Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:35
Vandaag heb ik een Samsung 950 Pro m.2 ssd ontvangen.

Ik heb deze in mijn pc geplaatst (op een Asus X99-A mobo) en de ssd werd ook keurig gedetecteerd.
Bij CSM in de bios even UEFI driver first ingesteld en gaan met die banaan.

Ik heb Windows 10 vanaf een USB stick geinstalleerd, code had ik niet nodig want mijn versie is al geactiveerd.

Totdat het punt komt dat Windows 10 automatisch updates gaat binnen halen voor mijn R9 390 videokaart.
Het beeld gaat tijdens deze (redelijk onzichtbare) update ineens op zwart en komt ook niet weer terug.

Het enige wat werkt om het beeld weer terug te krijgen is opnieuw Windows te installeren.

Ik heb het volgende geprobeerd:
- Windows 10 zelf de GPU drivers laten installeren (beeld gaat op zwart)
- De meeste recente driver voor deze kaart installeren (Crimson 16.4.1). (beeld gaat op zwart)
- De vorige driver installeren (16.3.2). (beeld gaat op zwart)
- De vorige ssd (die ik al verkocht heb) even weer terugplaatsen en m.2 ssd verwijderd om te zien wat er dan gebeurt. (beeld gaat hier ook op zwart).
- De moederbord bios is geupdate naar de meest recente versie (is al eerder gedaan).
- Een andere videokaart geinstalleerd (een Radeon HD 3450), windows detecteerd deze GPU zonder problemen en het beeld blijft.

Het lijkt me toch sterk dat de videokaart zelf kapot is aangezien hij gewoon beeld geeft tijdens de installatie en, zolang ik geen netwerk stekker in de computer heb en geen drivers voor de videokaart installeer zijn er geen problemen.

Wat kan nu de oorzaak hiervan zijn?

Gebruikte hardware:
- Asus X99-A moederbord
- i75820k processor
- 32GB ddr4 ram
- Samsung 950 Pro 512GB m.2 ssd
- Ati Radeon R9 390 8GB

Gebruikte software:
- Windows 10 Home

[ Voor 34% gewijzigd door Snowwie op 08-04-2016 20:01 ]

Mijn YouTube Channel