Homeserver Windows 10 Plex, gameservers...

Pagina: 1
Acties:

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:44
Beste Tweakers, gezien ik binnenkort alleen (nu ja, twee) ga wonen op een appartement en ik een eigen game pc heb wil ik een tweede systeem samenstellen dat zal dienen als homeserver voor opslag en streamen van media (via Plex) maar ook voor het runnen van servers zoals minecraft, garry's mod, teamspeak,... Ook zou ik hem willen gebruiken om steam games op te streamen op de TV.

Servers zijn meestal voor max 10 man en draaien zelden allemaal tegelijk, hoogstens constant teamspeak

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Plex server, Gameservers (minecraft, source games, terraria,...rond de 10 deelnemers meestal)
Steam streaming naar groot scherm

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 350-400 lijkt me redelijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
/

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
i3, 8gb RAM, voeding van 300W

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, gezien de prestaties hoger liggen en het verbruik zuiniger, tenzij AMD echt veel beter is qua prijs maar ik heb totaal geen ervaring met hun CPU reeksen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
compacte case met voldoende usb aansluitingen (eventueel 8 controllers aansluiten via USB, desnoods USB hubs)

Ga je overklokken?
guess not

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop op enkele tips ivm core build (mobo & processor) en wat feedback over de rest. Iemand die een mooie multifunctionele case kent die je netjes in een tv-kast kwijtkan is ook een held van de dag.

EDIT: poging 3 [Pentium vervangen door i3 4170, pentium was misschien te zwak]

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-4170 Boxed€ 111,95€ 111,95
1ASRock B85M Pro4€ 60,95€ 60,95
1WD Green HDD, 2TB€ 76,-€ 76,-
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 71,95€ 71,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 33,95€ 33,95
1Crucial BX200 240GB€ 60,95€ 60,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 415,75

Voor rond de 500 euro, de processor tik ik waarschijnlijk 2dehands op de kop en er zou een tweede HDD van hetzelfde type inmoeten. De voeding zit wel goed denk ik, RAM is gewoon het eerste het beste genomen. Ben niet zeker maar misschien is CPU overkill (6k+ passmark) maar ik wil gewoon zeker zijn, gezien er dus simultaan wel eens een ts server, mc server en source server zouden kunnen draaien terwijl er plex gestreamed wordt. Ook weinig USB aansluitingen (6 total, soms gamen we met meer tesamen) maar ik denk dat controllers via een USB hub wel deftig geregeld kunnen worden.

Mvg en bij voorbaat dank.

[ Voor 49% gewijzigd door Ch3ckmate op 12-04-2016 21:38 ]

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-11 19:40

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Ik ga geen eigen build zetten gezien ik al enkele builds online heb gezien maar die dateren al van een jaar geleden.
Helaas is dit wel één van de eisen die verbonden zijn aan het advies vragen binnen Tweakers, Desktop Aankoopadvies of een ander willekeurig subforum, wij verwachten dat jij eigen onderzoek doet. Ik wil je best helpen, net als menig ander forumgebruiker, maar daar moet wel wat tegenover staan.

Je hebt al drie duidelijke eisen, stop die in een wenslijstje, zoek er een moederbord en opslag bij en je bent al klaar. Kopieer de RML code van het wenslijstje en zet die hier neer, dan ga ik(of anderen) er eens naar kijken.

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:44
MightyPenguin schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:26:
[...]

Helaas is dit wel één van de eisen die verbonden zijn aan het advies vragen binnen Tweakers, Desktop Aankoopadvies of een ander willekeurig subforum, wij verwachten dat jij eigen onderzoek doet. Ik wil je best helpen, net als menig ander forumgebruiker, maar daar moet wel wat tegenover staan.

Je hebt al drie duidelijke eisen, stop die in een wenslijstje, zoek er een moederbord en opslag bij en je bent al klaar. Kopieer de RML code van het wenslijstje en zet die hier neer, dan ga ik(of anderen) er eens naar kijken.
bij deze...2de edit gedaan, stond eerst i5 in maar nu voor een pentium gegaan. Scheelt wel enorm in kosten en voldoet volgens mij wel. Is transcoding heel vaak nodig? Zou vooral streamen naar andere pc's of een tablet.

[ Voor 13% gewijzigd door Ch3ckmate op 12-04-2016 21:25 ]