Ik heb al verschillende malen de verschillende vervelende dingen van @Home meegemaakt zoals de vele downtimes, DNS problemen, en de SMTP server die plat ligt ( ik gebruik nooit de POP3 server van @Home ).
En omdat mijn computertje als server dient van een paar andere computers hier krijg ik altijd gezeik dat het mijn schuld is dat bij hun internet niet meer werkt ( soms is dat waar, maar meestal niet ).
Kheb hun al wat uitgelegd over de bekende problemen van @Home.
Welnu, ik ga vanavond met mijn ouders overleggen over de voordelen/nadelen over het overstappen van @Home naar Planet Internet ADSL.
Waar IK vooral mee zit is de snelheid/stabiliteit.
Maar al die waardes die ze weergeven in zijn meestal erg verwarrend omdat sommige het anders weergeven dan dat het in werkelijk moet zijn.
Maar mijn ouders natuurlijk over de kosten.
Ikzelf zit natuurlijk te denken aan de "Advanced" versie van ADSL te denken die natuurlijk behoorlijk prijzig is.
Zoals de onderstaande tabel zal weergeven is dat de totale kosten voor "legaal" hebben van meerdere computers via kabel/ADSL.
Planet Internet ADSL Advanced: 175.-
--------------------------------------
Totaal: 175.-
Planet Internet ( 56k6 ): 25.-
@Home basis: 89.-
@Home 2x extra user: 20.-
Totaal: 134.-
Verschil:
Totaal ADSL: 175.-
Totaal 56k6+kabel: 134.-
Verschil: 41.-
En omdat mijn computertje als server dient van een paar andere computers hier krijg ik altijd gezeik dat het mijn schuld is dat bij hun internet niet meer werkt ( soms is dat waar, maar meestal niet ).
Kheb hun al wat uitgelegd over de bekende problemen van @Home.
Welnu, ik ga vanavond met mijn ouders overleggen over de voordelen/nadelen over het overstappen van @Home naar Planet Internet ADSL.
Waar IK vooral mee zit is de snelheid/stabiliteit.
Maar al die waardes die ze weergeven in zijn meestal erg verwarrend omdat sommige het anders weergeven dan dat het in werkelijk moet zijn.
Maar mijn ouders natuurlijk over de kosten.
Ikzelf zit natuurlijk te denken aan de "Advanced" versie van ADSL te denken die natuurlijk behoorlijk prijzig is.
Zoals de onderstaande tabel zal weergeven is dat de totale kosten voor "legaal" hebben van meerdere computers via kabel/ADSL.
Planet Internet ADSL Advanced: 175.-
Totaal: 175.-
Planet Internet ( 56k6 ): 25.-
@Home basis: 89.-
@Home 2x extra user: 20.-
Totaal: 134.-
Verschil:
Totaal ADSL: 175.-
Totaal 56k6+kabel: 134.-