Mijn vraag
Ik heb sinds vandaag een nieuw scherm, de Dell UP3216Q. Dit scherm heeft een 4K resolutie, die ik graag optimaal wil gebruiken. Nu krijg ik het niet voor elkaar om via Displayport op de volledige resolutie 60Hz te draaien. 4K werkt wel op 30Hz, maar dat is me net te schokkerig.
Relevante software en hardware die ik gebruik
De PC zelf:
- Intel i5 4460
- Asrock H97 Pro4
- Gigabyte R9 290 Windforce pricewatch: Gigabyte GV-R929OC-4GD
Het scherm is dus een Dell UP3216Q
De grafische kaart ondersteund geen HDMI 2.0, dus dat is geen optie in dit geval.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Drivers updaten, ook de Beta drivers geprobeerd
- DDU gebruikt om alle drivers te verwijderen, en opnieuw te installeren.
- Een tweede scherm aangesloten (op internet een aantal mensen die hierdoor wel 60Hz kregen)
- De beeldschermadapter drivers verwijderd. Dit zorgde ervoor dat ik wel 60Hz kon aanklikken in Windows. Het gevolg was een zwart scherm, niet geslaagd dus.
- 2 verschillende displayport kabels geprobeerd, ga bij de buren nog een andere halen om te testen.
- Drivers van de Dell website gedownload (bleken te zijn voor de UP3214Q)
Ik lees op internet meer over problemen met 4K60Hz icm R9 290, maar er zit voor mij niet een oplossing tussen die werkt. Is er iemand die nog een idee heeft?
Ik heb sinds vandaag een nieuw scherm, de Dell UP3216Q. Dit scherm heeft een 4K resolutie, die ik graag optimaal wil gebruiken. Nu krijg ik het niet voor elkaar om via Displayport op de volledige resolutie 60Hz te draaien. 4K werkt wel op 30Hz, maar dat is me net te schokkerig.
Relevante software en hardware die ik gebruik
De PC zelf:
- Intel i5 4460
- Asrock H97 Pro4
- Gigabyte R9 290 Windforce pricewatch: Gigabyte GV-R929OC-4GD
Het scherm is dus een Dell UP3216Q
De grafische kaart ondersteund geen HDMI 2.0, dus dat is geen optie in dit geval.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Drivers updaten, ook de Beta drivers geprobeerd
- DDU gebruikt om alle drivers te verwijderen, en opnieuw te installeren.
- Een tweede scherm aangesloten (op internet een aantal mensen die hierdoor wel 60Hz kregen)
- De beeldschermadapter drivers verwijderd. Dit zorgde ervoor dat ik wel 60Hz kon aanklikken in Windows. Het gevolg was een zwart scherm, niet geslaagd dus.
- 2 verschillende displayport kabels geprobeerd, ga bij de buren nog een andere halen om te testen.
- Drivers van de Dell website gedownload (bleken te zijn voor de UP3214Q)
Ik lees op internet meer over problemen met 4K60Hz icm R9 290, maar er zit voor mij niet een oplossing tussen die werkt. Is er iemand die nog een idee heeft?
[ Voor 6% gewijzigd door iAdema op 08-04-2016 18:10 ]