Van @Home -> Planet Internet ADSL. Wijs?

Pagina: 1
Acties:

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb al verschillende malen de verschillende vervelende dingen van @Home meegemaakt zoals de vele downtimes, DNS problemen, en de SMTP server die plat ligt ( ik gebruik nooit de POP3 server van @Home ).

En omdat mijn computertje als server dient van een paar andere computers hier krijg ik altijd gezeik dat het mijn schuld is dat bij hun internet niet meer werkt ( soms is dat waar, maar meestal niet ).

Kheb hun al wat uitgelegd over de bekende problemen van @Home.

Welnu, ik ga vanavond met mijn ouders overleggen over de voordelen/nadelen over het overstappen van @Home naar Planet Internet ADSL.

Waar IK vooral mee zit is de snelheid/stabiliteit.
Maar al die waardes die ze weergeven in zijn meestal erg verwarrend omdat sommige het anders weergeven dan dat het in werkelijk moet zijn.

Maar mijn ouders natuurlijk over de kosten.

Ikzelf zit natuurlijk te denken aan de "Advanced" versie van ADSL te denken die natuurlijk behoorlijk prijzig is.

Zoals de onderstaande tabel zal weergeven is dat de totale kosten voor "legaal" hebben van meerdere computers via kabel/ADSL.

Planet Internet ADSL Advanced: 175.-
--------------------------------------
Totaal: 175.-

Planet Internet ( 56k6 ): 25.-
@Home basis: 89.-
@Home 2x extra user: 20.-
Totaal: 134.-

Verschil:
Totaal ADSL: 175.-
Totaal 56k6+kabel: 134.-
Verschil: 41.-

C:\>_

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je een constante snelheid wilt, dan moet je adsl nemen

Verder weet ik er nog niet veel vanaf, want bij mij moet m'n account nog geactiveert worden :(

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Je kunt ook een goedkoop servertje op de kop tikken, daar een SMTP server en een DNS-server op drukken en dan kun je die 2 extra ip-adressen eruit gooien... Dan ben je 89 per maand kwijt en ben je niet afhankelijk van @home...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Vinnie
  • Niet online
Op zaterdag 23 juni 2001 16:22 schreef Moartn het volgende:
Je kunt ook een goedkoop servertje op de kop tikken, daar een SMTP server en een DNS-server op drukken en dan kun je die 2 extra ip-adressen eruit gooien... Dan ben je 89 per maand kwijt en ben je niet afhankelijk van @home...
De DNS en SMTP kan ik dan wel maken, maar de downtimes dus niet :( en dat vinnik veel erger dan de SMTP ( lang leve hotmail :+ )

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op zaterdag 23 juni 2001 19:25 schreef vinnie_van_wham het volgende:

[..]

De DNS en SMTP kan ik dan wel maken, maar de downtimes dus niet :( en dat vinnik veel erger dan de SMTP ( lang leve hotmail :+ )
Tilburg is blijkbaar nog steeds een probleem... (kijk maar naar HlpDsK en jij). Ik heb in 6 maanden 7 uur downtime gahad... Vrij acceptabel denk ik...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Je neemt toch geen ASDL als je @Home kan nemen? ASDL is een vette rip off als je het via KPN neemt. Cistron, dan stap ik ook over :)
Maar MxStream kan momenteel niet tegen @Home opboxen... en als je je eigen server beter configureert, dan heb je ook minder problemen...
Dacht ik zo.

• Vinnie
  • Niet online
Op zaterdag 23 juni 2001 20:29 schreef Moartn het volgende:

[..]

Tilburg is blijkbaar nog steeds een probleem... (kijk maar naar HlpDsK en jij). Ik heb in 6 maanden 7 uur downtime gahad... Vrij acceptabel denk ik...
Klopt. Alleen vindt ik het vreemd dat HlpDsK meer problemen heeft dan ik en we toch beiden in Tilburg wonen. :?

b.v. Hij was ooit 6 dagen (!) offline ( dacht ik ) terwijl ik maar 2 of 3 dagen.

• Vinnie
  • Niet online
sorry. dubbelpost |:(

Pagina: 1