Access opslaan ingevuld record als rapport.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurensSeven
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-10-2022
Dag Tweakers

Ben afgelopen dagen bezig met het ontwikkelen van een kleine databank in access.

Het volgende probleem speelt zich nu voor. Wanneer ik een nieuw record heb ingevuld zou ik deze graag willen opslaan als een rapport extensie PDF.

Dat werkt perfect met de alreeds bestaande records maar wanneer ik een Blank record aanmaak en ik wil hiervan een rapport opslaan zegt access dat hij de waarde niet vindt. Dit is ondertussen ook al opgelost door ervoor een docmd.saverecord te zetten.

Het uiteindelijke probleem is dat hij de waarde van het nieuwe ingevulde record niet mee overneemt naar het rapport waardoor het een leeg rapport is.

Code:
Private Sub Command47_Click()

'If Me.Dirty Then
'Me.Dirty = False
'End If

Dim FileName As String
Dim FilePath As String

FileName = Me.Klachtnummer

FilePath = "\\192.168.2.75\Data\Product\SchadeClaimsKoeling\Reports\" & FileName & ".pdf"
DoCmd.OutputTo acOutputReport, "ReportDuits", acFormatPDF, FilePath, , , , acExportQualityPrint
MsgBox " Klachtendossier is succesvol opgeslaan", vbInformation, "Save confirmed"
DoCmd.GoToRecord , , acNext

End Sub

Ik hoop dat jullie mij een oplossing kunnen bieden want ik zit muurvast.

Mvg
Laurens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:32
Als het probleem in nieuwe records zit, zou je er dan niet een bestaand record van kunnen maken dmv een Requery na je SaveRecord (welke overigens niet in je code terugkomt)?
code:
1
2
3
4
Dim strBookmark As String
strBookmark = Me.Bookmark
Me.Requery
Me.Bookmark = strBookmark
offtopic:
Neem nog even het beleid door van PRG en het forum algemeen; het gebruik van [code][/code]-tags wordt erg op prijs gesteld en groeten juist weer overbodig gevonden :)

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans