Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Ik heb even gezocht op het forum, maar kon geen vergelijkbare vraag vinden, dus bij deze dan maar, en corrigeer me als ik het fout heb!

Ik ben van plan op korte termijn Photoshop Elements aan te schaffen, bij voorkeur gelijk de laatste versie 14. Nu loop ik tegen nogal uiteenlopende prijzen aan waarvan ik niet kan vaststellen waar dat verschil nu in zit, en of ik niet een totaal verkeerde versie koop als ik voor de goedkoopste optie ga.

Volgens de site van Adobe zelf is de adviesprijs van de upgradeversie 82,28. Zorg die ik hier heb is dat het hier kennelijk dus een upgradeversie betreft, en me niet duidelijk is of ik hier al een een oudere versie voor moet hebben. Iemand die weet of ik deze versie stand alone kan gebruiken? Ik zie namelijk geen stand alone versie op de site van Adobe staan.

Als ik verder zoek zie ik bij Misco.nl dat ze Elements 14 aanbieden voor 26,56 inclusief BTW, daarnaast wordt er hier geen gewag gemaakt van dat het een upgradeversie zou zijn, dus ga ik hier wel uit van een stand alone versie, maar dan wel dus bijna 56 euro goedkoper dan de adviesprijs.

Op zich logisch dat de retailprijs lager kan zijn dan de adviesprijs, maar als ik bijvoorbeeld bij een andere willekeurige grote webshop kijk, zoals Coolblue, kost Elements 14 maar liefst 99,99, ook hier zo te zien geen upgrade maar een stand alone versie.

Ik ben dus enigszins in de war welke versie ik moet hebben. Daarnaast, voor bovenstaande prijzen koop je voor zover ik lees dus slechts een licentie van één jaar?

Beste antwoord (via Weemism op 14-04-2016 17:49)

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Weemism schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:02:
..

Als ik verder zoek zie ik bij Misco.nl dat ze Elements 14 aanbieden voor 26,56 inclusief BTW, daarnaast wordt er hier geen gewag gemaakt van dat het een upgradeversie zou zijn, dus ga ik hier wel uit van een stand alone versie, maar dan wel dus bijna 56 euro goedkoper dan de adviesprijs.
Het staat er wellicht niet met vetgedrukte letters bij, maar het is duidelijk ALLEEN de media... M.a.w. GEEN licentie, slechts een schijfje met wat bitjes...
Producttype Media en niet iets van 1 user/gebruiker oid... >:)

Ik zie trouwens dat bij die hele grote webshop (amazon.de) PS Elements 14 op dit moment 67 euro kost... (gratis verzenden)

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 14-04-2016 08:40 ]

Mooie Plaatjes   

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 19:41
Ik ken Misco niet, maar op tweakers zijn veel mensen weinig enthousiast en mensen hebben het over niet kloppende prijzen en dat andere producten geleverd worden dan omschreven. Het komt bij mij wat dubieus over, ook de verkoop van Adobe Lightroom voor maar 22 euro ipv zo'n 100 euro meer is opvallend te noemen ;).

Misschien dat andere tweakers wel weten waar het prijsverschil door kan komen, maar ik zou er niet direct wat aan gaan schaffen. Via curiua kan je de prijzen vergelijken van de verschillende Europese Amazonshops, plus bol.com en nog wat winkels. Hiermee kan je vaak wat goedkoper uit zijn dan via bol.com. Via de britse amazon kan je Elements (geen upgrade) aanschaffen voor 72 euro, excl. verzendkosten. Als je de download zou kopen ben je nog iets goedkoper uit (+ geen verzendkosten) en de upgrade is weer net iets goedkoper (al heb jij daar natuurlijk niets aan).

Opvallend dat CoolBlue zegt dat licentie voor een jaar is. Ik vraag me af of dat wel klopt, amazon maakt geen melding van zo'n restrictie en in het verleden heb ik gewoon Elements (4, 8 en 13 volgens mij :) ) zo lang kunnen gebruiken als ik maar wilde.

Als je trouwens bij adobe op 'nu kopen' ipv 'nu upgraden' klinkt betaal je 100 euro. Ze verkopen dus wel degelijk twee versies, en ik neem aan dat je een product key nodig hebt van een oudere versie om een upgrade te doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Flow op 11-04-2016 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb even gekeken op de website. Ik denk dat de goedkope prijzen alleen een DVD met software verkopen. Zonder licentie.

Kijk maar onder jouw goedkope link en in deze:
http://www.misco.nl/p/sof...lements-14-doos-300296969

Onderaan op de pagina staat om hoeveel licenties het gaat.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Weemism schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:02:
..

Het staat er wellicht niet met vetgedrukte letters bij, maar het is duidelijk ALLEEN de media... M.a.w. GEEN licentie, slechts een schijfje met wat bitjes...

Ik zie trouwens dat bij die hele grote webshop (amazon.de) PS Elements 14 op dit moment 67 euro kost... (gratis verzenden)

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 14-04-2016 08:40 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
ehtweak schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:34:
[...]

Ik ben nog van de oude stempel, in mijn tijd kocht je gewoon een cd met software erop, zat er een product key bij en dan was het van jou, voor altijd :) . Ik begreep die opmerking bij dat artikel op Misco dus al niet dat het alleen de media was, want wat zou je dan nog meer moeten hebben dan... Maar goed, ik kom er dus niet onderuit om zo'n verschrikkelijk 'abonnement' te nemen, en dat is bij de overige aanbieders dus voor een jaar bij de software die je koopt, vandaar het prijsverschil.

Dank voor jullie hulp, mij nu helemaal duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 19:41
Weemism schreef op donderdag 14 april 2016 @ 17:48:
Maar goed, ik kom er dus niet onderuit om zo'n verschrikkelijk 'abonnement' te nemen, en dat is bij de overige aanbieders dus voor een jaar bij de software die je koopt, vandaar het prijsverschil.
Het is géén abonnement, de software blijft gewoon werken na een jaar.

Let wel op, als je het in Duitsland koopt dat de taal van Elements mogelijk niet in het Engels ingesteld kan worden. Dit zou ik even proberen uit te zoeken. Nederlands gaat sowieso niet lukken verwacht ik, in ieder geval oudere versies hadden maar zeer beperkte taalmogelijkheden.
Pagina: 1