Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommasso
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07 23:15
Ik zoek een
Een full HD televisie.

Wat is je budget?
Max 650 euro, liever iets rond de 550 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om
Films en series te kijken. Ik heb geen console dus input lag is voor mij geen probleem. Ook kan ik een eigen mediaspeler gebruiken, al twijfel ik daar nog over. Als de mediaspeler van de televisie voldoet is dat mooi meegenomen.

Mijn eisen
Ik zoek een televisie die:
- FullHD is, 4k vind ik onzin
- Goede kleurweergave en contrast heeft
- Energiezuinig is
- Zwart is (geen zilver)
- DVB-T ondersteund (Ik kijk enkel naar NPO, de commerciële zenders hebben toch enkel reality troep. Via DVB-T kan ik deze gratis ontvangen)
- ARC ondersteund
- Geen trage interfaces heeft. Ik ga niet een minuut wachten voordat ik van kanaal kan veranderen.
- Ondersteuning voor 3D is een pre

Wat niet belangrijk voor mij is
- Ondersteuning voor skype etc
- Aantal aansluitingen enz. Ik gebruik er toch maar 1.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb de volgende televisies gevonden: http://tweakers.net/price...357;444146;441344;443598/

Uit het rijtje valt de Pana 40CX670E eigenlijk meteen af omdat deze 4k is. Ook is hij redelijk duur en verbruikt hij relatief veel (omdat het een 4k televisie is. Deze verbruiken inherent veel).

De Pana 40CS630E voldoet aan alle specs en is door Tnet goed beoordeeld. Ook is hij energiezuinig. Hij is alleen zilver en niet in zwart verkrijgbaar wat ik echt -O- vind. Ik snap niet waarom ze die keuze gemaakt hebben, maar ja...

De Pana Viera 40" (40CS520E) is het "kleine broertje" van de 630E. Hij heeft geen ondersteuning voor 3D en is ook stukje goedkoper. Uit reviews komt hij wel heel goed uit de tests op gebied van contrast en kleurwaarden. Ik weet alleen niet omdat dit is omdat hij goedkoop is (en het dus een kwaliteit/prijs beoordeling is) of dat hij meetbaar is met bijv de 630E. Een ander nadeel wat werd genoemd is dat hij mindere motion technieken heeft. Ik weet zelf niet tot hoeverre dit echt een rol speelt. De zwarte randen met een metalen strip vind ik wel een mooie afwerking. Hij zit aan de onderkant van mijn budget en ik weet niet tot hoeverre ik mijzelf dan tekort doe.

De Sony 40W705C wordt door Tnet als degelijk maar niet super beoordeeld. Het is allemaal goed maar zeker niet zo goed als de 630E. Ook zou hij traag reageren na het opstarten. Qua energie doet hij het iets slechter dan de Pana's. Ook deze zit aan de onderkant van mijn budget en ik weet niet tot hoeverre ik mijzelf dan tekort doe.

De Sony 43W809C zit juist erg aan de bovenkant van mijn budget. Ik twijfel tot hoeverre ik waar voor mijn geld krijg in vergelijking met de 630E. Ook is hij niet heel zuinig.

Ik heb geen Samsungs opgenomen omdat deze (zover ik heb kunnen achterhalen) over het algemeen energie inefficiënt zijn. De Philips heb ik ook achterwege gelaten ivm met de beruchte buggy software.

Welke vragen heb je hier nog over?
- Zijn er televisies die ik heb gemist?
- Is er een televisie die erg op de Pana 630E lijkt die wel in het zwart te verkrijgen is? (volgens mij niet)
- Hoeveel verschil zit er tussen de Pana Viera 40" en de Pana 630E qua kleurwaarden en contrast?
- Hoeveel verschil is er tussen de Sony 43W809C en de Pana 630E qua beeldkwaliteit?
- Hoeveel verschil is er tussen de Sony 43W705C en de Pana Viera 40" qua beeldkwaliteit?

Ikzelf zit nu heel erg op de Panasonic Viera 40" te mikken daar deze volgens de reviews goede kleurwaarden en contrast biedt en het (naar mijn idee) een goede no-nonsense televisie is. Ik ga binnenkort naar de mediamarkt om daar naar de Pana Viera 40" te kijken (ze verkopen hem, ik ga er van uit dat ie dan ook in de showroom staat)..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Het verbruik in LCD LED TV"S onderling scheelt niet zo gek veel, tenzij je om 1W geeft. (denk ik)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 10:57
Ik zou dan gewoon voor de Pana 40CS630E gaan en je over het uiterlijk heen zetten. Uiteindelijk is het toch de techniek die je van de bank moet knallen... Succes met je zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:03
De Samsung H6240 moet nog op je shortlist, of nog beterde H6400 die met 3d-brillen komt.

Verder..... forget de 809c, en pak de 805c, net zo goed, en 50€ kan je in je zak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

dus eigenlijk zeg je de 805c vanwege de kleurweergave?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nee, niet vanwege de kleurweergave.
Ik zeg 805c, omdat die zo ontzettend mooi is om te zien, en verder goed beeld heeft, maar ook wel probleempjes heeft met de software (zie daarvoor het sony topic 2015) dus een onverdeelde winnaar is het niet.
Verder vul ik aan, als je het geld hebt, sla dan de cs520 en de 705c over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceKees_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-08 01:20
Tommasso schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 01:23:
Ik zoek een
Een full HD televisie.

Wat is je budget?
Max 650 euro, liever iets rond de 550 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om
Films en series te kijken. Ik heb geen console dus input lag is voor mij geen probleem. Ook kan ik een eigen mediaspeler gebruiken, al twijfel ik daar nog over. Als de mediaspeler van de televisie voldoet is dat mooi meegenomen.

Mijn eisen
Ik zoek een televisie die:
- FullHD is, 4k vind ik onzin
- Goede kleurweergave en contrast heeft
- Energiezuinig is
- Zwart is (geen zilver)
- DVB-T ondersteund (Ik kijk enkel naar NPO, de commerciële zenders hebben toch enkel reality troep. Via DVB-T kan ik deze gratis ontvangen)
- ARC ondersteund
- Geen trage interfaces heeft. Ik ga niet een minuut wachten voordat ik van kanaal kan veranderen.
- Ondersteuning voor 3D is een pre

Wat niet belangrijk voor mij is
- Ondersteuning voor skype etc
- Aantal aansluitingen enz. Ik gebruik er toch maar 1.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb de volgende televisies gevonden: http://tweakers.net/price...357;444146;441344;443598/
[...]
Uit het rijtje valt de Pana 40CX670E eigenlijk meteen af omdat deze 4k is. Ook is hij redelijk duur en verbruikt hij relatief veel (omdat het een 4k televisie is. Deze verbruiken inherent veel).

De Pana 40CS630E voldoet aan alle specs en is door Tnet goed beoordeeld. Ook is hij energiezuinig. Hij is alleen zilver en niet in zwart verkrijgbaar wat ik echt -O- vind. Ik snap niet waarom ze die keuze gemaakt hebben, maar ja...

De Pana Viera 40" (40CS520E) is het "kleine broertje" van de 630E. Hij heeft geen ondersteuning voor 3D en is ook stukje goedkoper. Uit reviews komt hij wel heel goed uit de tests op gebied van contrast en kleurwaarden. Ik weet alleen niet omdat dit is omdat hij goedkoop is (en het dus een kwaliteit/prijs beoordeling is) of dat hij meetbaar is met bijv de 630E. Een ander nadeel wat werd genoemd is dat hij mindere motion technieken heeft. Ik weet zelf niet tot hoeverre dit echt een rol speelt. De zwarte randen met een metalen strip vind ik wel een mooie afwerking. Hij zit aan de onderkant van mijn budget en ik weet niet tot hoeverre ik mijzelf dan tekort doe.

De Sony 40W705C wordt door Tnet als degelijk maar niet super beoordeeld. Het is allemaal goed maar zeker niet zo goed als de 630E. Ook zou hij traag reageren na het opstarten. Qua energie doet hij het iets slechter dan de Pana's. Ook deze zit aan de onderkant van mijn budget en ik weet niet tot hoeverre ik mijzelf dan tekort doe.

De Sony 43W809C zit juist erg aan de bovenkant van mijn budget. Ik twijfel tot hoeverre ik waar voor mijn geld krijg in vergelijking met de 630E. Ook is hij niet heel zuinig.

Ik heb geen Samsungs opgenomen omdat deze (zover ik heb kunnen achterhalen) over het algemeen energie inefficiënt zijn. De Philips heb ik ook achterwege gelaten ivm met de beruchte buggy software.

Welke vragen heb je hier nog over?
- Zijn er televisies die ik heb gemist?
- Is er een televisie die erg op de Pana 630E lijkt die wel in het zwart te verkrijgen is? (volgens mij niet)
- Hoeveel verschil zit er tussen de Pana Viera 40" en de Pana 630E qua kleurwaarden en contrast?
- Hoeveel verschil is er tussen de Sony 43W809C en de Pana 630E qua beeldkwaliteit?
- Hoeveel verschil is er tussen de Sony 43W705C en de Pana Viera 40" qua beeldkwaliteit?

Ikzelf zit nu heel erg op de Panasonic Viera 40" te mikken daar deze volgens de reviews goede kleurwaarden en contrast biedt en het (naar mijn idee) een goede no-nonsense televisie is. Ik ga binnenkort naar de mediamarkt om daar naar de Pana Viera 40" te kijken (ze verkopen hem, ik ga er van uit dat ie dan ook in de showroom staat)..
Is het budget niet net een beetje krap ?
Als ik jou was, zou ik voor 750 euro iets komen waar je minstens 5 tot 10 jaar plezier van zult hebben !

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Ik zou voor de Sony Bravia KDL-40W705C Zwart gaan
Contras waardes zijn zeer goed.
En 450 is een mooie prijs.
Dus hou je wat over
Plus het is Sony, kwa TV.s zijn ze in mijn mening zeer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Kees..... wat had je in gedachten dan? Hijj wil geen 4k, en voor dat geld dat jij noemt zit je in de 4k zone. Als TS uberhaupt voor 10 jaar klaar wil zijn, zou die 40dx730 moeten nemen , maar die is leuk 1000, dan heb je HDR en breed kleurenspectrum en ben je echt helemaal bij, itt de meeste 2015 modellen. Nah, te duur lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommasso
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07 23:15
Wow, veel meer reacties dan ik had verwacht :).
Lip schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 01:34:
Het verbruik in LCD LED TV"S onderling scheelt niet zo gek veel, tenzij je om 1W geeft. (denk ik)
Het verschil in verbruik vind ik zelf best groot. Als ik kijk naar reviews: Vijf tv's rond de 50" voor 800 euro en dan specifiek "Verbruik bij 120cd/m2 (watt)" Dan zie je best grote verschillen. De Samsung 50H6400 verbruikt 57 Watt terwijl de Pana TX-50AS650 slechts 36 Watt verbruikt. Dat is ongeveer 1.5x zo veel. Qua extra energiekosten valt het allemaal wel mee. Het is slechts 21 Watt verschil. Bij dagelijks verbruik van 4 uur (dat is de EU standaard) wordt er 31 kWh extra verbruikt. Dat komt neer op ongeveer 7 euro per jaar.

Het probleem is dat ik echt een hekel heb aan onzuinige apparatuur. Alles wat ik aanschaf moet energie efficiënt zijn. Is denk het een bijwerking van zonnepanelen op je dak hebben :P.
BvZwolle schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 01:46:
Ik zou dan gewoon voor de Pana 40CS630E gaan en je over het uiterlijk heen zetten. Uiteindelijk is het toch de techniek die je van de bank moet knallen... Succes met je zoektocht!
Ik heb dit ook lang gedacht. Ik ben alleen heel bang dat ik elke keer als de TV dan uitstaat er spijt van heb. Ik heb namelijk al zwarte speakers en ik ben bang dat dat gewoon gaat vloeken. Ik heb dan liever iets mindere specs en dan de zekerheid dat ik hem ook als hij uitstaat nog mooi vind.
Sjah schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 01:55:
De Samsung H6240 moet nog op je shortlist, of nog beterde H6400 die met 3d-brillen komt.

Verder..... forget de 809c, en pak de 805c, net zo goed, en 50€ kan je in je zak houden.
De H6400 wordt hem denk ik niet ivm met verbruik en 4k (ik zie totaal niet wat de meerwaarde ervan is). De H6240 is nauwelijks nog te verkrijgen. Ik heb ook nog naar de H6200 gekeken, maar ook hier is het energieverbruik hoog (reviews: Samsung UE48H6200: middenmoter met perfecte kleuren). Ik vind het wel vreemd dat Samsung zo inefficiënte televisies maakt. Verder zijn we volgens mij wel altijd degelijk. De 809c heb ik vervangen met de 805c, bedankt voor de tip.
coolbvrobin schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:02:
Ik zou voor de Sony Bravia KDL-40W705C Zwart gaan
Contras waardes zijn zeer goed.
En 450 is een mooie prijs.
Dus hou je wat over
Plus het is Sony, kwa TV.s zijn ze in mijn mening zeer goed
Uit de review van Tnet blijkt, na calibratie, de kleuren ook goed te zijn. Wat ik bij de Sony echt een probleem vind zijn de boot tijden. 30 seconden wachten voordat de TV reageert is voor mij te veel. Dan eindigt de afstandsbediening in twee delen (dat is helaas redelijk waarheidsgetrouw, er zijn al muizen het raam uit gegooid)
SpaceKees_ schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:41:
[...]

Is het budget niet net een beetje krap ?
Als ik jou was, zou ik voor 750 euro iets komen waar je minstens 5 tot 10 jaar plezier van zult hebben !

_/-\o_
Heb je een concrete TV in gedachten voor rond die prijs? Ikzelf denk juist dat dit een redelijk budget is. Bij duurdere FullHD televisies kom je denk ik snel in de niche markt waar de prijs/kwaliteit verhouding minder is. Ook krijg je allerlei gimmicks (zoals skype) waar ik niks mee wil. HDR en 4k is iets waar ik niet heen wil. Ik koop wat dat betreft liever een televisie voor 5 jaar en dan weer een nieuwe met OLED, HDR en 4k.

Ik denk dat er twee mogelijkheden overblijven: de sony 805 of de Pana Viera 40" (CS520). Als de Pana in de mediamarkt aan mijn verwachtingen voldoet wordt het deze, anders de Sony. Dit hoe ik er nu over denk iig, hopelijk is dit morgen nog zo :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:24
denk dat je cs520 niet meer vindt in de mm. nieuwe dsw504 wordt nu geleverd, heeft wel usb recording als extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceKees_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-08 01:20
Gdag Tommasso,

Heb je de Sony Bravia 809 (43 inch) in je vergelijking meegenomen ?
Pagina: 1