Magento pagina template

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan-901
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-11-2023
Hallo,

We zijn bezig met de bouw van een nieuwe website. Op de site komen pagina's die een standaard opmaak moeten hebben.

Het volgende,
Wij gaan diverse pagina's maken met een standaard opbouw.
- Grote header (paginabreed)
- 2 blokken daaronder
- 1 grote banner (paginabreed)
- 2 blokken daaronder

Nu kan ik dit eenvoudig in een tabel maken, alleen is dat niet praktisch en niet mobiel vriendelijk.
Nu is mijn vraag hoe kan ik dit het beste maken zodat wij de pagina's snel kunnen maken en het mobiel vriendelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 15:25
Met HTML en CSS. Maar dat wist je vast al :)
Heb je een specifieke vraag? Wat lukt je niet?

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runi215
  • Laatst online: 28-09 15:47
Als je graag mobiel vriendelijk (responsive) wilt raad ik je Bootstrap (getbootstrap.com) aan. Daarin kan je snel en gemakkelijk je website responsive maken

[ Voor 0% gewijzigd door runi215 op 08-04-2016 15:25 . Reden: Opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 10:57
offtopic:
Of je gebruikt een willekeurig responsive grid in plaats van een bloated oplossing als Bootstrap.

Je noemt een tabel en daardoor maak ik de aanname dat de kennis van html/css die je hebt al aardig oud is. Je kunt je uiteraard in gaan lezen in de laatste technieken, echter heb je het hier over een webshop, weet je zeker dat je de juiste persoon bent om dit te doen? Ik weet natuurlijk niet of je dit als hobby doet of als serieuze onderneming, indien het laatste zou ik je aanraden dit niet zelf te willen doen.

Maar inderdaad wat Spinal al zegt, wat lukt je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Arjan-901 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:04:
- Grote header (paginabreed)
- 1 grote banner (paginabreed)
Definieer eens "paginabreed"? want....
- op mijn mobiel is dat 320px of 568px afhankelijk van hoe ik hem vast hou
- op mijn tablet is dat 1280px of 800px afhankelijk van hoe ik hem vast hou
- op mijn laptop is dat 1024px
- op mijn monitor is dat 3440px of kleiner afhankelijk hoe groot ik het browser scherm maak

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:43
Arjan-901 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:04:
...
Nu is mijn vraag hoe kan ik dit het beste maken zodat wij de pagina's snel kunnen maken en het mobiel vriendelijk is?
Uit de titel begrijp ik dat het over een template gaat voor magento:
- gebruik het magento rwd (responsive web design)template theme als uitgangspunt
- een magento template maak je niet even snel... ;)

edit: ter info: het oude default template bestaat uit 400+/100+ skin/app bestanden, het rwd uit 100+/200+ skin/app bestanden, dev info rwd http://devdocs.magento.co...-ee114/RWD_dev-guide.html , als alle benodigde betaalmethoden en andere koppelingen/modules beschikbaar zijn voor magento 2 dan kan je deze ook overwegen i.p.v. 1.9

[ Voor 30% gewijzigd door base_ op 08-04-2016 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje; waarom wil je überhaupt het welbekende wiel opnieuw uitvinden? Google eens op "Magento templates" Gegandeerd dat je iets vind, dan hoef je je alleen nog bezig te houden met het vullen van je webshop;) Succes!;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan-901
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik leg het waarschijnlijk verkeerd uit.

We hebben gewoon een standaard template voor de website.
Maar zodra je een nieuwe pagina gaat maken dan moet daar inhoud op komen staan.
Die inhoud van zo een pagina moet volgens een vaste opbouw, maar als we dat in een tabel zetten dan is dat niet mobiel vriendelijk.

De pagina heeft bijvoorbeeld een 3 column opbouw, iedere kolom komt op een mobiel netjes onder elkaar.
Maar in de middelste kolom komt de werkelijke inhoud, maar die wordt niet mooi onder elkaar geplaatst
In de middelste kolom komt bovenaan een brede banner
daaronder 2 kleinere banners (met onder iedere banner een blokje tekst)
daaronder weer 1 grote banner
en daaronder 3 kleine banners (met onder iedere banner een blokje tekst)

het gaat dan voornamelijk om de 2 en 3 kleine banners + tekst, die blijven op een mobiel in een tabel naast elkaar staan, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat het onder elkaar komt te staan?
Pagina: 1