Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:42

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Mijn vraag
Is dit een goeie upgrade of overpriced?

Ik wil alleen me Mobo, CPU en RAM upgraden. de rest heb ik al wat gewoon goed is.

Ik zag vervolgens deze upgrade kit: https://www.alternate.nl/...duct/1226172?tk=7&lk=9527

Is dit een goeie prijs / kwaliteit of is dit te duur voor wat je krijgt / nodig hebt en kan je beter wat anders kopen ? Ik ben niet van plan te overclocken.

Graag jullie advies.

Bij voorbaat dank.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klik in de pricewatch de onderdelen eens bij elkaar en zie of het overpriced is of niet.

Voor een goed advies mist er natuurlijk nog heel veel info in je OP. Als je alle vragen eens beantwoord met als belangrijkste wat je met het systeem wil doen, dan kan veel beter advies gegeven worden. Ook wat de rest van de onderdelen, die je al zult hebben, zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:19
Lekker handig dat ze er niet bij zetten om welk geheugen het exact gaat.
Verder is deze set alleen relevant als je ook wilt overklokken, anders is een niet-K serie CPU met B150 chipset goed en goedkoper.

Ik gok dat het dit setje is, dus vergelijk zelf de prijs maar.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 347,45€ 347,45
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 176,95€ 176,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 66,95€ 66,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 591,35

Onwijs irritant dat ze gewoon niet zeggen welk geheugen het precies is, daarom ga ik uit van de goedkoopste HyperX Fury.

[ Voor 3% gewijzigd door Nycrea op 08-04-2016 22:52 ]

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Nycrea schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 22:49:
Lekker handig dat ze er niet bij zetten om welk geheugen het exact gaat.
Verder is deze set alleen relevant als je ook wilt overklokken, anders is een niet-K serie CPU met B150 chipset goed en goedkoper.

Ik gok dat het dit setje is, dus vergelijk zelf de prijs maar.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 347,45€ 347,45
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 176,95€ 176,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 591,35
die is het idd, maar bedoel niet perce of het overpriced is bij die store maar of het duur is voor wat je krijgt of dat je bijvoorbeeld beter iets van een ander merk kan kopen wat goedkoper uit valt maar dezelfde kwaliteit.

en die prijs van het moederboard klopt niet helemaal, in pricewatch staat 176 maar als je bij de winkels er onder kijkt zie je 184 maar dat is het probleem niet.

Ik wil er alles mee kunnen spelen. thats it

dat geheugen wat jij zojuist hebt gelinkt is 16gb , hun leveren 8gb dus sowieso is het beter om alles los te bestellen denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-09 14:18
Ricmaniac schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 22:52:
[...]

die is het idd, maar bedoel niet perce of het overpriced is bij die store maar of het duur is voor wat je krijgt of dat je bijvoorbeeld beter iets van een ander merk kan kopen wat goedkoper uit valt maar dezelfde kwaliteit.

en die prijs van het moederboard klopt niet helemaal, in pricewatch staat 176 maar als je bij de winkels er onder kijkt zie je 184 maar dat is het probleem niet.

Geen idee want er wordt niks vermeld over wat je er mee gaat doen. Ik vind het overpriced maar voor jou doeleinden kan het misschien wel een voordeel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:19
Ricmaniac schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 22:52:
[...]

Klinkt alsof je totaal niet gaat overklokken, dan kun je veel beter het volgende doen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 311,65€ 311,65
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 463,55

Dan nog blijft onduidelijk of een i5 niet meer value for money is, als je alleen gaat gamen kun je net zo goed voor de i5-6500 gaan ipv de i7.

Edit:

Holy Sh*t, ik zie net pas dat ze maar 8GB in de upgradekit hebben zitten, dat is echt niet futureproof, je wil tenminste 16GB. Je zou kunnen gaan voor 1x8GB als eerste, dan kun je later uitbreiden, maar dan kun je de dual channel niet gebruiken, want maar 1 stick.
2x4GB zou ik zeker niet meer doen nu, als je dan wil upgraden loop je tegen het probleem aan dat je max 16GB er in kan stoppen, tenzij je je oude sticks verkoopt.

[ Voor 11% gewijzigd door Nycrea op 08-04-2016 22:59 ]

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle mee kunnen spelen? Dat zal ook afhangen van je videokaart! Edit: als het de GTX 960 2gb in je inventaris is dan is geld uitgeven aan een i7 onnodig.

Op het moederbord zit €30,- cashback van ASUS. Hoe dat gaat als je een upgradeset van Aternate koopt weet ik niet. Ligt er maar net aan hoe het op de factuur staat denk ik zo.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2016 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:33
Nycrea schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 22:53:
[...]

Klinkt alsof je totaal niet gaat overklokken, dan kun je veel beter het volgende doen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 311,65€ 311,65
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 463,55

Dan nog blijft onduidelijk of een i5 niet meer value for money is, als je alleen gaat gamen kun je net zo goed voor de i5-6500 gaan ipv de i7.

Edit:

Holy Sh*t, ik zie net pas dat ze maar 8GB in de upgradekit hebben zitten, dat is echt niet futureproof, je wil tenminste 16GB. Je zou kunnen gaan voor 1x8GB als eerste, dan kun je later uitbreiden, maar dan kun je de dual channel niet gebruiken, want maar 1 stick.
2x4GB zou ik zeker niet meer doen nu, als je dan wil upgraden loop je tegen het probleem aan dat je max 16GB er in kan stoppen, tenzij je je oude sticks verkoopt.
Ik vind het maar een rare combi(de oorspronkelijke upgradekit) Wel bijna € 350,- in een i7 stoppen en dan geen 35 euro uitgeven om van 8 naar 16 GB geheugen te gaan.

Je bent een stuk goedkoper af met een i5 6500 of 6400 (ik zou 6500 doen, gezien het 15 euro prijsverschil). Scheelt je 150 euro tov de i7, terwijl de meerwaarde bijzonder klein is en een GTX 960 bijna altijd de bottleneck is. Dan ben je dus rond de 350 klaar (met i6500) en heb je ook nog eens 16 GB, waar je meer aan zult hebben dan een i7. 8 GB kan ook prima zijn, maar we weten niet welke games je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
White Feather schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 07:48:
[...]

Ik vind het maar een rare combi(de oorspronkelijke upgradekit) Wel bijna € 350,- in een i7 stoppen en dan geen 35 euro uitgeven om van 8 naar 16 GB geheugen te gaan.

Je bent een stuk goedkoper af met een i5 6500 of 6400 (ik zou 6500 doen, gezien het 15 euro prijsverschil). Scheelt je 150 euro tov de i7, terwijl de meerwaarde bijzonder klein is en een GTX 960 bijna altijd de bottleneck is. Dan ben je dus rond de 350 klaar (met i6500) en heb je ook nog eens 16 GB, waar je meer aan zult hebben dan een i7. 8 GB kan ook prima zijn, maar we weten niet welke games je doet.
vandaar dit topic toch .. ik vind het helemaal niet erg om 35 euro extra uit te geven voor 16gb ... maar ik vroeg me af of die upgrade kit het waard was. aan de hand van jullie antwoorden lijkt het me dus niet en kan ik beter los wat andere hardware kopen. dankjewel voor je input, ik zal daar wat verder mee kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:33
Ricmaniac schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 19:26:
[...]

vandaar dit topic toch .. ik vind het helemaal niet erg om 35 euro extra uit te geven voor 16gb ... maar ik vroeg me af of die upgrade kit het waard was. aan de hand van jullie antwoorden lijkt het me dus niet en kan ik beter los wat andere hardware kopen. dankjewel voor je input, ik zal daar wat verder mee kijken.
Is niet op jou gericht. Alternate heeft deze combi toch gemaakt, jij niet 😀. Een i7 is niet vaak echt sneller dan een i5, en als hij eindelijk ergens zijn meerwaarde kan aantonen, dan is dat in video/fotobewerking of rendering of zo. En dat zijn nu juist de gebieden waar je veel geheugen kunt gebruiken.

De set is dus meer op fancy specs, "wauw een i7" gericht dan echt nuttig. Die i5-set van 309 geeft niet veel minder algemene of game-performance en kost de helft.
Pagina: 1