Toon posts:

hoe werkt een eindversterker, zelf te maken??

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
zie subject, k denk erover om zo'n ding in de zomervakantie te gaan bouwen, lijkt me wl cool, zelfgebouwde stereo, naja, versterker tenminste
Heeft iemand links naar handleiding/schema's e.d.

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:16
Kijk eens in de bibliotheek. Daar hebben ze een hele hoop boeken over elektronica en zo. Probeer wat boeken van de elektuur te vinden. Daar staat echt ontzettend veel in. High-end versterkers, kilowatters, buizenversterkers maar ook goedkopere ontwerpen en ander soort schakelingen.

Ik heb er zelf ook wel eens dingen uit gebouwd.

Edit:

Check ook de volgende sites eens. Misschien staat er wel wat tussen:

http://www.epanorama.net/
http://www.rlocman.com.ru/en/

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Was geloof ik al eens een topic over. Moet je ff zoeken, ik weet t nie zeker hoor :)

Misschien weg door BC3...

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 11:12

Petuhr

FreeBSD

Zou eens kijken of je wat elektuurs op de kop kan tikken.. staan wel eens goed artikelen in... :)

edit:

Elektuur Mei 2001: 43W Buizen Eindversterker

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ik ben ook bezig met een versterker, maar het is handig om eerst simpel met een bouwpakketje of iets met goeie beschrijving te beginnen als je nog geen ervaring hebt met elektronica

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 09:57

Flotter

Pelipper!

Ik heb er ook 1 gebouwd, dwz ik had de beshikking over 2 dezelfde rotte versterkers waarvan ik 1 gesloopt heb en opnieuw opgebouwd. Was wel iets makkelijker dan helemaal zelf bouwen (denk ik).

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 17:11
Voor versterkers (buizen, high-end, auto,...) in bouwpakketten kan ik Velleman aanraden. Zijn hele goeie en je moet alleen kunnen solderen, dus ook voor mensen die niets afweten van elektonica :)

http://www.velleman.be/index.asp?lan=2

Verwijderd

Topicstarter
leer je dr dan wel wat van?? uiteindelijk ga ik natuurlijk me eigen ontwerp bouwen :)

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 17:11
Ja, ik weet niet hoeveel jij van elektronica kent. Voor mij is zo'n pakket ideaal omdat ik er niet echt veel van ken.
Of je er iets van leert, tjah, ze steken er een boekje bij waarin uitgelegd staat hoe het werkt en meestal zijn er verschillende opties om die versterkers in elkaar te steken.

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 07:30
Koop een goede ringkerntrafo (als het kan een aantal keer het vermogen wat je uit wilt kunnen sturen), veel elco's (>30.000uF per kanaal) en ringemittertransistoren.
Nog ff solderen en klaar is keesie. Maar waarschijlijk zal de eerste keer wel tegenvallen. Misschien kun je beter een oude modden (grotere ringkerntrafo en meer buffer)...

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Pagina: 1