Scherm van AIO (met ws defect MB) te gebruiken als monitor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia8100
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-01-2022
Mijn vraag
In het topic:
Nokia8100 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:29:
Betreft HP TouchSmart 610 1160NL, AIO.
is mij duidelijk geworden dat het moederbord van onze HP 610-1160NL All-In-One waarschijnlijk is gesneuveld.
Het scherm uit dit apparaat zou ik willen gebruiken als monitor bij een alternatieve PC.

Is het mogelijk om het schermgedeelte zodanig met een VGA-stekker te verbinden dat dit mogelijk wordt?
Hoe zou ik dat kunnen aanpakken? Kan dat werken met de 5 signalen op de ingang van het converter board?

Beste antwoord (via Nokia8100 op 22-04-2016 18:46)

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:44
Er zijn op ebay genoeg universele controler bordjes te koop. Deze kosten ongeveer 30 euro. Je moet wel goedkijken of je paneel ondersteunt wordt. Ook moet je naar de aansluiting kijken en of je 2 of 4 aansluitingen naar je ccfl buizen hebt.

Ik heb op die manier al een keer eerder een scherm gered van de kliko. Er was bliksem schade op het originele moederbord en die was niet meer te krijgen.

Links originele voeding rechts de nieuwe print.
Afbeeldingslocatie: http://image.alwinkloosterman.nl/image.php?di=R1WR

[ Voor 36% gewijzigd door SkullboyNL op 09-04-2016 08:34 ]

iRacing Profiel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shailo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-07 15:10
Ik vermoed dat die VGA poort een VGA out is. Dat betekent dat het geen signaal accepteert.
Ik kan het mis hebben hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is eigenlijk zelfde vraag als hoe een (defecte) laptop gebruiken als externe monitor. Daar zijn eerder topics over geweest.

Lang verhaal kort maken:
- ja het kan
- nee, het is allesbehalve eenvoudig

In ieder geval kun je vergeten om een van de poorten op het systeem te gebruiken. Die zijn niet verbonden met het scherm maar met de (i)GPU van het defecte bord. Ook is VGA onzinnig - het gaat om een digitaal paneel, je zou bij VGA eerst analoog naar digitaal moeten converteren.

Makkelijkste manier om het werkend te krijgen zou zijn om op te zoeken exact welk TFT paneel erin zit, vervolgens op zoek gaan naar een monitor die met zelfde paneel werkt en tenslotte op eBay oid de controller PCB van zo'n monitor op de kop tikken, in je AIO bouwen en TFT daarop aansluiten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:44
Er zijn op ebay genoeg universele controler bordjes te koop. Deze kosten ongeveer 30 euro. Je moet wel goedkijken of je paneel ondersteunt wordt. Ook moet je naar de aansluiting kijken en of je 2 of 4 aansluitingen naar je ccfl buizen hebt.

Ik heb op die manier al een keer eerder een scherm gered van de kliko. Er was bliksem schade op het originele moederbord en die was niet meer te krijgen.

Links originele voeding rechts de nieuwe print.
Afbeeldingslocatie: http://image.alwinkloosterman.nl/image.php?di=R1WR

[ Voor 36% gewijzigd door SkullboyNL op 09-04-2016 08:34 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia8100
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-01-2022
Ik wil shailo, dion_b en SkullboyNL graag bedanken voor hun reacties.
Uiteindelijk heb ik besloten toch een nieuw moederbord voor de all-in-one te bestellen. Via ebay vond ik een voor rond de $ 50.
Het inlepelen van dat ding was nog wel een klus, maar hij draait weer.
Dit was waarschijnlijk makkelijker dan het restant om te bouwen naar een monitor.
Dank voor jullie suggesties.