Hdd is niet toegankelijk. wat nu.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• martijnuitoss
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-11-2025
hallo

De fotograaf op de paintballclub heeft alle foto`s op een externe hdd staan alleen nu geeft de computer aan . is niet toegankelijk parameters onjuist.

Wat is nu wijsheid om de bestanden terug te halen, op het moment is testdisk in windows al heel de dag aan het draaien.
Wat is goede software zodat ik hem kan clonen of gedeeltes daarvan en de data terug kan halen?

er staat veel op internet geschreven maar als ik hem niet vooraf clone kan het dus mis gaan.

iemand iedeeén?

mvg martijn

Alle reacties

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 01:53

job

Ik zou beginnen met photorec als die niets oplost misschien dat tesdisk wat oplevert, maar het gebruik daarvan is door de vele functies best lastig om goed te gebruiken.
Photorec is van dezelfde maken als tesdisk.

Clonen zou ik doen met dd. Photorec kan daar probleemloos mee omgaan.

[ Voor 44% gewijzigd door job op 08-04-2016 18:46 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:21

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Welke externe hdd is het (merk model)?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• jordje
  • Laatst online: 20:27
Mijn ervaring met externe schijven is dat de usb->sata controller het eerder begeeft dan de schijf. Je zou hem dus uit z'n behuizing kunnen halen en checken of hij het nog doet als je hem in een PC hangt.

Photorec is inderdaad een fijn programma om mee te recoveren. Uiteraard moet je dan wel een andere schijf ter beschikking hebben om de herstelde bestanden naartoe te schrijven.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Ga eerst kijken of er hardware stuk is. Als het de schijf zelf is maak je het namelijk alleen maar erger door hem aan te laten staan.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:00
job schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 18:42:
Ik zou beginnen met photorec als die niets oplost misschien dat tesdisk wat oplevert
Ik zou beginnen met vaststellen wat er loos is met de schijf.

En nooit 'beginnen' met Photorec. Dat is een carver - die gebruik je pas als je hebt vastgesteld dat een bestandssysteem dusdanig corrupt is dat je 'm niet meer kunt mounten/repareren.

• martijnuitoss
Hallo

Allereerst bedankt voor de reacties.
ik ben nu niet thuis ik zal zo kijken naar het merk.
Het is een nieuwe schijf en uiteraard kan die stuk maar dat ligt niet voor de hand.
Ik denk gewoon dat de eigenaar de schijf er iets te vaak uit getrokken heeft zonder dat eerst te ontkoppelen.

Waar is dd de afkorting van.

Mvg

EDIT:inmiddels thuis het is een seafate expansion portazble drive srd0nf1

[ Voor 10% gewijzigd door martijnuitoss op 08-04-2016 22:09 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 01:53

job

Thralas schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:08:
[...]

Ik zou beginnen met vaststellen wat er loos is met de schijf.

En nooit 'beginnen' met Photorec. Dat is een carver - die gebruik je pas als je hebt vastgesteld dat een bestandssysteem dusdanig corrupt is dat je 'm niet meer kunt mounten/repareren.
Daar heb je een punt. Mounten is de eerste stap.. maar dat is voor veel mensen al best lastig.
De handleiding van testdisk is niet geschreven voor beginners op dit gebied.

Photorec vind ik een veilige oplossing. Het is read-only en sneller dan een hele schijf in laten lezen door testdesk. Het zou vast sneller kunnen met veel ervaring en kennis.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 08-04-2016 23:33 ]

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01 17:43
martijnuitoss schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:56:
Hallo

Allereerst bedankt voor de reacties.
ik ben nu niet thuis ik zal zo kijken naar het merk.
Het is een nieuwe schijf en uiteraard kan die stuk maar dat ligt niet voor de hand.
Ik denk gewoon dat de eigenaar de schijf er iets te vaak uit getrokken heeft zonder dat eerst te ontkoppelen.

Waar is dd de afkorting van.

Mvg

EDIT:inmiddels thuis het is een seafate expansion portazble drive srd0nf1
dd is de afkorting voor data destroyer ;-)
Zonder gein, dd is tool waarmee je een exactly kopie van het kan maken van een image of schijf. In linux wordt dit bijvoorbeeld vaak gebruikt om (bootable) images op een usb stick te zetten.
Hiermee kun je dus een exacte kopie maken van je schijf.

🇺🇦

• martijnuitoss
heyhey

inmiddels heeft stellar alles terug gevonden,het duurde even maar dan heb je ook wat.

thanks voor het meedenken.
Pagina: 1