• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02-2025

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Ik heb de vraag gekregen van een klant om tijdens de GIRO 2016 buiten voor hem dit beschikbaar te maken. Nu weet ik dat in principe beamers en buiten gebruiken hiervan in het verleden nagenoeg not done was. Maar er zijn nu beamers te huur met aanzienlijk aantal lumen.

Mijn vragen zijn stel ik huur -> https://www.hollandseverh...g-7500-ansi-sxga-hdmi/76/ die beamer en het is goed weer...

1) is er kans op "goed beeld" bij goed weer(lees zonnig) ?
2) Als ik goed beeld wil en kan hebben wat word de trow distance dan met zo een beamer en welke scherm grote praten wij dan over ?

Los hier van heeft iemand eventueel nog andere tips ? Specificaties van de klant kwa kosten zijn
Goede prijs-kwaliteit verhouding

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-01 09:24
Een beamer op dezelfde manier gebruiken als binnen gaat niet werken.
Direct zonlicht = 100.000lux. En je beamer = aantal lumen / oppervlakte scherm (in vierkante meters).
De zon wint het dus altijd.

Voor buiten projectie gebruik je daarom een projector aan de achterkant van het scherm. In combinatie met een zwarte (licht dichte) tent waar de beamer dan in staat. Het scherm is dan 1 wand van de tent.
En zelfs dan zie je vrij weinig in direct zonlicht. Dus positioneer je het scherm zo dat de zon er achter is, of je gebruikt iets van een luifel.

TheS4ndm4n#1919

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02-2025

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
@RocketKoen goede tip! ik ga even kijken. http://www.mobiloscoop.nl...iescherm-voor-buiten.html

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-01 09:24
Ik ben benieuwd of die LED schermen een beetje vergelijkbaar zijn qua prijs. Dat lijkt me wel een betere oplossing.

TheS4ndm4n#1919

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:57
[verwijderd]

[ Voor 105% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:40 ]