Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiassavissa
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-10-2024
Hallo,
Ik wilde vandaag mijn pc opstarten en toen gebeurde in plaats van dat hij aan ging het volgende:

1. De fans gaan aan.
2. De in- en out-take fans gaan naar een halve seconde weer uit, andere fans blijven wel aan.
3. De overge fans blijven aan voor 14 seconden aan en gaan dan uit.
4. PC gaat uit.
5. PC zeg zichzelf weer aan.
6. Start normaal met piepje op, tot ik normaal gesproken belt krijg.
7. Er kom in plaats van normaal beeld alleen een klein wit dik streepje in beeld.
8. Dit blijft 2 seconden zo en dan gaat PC weer uit.
9. PC zet zichzelf weer aan en begint weer bij punt 1.

Iemand enig idee wat het probleem is?
Het moederbord geeft geen error met het speakertje.

Ik kan dus niet softwarematig resetten, maar het lukt mij niet om met de resetknop te resetten.

Mvg, Tobias Vis

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Bios toevallig geprobeerd te flashen?
Nieuwe apparaten toegevoegd?
een bootable usb in de pc zitten?

loop je stappen eens na van toe hij nog wel werkte tot nu.

als je eerst dit soort dingen ons even uitlegt kunnen je wellicht helpen. not much to go on right now ;)

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiassavissa
Oke,
Gistermiddag kreeg ik een blauw scherm, (de pc crashte helemaal) de error kon ik niet zien en ik deed toen niks anders dan normaal.
Ik kon de PC gewoon weer opstarten en gebruiken, ik heb wel vaker een blauw scherm gehad een ging toen ook goed.

Die avond wilde ik mijn pc opstarten en lukte toen ook niet. Alleen fans van GPU en CPU gingen aan, ander fans maar voor een halve sec. (Aangesloten op mb) M'n mb maakte een tikkend geluid om de paar seconden. Ik heb toen mijn pc uitgezet en resetknop ingedrukt gehouden. Daarna zette ik hem aan en de pc kwam in het boot menu, ik had 3 opties:
1. Open bios
2. Reboot
3. Boot normal
Ik heb de derde gekozen en Windows starte normaal op.
Later die avond zette ik hem gewoon uit en nu dit.
Meer weet ik er niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Dit is een beetje in het donker tasten hoor maar, toe je de laatste BSOD crash kreeg, was je toen iets gpu intensief aan het doen?

Dan kan het namelijk je psu of gpu zijn. maar omdat de pc daarna nog werkte kan ik dat ook weer niet met zekerheid zeggen.(dit is een moeilijke)

Je kan verschillende dingen doen nu.

- als je mobo een onboard beeldadapter heeft probeer die is. werkt ie nu wel is je GPU gefrituurd.
- check je PSU eens. of leen er een van iemand. een die zeker te weten werkt.
- haal je ram sloten leeg en prik er maar 1 reepje in. gebruik het slot met de hoogste prio.

Op deze manieren systematisch dingen gaan uitsluiten

[ Voor 11% gewijzigd door PaRaDoX4 op 08-04-2016 14:13 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiassavissa
Ik heb nu de bios opnieuw weten te resetten door de batterij eruit te halen, opstarten, uitzetten, batterij terug en aanzetten. Nu krijg ik weer hetzelfde als gister met de 3 opties en kan dus normaal booten. Ik zal kijken wat er gebeurt als ik hem opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

tobiassavissa schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:26:
Ik heb nu de bios opnieuw weten te resetten door de batterij eruit te halen, opstarten, uitzetten, batterij terug en aanzetten. Nu krijg ik weer hetzelfde als gister met de 3 opties en kan dus normaal booten. Ik zal kijken wat er gebeurt als ik hem opnieuw opstarten.
eventueel even bluescreenview downloaden, als het goed is kun je dan ook oude bluescreens terug zien. Met de code die daar dan uit komt kun je mischien wat gerichter zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet eerst alle specs van het systeem eens in een post dan zien we waar we het over hebben.
Pagina: 1