Beste Tweakers,
Ik was vanavond en nostalgisch potje aan t gamen op m'n laptop toen er het volgende gebeurde:
Ik kreeg opeens een blauw scherm met veel tekst en toen ging mn laptop uit.
T was te snel voorbij om te zien wat er stond jammer genoeg.
Sinds krijg ik mijn laptop niet meer aan de praat.
Als ik hem opstart krijg ik de volgende dingen te zien die ik normaal niet zie:

Het eerste scherm gaat hij vanzelf doorheen. Als ik bij het tweede scherm de schijf selecteer is het 1 sec zwart om daarna weer bij hetzelfde scherm terug te keren.
Mijn diagnose is dat de firmware gecrashed is oid. Betekend dit gewoon nieuwe ssd kopen en doei alle data? Ik de data wel graag willen herstellen. Ik dacht dat je bij kapotte ssd's vaak nog wel de data kan aflezen? Maar werkt dit ook nog als de firmware naar de mallemoeren is?
Ik hoop dat iemand me kan verlichten!
Cheers,
Joost
EDIT:
Deze ssd in een thinkpad t440p
Ik was vanavond en nostalgisch potje aan t gamen op m'n laptop toen er het volgende gebeurde:
Ik kreeg opeens een blauw scherm met veel tekst en toen ging mn laptop uit.
T was te snel voorbij om te zien wat er stond jammer genoeg.
Sinds krijg ik mijn laptop niet meer aan de praat.
Als ik hem opstart krijg ik de volgende dingen te zien die ik normaal niet zie:

Het eerste scherm gaat hij vanzelf doorheen. Als ik bij het tweede scherm de schijf selecteer is het 1 sec zwart om daarna weer bij hetzelfde scherm terug te keren.
Mijn diagnose is dat de firmware gecrashed is oid. Betekend dit gewoon nieuwe ssd kopen en doei alle data? Ik de data wel graag willen herstellen. Ik dacht dat je bij kapotte ssd's vaak nog wel de data kan aflezen? Maar werkt dit ook nog als de firmware naar de mallemoeren is?
Ik hoop dat iemand me kan verlichten!
Cheers,
Joost
EDIT:
Deze ssd in een thinkpad t440p
[ Voor 6% gewijzigd door joost18 op 08-04-2016 22:36 ]