Toon posts:

Audioset gezocht (budget)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Audioset die beter klinkt dan de JVC UX-LP5 die ik momenteel heb staan. Ben hier zeker tevreden van maar een upgrade, als dat al mogelijk is binnen mijn budget, is zeker welkom.

Wat is je budget?
Geen idee wat er haalbaar is voor dit budget. Maar denk momenteel aan 300-400€.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Muziek: zowat alles, maar vooral house-genres.
- Games: maar ben zeker en vast niet kieskeurig op dat vlak, er speelt zowat altijd muziek over.
- Film/series

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb weinig kennis van audio. Heb dus wel al wat opgezocht maar weet niet waar zoeken.
Dus een woordje uitleg, of een link ernaar is zeker welkom.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zou graag iets hebben dat wat voller klinkt dan de set die ik nu heb. Als dat al ergens op slaat. Iets dat enkele jaren mee gaat. Mogelijkheid tot uitbreiden is een plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slimbo
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23:51
Zelf zou ik kijken naar een receiver van een fatsoenlijk merk zoals Yamaha, Onkyo, Denon o.i.d. Voor circa 250 heb je al een nieuwe, bv.

http://www.receiverstore....ice&dir=a&page=1&items=24

En daar een stel goede gebruikte speakers bij vinden, op marktplaats staan soms echte buitenkansjes.
Bijvoorbeeld zoiets.

[ Voor 22% gewijzigd door Slimbo op 08-04-2016 22:28 . Reden: Marktplaats linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Slimbo schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 22:14:
Zelf zou ik kijken naar een receiver van een fatsoenlijk merk, bv Yamaha, Onkyo, Denon o.i.d. Voor circa 250 heb je al een nieuwe, bv.

http://www.receiverstore....ice&dir=a&page=1&items=24

En daar een stel goede gebruikte speakers bij vinden, op marktplaats staan soms echte buitenkansjes...
Bijvoorbeeld zoiets
Zal dat een hoorbare verbetering zijn tov wat ik nu heb? En waar moet ik op letten bij het aankopen van beide delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slimbo
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23:51
Ik heb natuurlijk nooit naar jouw set geluisterd, maar over het algemeen klinkt een set die je zelf samenstelt veel beter dan een kant-en-klaar microsetje. Inderdaad een veel voller en minder tinnerig geluid, mits je fatsoenlijke speakers neemt. Echt een wereld van verschil. En je bent er flexibel mee, qua uitbreiding, met bv surround speakers en een subwoofer voor films. Maar misschien moet je een keer ergens gaan luisteren, en je laten informeren. En hier op tweakers is ook veel informatie te vinden, over speakers en receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Slimbo schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 22:38:
Ik heb natuurlijk nooit naar jouw set geluisterd, maar over het algemeen klinkt een set die je zelf samenstelt veel beter dan een kant-en-klaar microsetje. Inderdaad een veel voller en minder tinnerig geluid, mits je fatsoenlijke speakers neemt. Echt een wereld van verschil. En je bent er flexibel mee, qua uitbreiding, met bv surround speakers en een subwoofer voor films. Maar misschien moet je een keer ergens gaan luisteren, en je laten informeren. En hier op tweakers is ook veel informatie te vinden, over speakers en receivers.
Ik hou de meeste reviews etc wel in het oog, al liggen de prijsklasses daar vaak een pak boven mijn budget. Welke merken wel/niet kiezen op vlak van speakers? Of maakt dat weinig verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:13
Dali, jamo, q acoustics, Teufel, monitor audio. Dat is een greep uit de merken die vaak voorbij komen. Veel merken hebben hun eigen "sound". Termen als laid-back, helder, up-front, warm, zuiver, muddy, etc komen regelmatig voorbij in reviews, maar het laat zich lastig uitleggen hoe dat precies klinkt.

Daarom is het het beste om speakers zelf te gaan beluisteren. Iedereen zoekt een bepaalde klank en die is veelal verschillend.

Een receiver met twee losse speakers geeft de meeste mogelijkheden, maar kan al snel heel prijzig worden. Voordeel is dat je er makkelijk meerdere bronnen op kunt aansluiten.

Als je eigenlijk altijd maar van 1 bron gebruik maakt, of je hebt al een verzamelpunt voor alle bronnen, dan kies je misschien beter een set actieve speakers/pc speakers. Dit geeft geen uitbreidingsmogelijkheden, maar kan wel voor mooi geluid zorgen, zeker in een wat kleinere kamer. Denk hierbij aan Ruark audio mr1, audioengine a5, aktimate micro, kef egg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Ik zou kijken naar een tweedehands setje Eltax Monitor III's en een tweedehands receiver (wel even opletten dat je de juiste in/uitgangen hebt om alles aan te sluiten wat je wilt, bv voldoende HDMI's).

Dan heb je meteen een erg leuke upgrade van je huidige setje te pakken en hou je nog wat geld over om je vrouw/vriendin gezellig een keer mee uit eten te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LA-384 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 23:58:
Als je eigenlijk altijd maar van 1 bron gebruik maakt, of je hebt al een verzamelpunt voor alle bronnen, dan kies je misschien beter een set actieve speakers/pc speakers. Dit geeft geen uitbreidingsmogelijkheden, maar kan wel voor mooi geluid zorgen, zeker in een wat kleinere kamer. Denk hierbij aan Ruark audio mr1, audioengine a5, aktimate micro, kef egg.
Kan je die dan niet gaan combineren met chromecast audio? Iedere bron die ik gebruik kan ik via die zeker afspelen.

Verder ben ik al veel geholpen met dit advies. Ik zal wat reviews in het oog houden en eens een audiozaak passeren. Welke webshop heeft op dit vlak een goede reputatie? Hoeft niet per sé het goedkoopste te zijn, maar wel betrouwbaar en niet de duurste. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:13
Ik ben niet bekend met de mogelijkheden van de chromecast audio, dus weet niet of dat vlekkeloos werkt.

Ik zie in elk geval slechts 1 3,5mm jack aansluiting op de chromecast. De meeste actieve speakers zullen enkel met 3,5mm jack of tulp (rood/wit) aangesloten kunnen worden. In dat geval ben je die aansluiting dus kwijt en zullen de bronnen de mogelijkheid moeten hebben om via wifi het geluid te versturen naar de chromecast.

De Ruark Audio MR1 en Kef Egg hebben beiden ook bluetooth aan boord, waardoor draadloze streaming mogelijk is bij deze twee. Je hebt dan wel weer een verzamelpunt nodig die ook via bluetooth (bij voorkeur aptx ondersteuning ivm kwaliteit) kan uitsturen.

Ik ben zelf zéér te spreken over de Ruark Audio MR1 en vind dat deze goed in de woonkamer gebruikt kan worden (heb het zelf getest in mijn woonkamer; 5*9m; luisterafstand 4,5m). De witte variant is nog steeds te krijgen voor €369,- bij hifi123.nl
http://www.hifi123.nl/nl/...tooth-speaker-system.html
Het is een internet-only winkel, maar op hun site staat wel dat je producten binnen 14 dagen kunt retourneren. Je zou evt eens contact op kunnen nemen om te vragen of dat ook voor deze afgeprijsde MR1 geldt.

Hoewel fantastische speakers, moet het natuurlijk wel praktisch zijn. Aktieve speakers hebben nu eenmaal hun beperkingen wat aansluiting betreft.

Mijn woonkamer set bestaat uit een Denon 2113 receiver, 2x Dali Zensor 5 front, 2x Dali Zensor 1 surround. Ik kan je zeggen dat ook deze speakers zeer goed klinken, zelfs de Zensor 1 vult met gemak de woonkamer. Aangezien deze gecombineerd moeten worden met een receiver, kom je al snel boven je budget uit. Hoewel 2e hands ook mogelijk is;

Yamaha RX V667
Dali Zensor 1
Dan ben je voor €400,- klaar en kun je altijd uitbreiden.

Dit is maar een voorbeeld. Het nadeel van 2e hands aanschaf is dat je een gok neemt voor wat betreft klank. Persoonlijk vind ik het not-done om eerst in een audiozaak te gaan luisteren en dan via marktplaats aan te schaffen.

YouTube: Ruark Audio MR1 test
Hoewel deze vergelijking met nogal wat beperkingen komt (opname apparatuur aan mijn kant, weergave apparatuur aan jouw kant), geeft het wel een redelijk beeld van de capaciteiten van de kleine MR1 t.o.v. de veel grotere Zensor 1 en Zensor 5 speakers.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4zmUTmM.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door LA-384 op 09-04-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog student, de ruimte waarvoor de installatie dient is dus zeker niet groter dan 25m². Ik denk dat dat sommige speakers dan wat overkill zijn voor wat ik nodig heb.

Een systeem waar ik later wat op kan op uitbreiden vind ik zeker wel een pluspunt, dus zou ik eerder neigen naar receiver + speakers. En op het vlak van speakers iets degelijk nemen, maar zeker niet te groots. De actieve speakers lijken mij ook prima, maar dan zit ik wat vast kwa uitbreidbaarheid en dat vind ik wat jammer naar later toe.

Ik heb bijvoorbeeld het volgende gevonden: klik. Afgaande op de gevonden reviews lijken deze vrij aardig. Of zit ik verkeerd? Iedere mening is welkom natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
Ik heb zelf deze A/V receiver op de kop getikt voor €230: pricewatch: Onkyo TX-SR343 Zilver, is nog een vrij groot en mooi afgewerkt apparaat met de mogelijkheid om uit te breiden tot 5.1 set, met bluetooth, radio en een scala aan aansluitingen. Ben er erg tevreden mee en het werkt prima!
Pagina: 1