Dell R210 SAS Kabels

Pagina: 1
Acties:

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-12-2025

ShadowAS1

IT Security Nerd

Topicstarter
Goeiendag iedereen,
Omdat de Dell Community alleen maar errors blijft gooien op 't moment, denk ik van, ik vraag 't even hier.

Lang verhaal kort:
Er draait bij een klant een PE R210 II, met een H200 controller en bekabelde SATA disks erin.
Die schijven zijn overleden, en men wil heel graag SAS schijven hebben.

Die SAS schijven kan ik makkelijk vinden. Alleen mis ik de kabels voor de controller, gezien er nu SATA schijven in zitten zal ik toch andere kabels moeten hebben. De vraag is dus, weet iemand welke het exact zijn, qua partno dan? Want ik kan 't bij Dell zelf niet vinden, en de supportafdeling weet 't ook allemaal niet helaas. (Ze kunnen mij in ieder geval geen Part No o.i.d. geven)

Verder, ik weet niet of iemand het weet? Maar hoe makkelijk doen Dell servers over niet-Dell componenten? Gezien een SAS schijfje niet bij Dell zelf halen vele malen goedkoper is ;)

Alvast bedankt!

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:43
Geen ervaringen mee zelf, maar een bezoekje aan serverhome.nl geeft P/N M246M voor de kabel als optie bij een H200.
http://www.serverhome.nl/...l/dell-perc-h200-use.html

edit: Ik heb zelf helemaal geen ervaring met de shop. Het ging dacht ik toch ook meer over op welk P/N gezocht kon worden.

[ Voor 25% gewijzigd door Crahsystor op 08-04-2016 15:30 ]

Addicted to silent computing

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Topicstarter
Crahsystor schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:22:
Geen ervaringen mee zelf, maar een bezoekje aan serverhome.nl geeft P/N M246M voor de kabel als optie bij een H200.
http://www.serverhome.nl/...l/dell-perc-h200-use.html
Oh, daar heb ik he-le-maal overheen gekeken :P
Had per ongeluk het verkeerde Part-No overgenomen, maar dit lijken ze inderdaad te zijn

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Mijn ervaringen met serverhome.nl zijn bedroevend wat klantenservice betreft en het zijn voor het grootste deel 2e hands en refurbished onderdelen die ze verkopen.

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Topicstarter
synoniem schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:26:
Mijn ervaringen met serverhome.nl zijn bedroevend wat klantenservice betreft en het zijn voor het grootste deel 2e hands en refurbished onderdelen die ze verkopen.
Ik hoef ze ook niet van hun te hebben :) Als ik het P/N maar heb

Verwijderd

Weet je zeker dat je andere kabels nodig hebt? SAS kabels zijn compatible met SATA disks. Mijn R710 heeft ook sata disks gehad, werkte prima op de oorspronkelijke Perc6 en de originele kabels.

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:54
Servershop24.de goedkoper dan serverhome, en betere klanten service

Ben niet slim, maar wel dom

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:44:
Weet je zeker dat je andere kabels nodig hebt? SAS kabels zijn compatible met SATA disks. Mijn R710 heeft ook sata disks gehad, werkte prima op de oorspronkelijke Perc6 en de originele kabels.
Het leek mij van wel, dit is wat er uit de huidige controller komt:
https://dl.dropboxusercon...04-16%2010%2011%2047.jpeg
Das Power van de voeding + sata op n blokje gepropt.
Van de RAID controller komt er een enkele kabel af die splitst naar 2xSATA waar beide HDDs nu op zitten.

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-01 13:45
als beide op 1 blokje zitten, is het al SAS.

SATA schijven kan je aansluiten op een SAS aansluiting, omgekeerd niet.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-01 16:37

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Opslagtechnologie

Ik vind het niveau wat te laag voor een topic in Professional Networking & Servers :)

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Topicstarter
The-Hi_End schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:32:
als beide op 1 blokje zitten, is het al SAS.

SATA schijven kan je aansluiten op een SAS aansluiting, omgekeerd niet.
Ik was inderdaad al zover dat ik die SAS schijf er zo op kon prikken, omdat die connector overeen kwam.
Alleen het feit dat die blauwe kabel sas->sata is vind ik n beetje verwarrend

Pagina: 1