Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Laat ik even beginnen met het feit dat ik niet zo thuis ben in deze wereld, vandaar ook de vraag.

Momenteel heb ik vanaf beneden naar 2 verdiepingen hoger een UTP kabel liggen vanaf mijn modem. Op die verdieping wil ik zowel mijn PC als PS4 tegelijkertijd kunnen gebruiken, het probleem is dat er 1 kabel loopt en 2 kabels neerleggen is geen optie.

Nu dacht ik zelf aan een UTP splitter en daar kan ik dan ook makkelijk aan komen, maar ik ben na wat inlezen bang dat dit niet werkt. Ik wil vanaf die verdieping de ene kabel kunnen verdelen in 2 kabels met beide een tegelijkertijd werkende internetverbinding. Moet ik hier dan voor een simpele switch aanschaffen en die op de bovenste verdieping plaatsen of kan het toch met de splitter? En maakt het nog uit of dit vanaf mijn router of modem van beneden is?

b.v.d.

Beste antwoord (via Verwijderd op 10-04-2016 00:38)

Verwijderd

tony_clifton veroorzaakt onnodig paniek, want dat Cisco modem/router/AP doet aan NAT.

Ik mag hopen dat je die TP-Link router via een LAN poort hebt aangesloten op het Cisco modem en niet via de WAN poort v/d TP-Link. Anders kan je hier eens kijken voor configuratie voorbeelden; [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Maar voor dit verhaal is het helemaal niet interessant/relevant of je die router als AccessPoint hebt ingesteld, want zoals je al schreef, is de kabel die naar boven gaat op het Cisco modem aangesloten.

Gewoon een simpel switchje kopen en klaar.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, switch aanschaffen voor boven.

Welke router? Je hebt toch alleen een modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 00:51:
Ja, switch aanschaffen voor boven.

Welke router? Je hebt toch alleen een modem?
Ik heb tevens beneden een router staan, maar de UTP die nu naar boven ligt, is aangesloten op het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asap uittrekken en in de router plaatsen. Vervolgens de modem verbinden met de WAN poort op de router en zien dat hij niet langer als access point maar echt als router/firewall fungeert.

Nu kan iedereen op het internet naar je openstaande services op je computer verbinden. Kennis van een bug of brute forcen van een (zwak) paswoord is genoeg om aan je gegevens te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:01

lier

MikroTik nerd

Hangt ervan af wat jouw modem precies is (of hij NAT) doet. Welk modem gebruik je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 00:53:
[...]

Ik heb tevens beneden een router staan, maar de UTP die nu naar boven ligt, is aangesloten op het modem.
Welk modem? merk en type
Welke router? merk en type

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2016 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 09:34:
[...]

Welk modem? merk en type
Welke router? merk en type
Het modem is een Cisco EPC3925, dit is een modem en router in 1, enkel heb ik een router aangeschaft later omdat die verder reikt qua signaal. De router is een TP-Link TL-WR1043ND.

Wat is nu het veiligst dan? Of maakt het niet uit omdat beiden een 'routerfunctie' hebben?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

tony_clifton veroorzaakt onnodig paniek, want dat Cisco modem/router/AP doet aan NAT.

Ik mag hopen dat je die TP-Link router via een LAN poort hebt aangesloten op het Cisco modem en niet via de WAN poort v/d TP-Link. Anders kan je hier eens kijken voor configuratie voorbeelden; [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Maar voor dit verhaal is het helemaal niet interessant/relevant of je die router als AccessPoint hebt ingesteld, want zoals je al schreef, is de kabel die naar boven gaat op het Cisco modem aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2016 @ 00:33:

Oké, bedankt, dan ga ik daarmee aan de slag.
Pagina: 1