightroom 6?

Beste antwoord (via hardscarf3 op 24-06-2016 20:16)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lekker gelezen, @Art Elixer. Lightroom heeft ie al :D

Als je met Dragon NS keyboard shortcuts kunt gebruiken (via spraak dus), kun je kijken hoever je daarmee komt. En misschien zijn er alternatieven voor Paddy [google=lightroom keyboard mapping]?

Ik heb er geen ervaring mee om alles met het toetsenbord te doen, in Lightroom, dus hoever je echt komt, weet ik niet.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art Elixer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 01:50
Als ik het zo zou moeten inschatten lijkt het me handig een trial versie van Lightroom te installeren en dat zelf uit te proberen. Dat kan gewoon via de Adobe site.
Tweede ding wat mij te binnenschiet is dat het misschien mogelijk is sneltoetsen aan een woordcommando te koppelen? Zo ja, dan kom je in lightroom al een heel end.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lekker gelezen, @Art Elixer. Lightroom heeft ie al :D

Als je met Dragon NS keyboard shortcuts kunt gebruiken (via spraak dus), kun je kijken hoever je daarmee komt. En misschien zijn er alternatieven voor Paddy [google=lightroom keyboard mapping]?

Ik heb er geen ervaring mee om alles met het toetsenbord te doen, in Lightroom, dus hoever je echt komt, weet ik niet.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron