Apparaatje om tussen audio kanalen/media te switchen

Pagina: 1
Acties:

• Pvcbuis
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-10-2025
Mijn vraag
Ik heb hier in de kamer een oude stereo staan en heb daar fijne boxen met goed geluid op aangesloten.
Hier zou ik graag een apparaatje voor willen aanschaffen die het switchen tussen verschillende media mogelijk maakt. Naar wat voor een apparaatje moet ik op zoek gaan?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Aan de stereo zitten de 2 boxen. De enige aux-in is een rood\wit tulp aansluiting.

De LP speler is dus via een rood/wit --> rood/wit Stereo Audio kabel aangesloten.
Om naar mijn telefoon of Ipod te kunnen switchen moet ik deze kabel omruilen naar een rood/wit --> mini-jack male. En om naar de tv te kunnen switchen is een rood/wit naar mini-jack female nodig.

Dat is natuurlijk een hoop gedoe en dat moet makkelijker kunnen. Ik stel me ideaal voor een goedkoop tussen apparaatje die ik aansluit op de stereo, tv, lp-speler en de ipod en waarmee ik met een knop het audiokanaal kan switchen, zonder verdere onnodig heden aan opties.

Iemand enig idee voor een goede oplossing?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-01 15:05
Zoals altijd... wat heb je zelf al gevonden? Een beetje eigen inzet is altijd een vereiste...

Je zal dan richting een mengpaneeltje oid moeten zoeken lijkt mij... die werken dan doorgaans niet met knopjes maar met schuifjes of draaiknoppen maar de handeling is niet veel meer. Een shop die in dergelijke apparatuur doet zal ook vast wel iets in een soort switch hebben.

Of anders een andere versterker/receiver die het aantal inputs ondersteund die je wilt hebben, 2e hands is er zat leuk spul voor weinig te vinden.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

mengpaneel kan.
Audioswitch kan ook : http://www.bax-shop.nl/ov...N3-qaf__ssCFY8y0wodj_oKDw

als je een beetje handig bent met een soldeerbout, kun je ze ook zelf in elkaar zetten voor een paar euro

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:50

Daniel36

Het oude liedje

https://www.euro-electron...Sgy31prhyuwr7EaAuJO8P8HAQ

Zoiets denk ik, audio switch.
Voor de 3,5 jack stekkers kun je een adapter kabeltje gebruiken zodat ze tulp worden.

• Pvcbuis
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-10-2025
Ik was zelf inderdaad al aan het zoeken naar mini-mixers maar vond tot dus toe nog geen goede optie, de audio switches lijken me goede simpele alternatieven, ik ga er eentje aanschaffen!

Dank jullie wel!