Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaaskroket
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 10:13
Aangezien ik waardeloos internet heb op de bovenverdieping, heb ik besloten om een tweede router te plaatsen. Dit betreft een Linksys E4200. Deze router staat in bridge modus en zendt een ander SSID uit dan de modem+router van KPN (Experiabox V7). De interactieve televisie wordt nu aangesloten op de nieuwe router.

Alles werkt prima, tot ik interactieve televisie aanzet, de verbinding valt vrijwel helemaal weg, zowel van de WiFi van de Experiabox als die van de Linksys E4200. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

Met interactieve TV uit, haal ik steady 30Mbps, zonder duurt het laden van speedtest al 2 minuten.

Beste antwoord (via Pindakaaskroket op 09-04-2016 08:41)

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Pindakaaskroket schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:32:
Aangezien ik waardeloos internet heb op de bovenverdieping, heb ik besloten om een tweede router te plaatsen. Dit betreft een Linksys E4200. Deze router staat in bridge modus en zendt een ander SSID uit dan de modem+router van KPN (Experiabox V7). De interactieve televisie wordt nu aangesloten op de nieuwe router.

Alles werkt prima, tot ik interactieve televisie aanzet, de verbinding valt vrijwel helemaal weg, zowel van de WiFi van de Experiabox als die van de Linksys E4200. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

Met interactieve TV uit, haal ik steady 30Mbps, zonder duurt het laden van speedtest al 2 minuten.
Hoi,

Dit komt waarschijnlijk omdat je ook een TV op de Linksys hebt aangesloten of omdat er nog een switch tussen zit.
Ik denk dat je veel informatie in dit topic lezen kan.

Een oplossing:

[ Voor 23% gewijzigd door RobinF op 08-04-2016 20:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Pindakaaskroket schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:32:

Hoi,

Dit komt waarschijnlijk omdat je ook een TV op de Linksys hebt aangesloten of omdat er nog een switch tussen zit.

Een oplossing:

[ Voor 23% gewijzigd door RobinF op 08-04-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaaskroket
RobinF schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:39:
[...]

Hoi,

De switch zou niet meer hoeven aangezien KPN experia boxen nu gebruik maken van routed-itv dacht ik? Of moet je dan alsnog een switch hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Pindakaaskroket schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:42:
[...]
De switch zou niet meer hoeven aangezien KPN experia boxen nu gebruik maken van routed-itv dacht ik? Of moet je dan alsnog een switch hebben?
Dat hoeft inderdaad niet. Maar op dit moment weet de Linksys niet waar de TV-Stream heen moet en dus gooit hij die over WiFi en over de kabel naar de TV Ontvanger.
Zodra je IGMP Snooping gebruikt zal de Linksys (of switch) doorhebben waar de TV-Stream heen moet (niet over WiFi) en zal alles gewoon blijven werken.

(Ik had mijn vorig antwoord trouwens bijgewerkt)

[ Voor 4% gewijzigd door RobinF op 08-04-2016 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaaskroket
RobinF schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:45:
[...]

Dat hoeft inderdaad niet. Maar op dit moment weet de Linksys niet waar de TV-Stream heen moet en dus gooit hij die over WiFi en over de kabel naar de TV Ontvanger.
Zodra je IGMP Snooping gebruikt zal de Linksys (of switch) doorhebben waar de TV-Stream heen moet (niet over WiFi) en zal alles gewoon blijven werken.

(Ik had mijn vorig antwoord trouwens bijgewerkt)
Zover ik zie heeft de Linksys E4200 geen IGMP Snooping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaaskroket
Ik zie wel dat er custom firmware beschikbaar is voor de E4200 die dit eventueel wel zou ondersteunen.
Tomato & Shibby voor E4200, iemand ervaring mee?
Pagina: 1