Op mijn (redelijke oude) desktop pc staat op dit moment Windows 7 met IE9. Zodra ik IE update naar een nieuwe versie stopt Aero met werken. Dit heeft waarschijnlijk iets met de videokaartcombinatie te maken, maar verder werkt het systeem prima. Aangezien ik IE nooit gebruik (alleen Chrome) heb ik de browser eigenlijk nooit ge-updatet. Levert de oude browser alsnog een veiligheidsprobleem (ook bij het niet gebruiken) of zou het dan een kritieke Windows update worden?
Vraag
Alle reacties
Als je IE niet gebruikt zou ik ook het risico niet willen lopen. Je kan IE9 gewoon verwijderen bij Controlpanel > Add or remove program's > Turn windows features on or off > IE9 uitvinken en daarna moet je even herstarten.gelukkie schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:50:
Op mijn (redelijke oude) desktop pc staat op dit moment Windows 7 met IE9. Zodra ik IE update naar een nieuwe versie stopt Aero met werken. Dit heeft waarschijnlijk iets met de videokaartcombinatie te maken, maar verder werkt het systeem prima. Aangezien ik IE nooit gebruik (alleen Chrome) heb ik de browser eigenlijk nooit ge-updatet. Levert de oude browser alsnog een veiligheidsprobleem (ook bij het niet gebruiken) of zou het dan een kritieke Windows update worden?
Wel zorgen dat je een andere browser geïnstalleerd hebt voordat je dit doet
Dit is IE10 maar hier staat gewoon de versie die je meegeleverd kreeg met windows.

Edit: Waarom update je niet naar windows 10? dit is vanaf 7 gratis en draait op de meeste systemen net zo goed of zelfs beter.
[ Voor 15% gewijzigd door Axewi op 08-04-2016 15:07 ]
Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.
Goede tip, ik wist niet dat IE te verwijderen was. ik ga het eens bekijken. Chrome staat geïnstalleerd, dus dat zou goed moeten zijn.
Betreft Windows 10, ik krijg op die pc niet de update melding omdat ik dus niet de nieuwe IE heb. Verder ben ik een beetje huiverig aangezien het systeem uit 2008 is en al even op dezelfde Windows installatie draait. Ik heb niet zo'n zin in al het werk als de upgrade misloopt. Ik gebruik het systeem eigenlijk alleen om mijn foto's te bewerken, dus vraag mij ook af wat voor nu de meerwaarde is?
[ Voor 7% gewijzigd door gelukkie op 08-04-2016 15:53 ]
Beetje raar.
maar als je wilt testen kun je ook gewoon een iso downloaden van Microsoft.
En dan zo de upgrade uitvoeren
maar als je wilt testen kun je ook gewoon een iso downloaden van Microsoft.
En dan zo de upgrade uitvoeren
Pagina: 1