Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janntempel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-10-2024
Net mn nieuwe toetsenbord binnen: Corsair Vengeance K70. Toen ik hem aansloot deed hij het eerst niet. De bios knopjes aan de achterkant een keer heen en weer geschoven en ineens deed hij het. Heel even dan, toen ik op het multimedia play/pause knopje drukte hield hij ermee op. Heb echt al van alles geprobeerd, andere usb poorten, boot knopje in verschillende standen. Andere usb apparaten loskoppelen niets helpt. Er zijn drivers voor het toetsenbord maar die kan ik niet installeren omdat hij zegt dat het toetsenbord niet is aangesloten. Heb het ook op 2 verschillende laptops geprobeerd maar hij doet helemaal niets. Dus geen een lampje of iets. Het enige wat werk is de USB poort aan de achterkant van het toetsenbord.

Heb het toetsenbord tweedehands gekocht maar bij de verkoper gewoon werkend gezien.

Iemand enig idee..? :| :?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vosegus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-06 21:17
Sluit de kabel met het toetsenbord icoon eens aan op een USB 3.0 poort en laat de andere los. Werkt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:30
Moet blijkbaar een highpower USB-poort zijn. Op welk moederbord of USB-hub sluit je het aan?

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janntempel
Vosegus schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 18:41:
Sluit de kabel met het toetsenbord icoon eens aan op een USB 3.0 poort en laat de andere los. Werkt dat wel?
Al geprobeerd
Arator schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:04:
Moet blijkbaar een highpower USB-poort zijn. Op welk moederbord of USB-hub sluit je het aan?
MSI Z77A-G43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vosegus
En allebei de kabels aansluiten op USB 2.0 poorten? Modus zou ik gewoon op 1000 Hz laten staan. Firmware update al gedaan via Corsair Utility Engine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ben dat probleem ook tegen gekomen met een oudere PC, op een nieuwere deed hij het gewoon.
'Opgelost' dmv een: Afbeeldingslocatie: https://usb.brando.com/prod_img/zoom/UCABL019400_02_L.jpg

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janntempel
Vosegus schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 11:25:
En allebei de kabels aansluiten op USB 2.0 poorten? Modus zou ik gewoon op 1000 Hz laten staan. Firmware update al gedaan via Corsair Utility Engine?
Ik heb alle kabel combinaties al geprobeerd. Ook in verschillende volgordes. Probleem met utility engine is het zelfde als met het installeren van de drivers. De computer ziet het toetsenbord gewoon niet. Niet in de bios ook niet in windows.
prutser001 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 11:29:
Ben dat probleem ook tegen gekomen met een oudere PC, op een nieuwere deed hij het gewoon.
Hij heeft het wel heel even gedaan. Zou je echt denken dat de USB te weinig power levert voor het toetsenbord? Is er een manier om dit te checken met een multimeter ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vosegus
Heb je toevallig een monitor met een USB hub? Ik heb zelf ook zo'n Corsair toetsenbord en heb hem op me Dell scherm moeten aansluiten (enkele kabel op USB 3.0) anders had ik ook hele rare problemen.

USB poorten van je case zelf waarschijnlijk ook al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Misschien, ik had die kabels nog liggen en het was snel geprobeerd.

Zonder kabel, lampjes aan en uit geen keyboard in windows.
Met kabel gelijk werken zonder problemen.

Op mijn computer deed hij het wel gewoon, 2 van mijn poorten hebben zo'n icoontje 'power' oid op de IO plate staan daar werkte het gewoon zonder problemen, ook op USB 3.1 werkte het gewoon.

Op mijn oude Z87 Deluxe werkte hij ook gewoon, die had van die 'fast recharge' poorten ofzo, die konden 1A leveren.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janntempel
Vosegus schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 11:54:
Heb je toevallig een monitor met een USB hub? Ik heb zelf ook zo'n Corsair toetsenbord en heb hem op me Dell scherm moeten aansluiten (enkele kabel op USB 3.0) anders had ik ook hele rare problemen.

USB poorten van je case zelf waarschijnlijk ook al geprobeerd?
Nee geen USB hub op mn scherm. Heb net alles even los gekoppeld behalve de voedingskabel en verschillende USB poorten geprobeerd maar er gebeurd niets.
prutser001 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 11:54:
Misschien, ik had die kabels nog liggen en het was snel geprobeerd.

Zonder kabel, lampjes aan en uit geen keyboard in windows.
Met kabel gelijk werken zonder problemen.

Op mijn computer deed hij het wel gewoon, 2 van mijn poorten hebben zo'n icoontje 'power' oid op de IO plate staan daar werkte het gewoon zonder problemen, ook op USB 3.1 werkte het gewoon.

Op mijn oude Z87 Deluxe werkte hij ook gewoon, die had van die 'fast recharge' poorten ofzo, die konden 1A leveren.
Zie bij mij helaas niet van die icoontjes. Ik zal het eens proberen op de PC van een vriend van me. Net de steamlink geprobeerd daar deed hij het ook niet op. Vind het alleen zo maf dat ie wel eventjes gewerkt heeft.

Ik heb ook contact met Corsair ondertussen. Hun enige reactie was of ik de bon en de product code kan opsturen, heb ik dus nog maar weinig aan. Vraag me af of ik onder die reactie kan verstaan dat zij denken dat het toetsenbord total los is en opgestuurd moet worden. Ik laat nog wel ff weten hoe dat afloopt.
Pagina: 1