Verwijderd

Topicstarter
Welke camera past mij het beste ..

Ben opzoek naar een camera die:
- ik gebruik bij mijn hobby vissen, vogelen en natuur opname
- rond de € 1000 kost
- Bridge, spiegel, tweedehands?
- kantelbaar scherm, mogelijkheid draadloos afdrukken
- zoom zodat tot op 60-70 m vogelbeelden met voldoende kwaliteit mogelijk zijn
Voldoende lichtsterke lens en weather proof
- Las over twee Bridge camera's Panasonik FZ1000 en Nikon coolpics 900 Eerste, pre is grote sensor. De tweede heeft het enorme zoombereik van 2000 mm (85x) maar wat heb ik nodig?

Wie kan mij op weg helpen!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Je weet dat je op een desktop aankoop page zit?

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:18:
Welke camera past mij het beste ..

Ben opzoek naar een camera die:
- ik gebruik bij mijn hobby vissen, vogelen en natuur opname
- rond de € 1000 kost
- Bridge, spiegel, tweedehands?
- kantelbaar scherm, mogelijkheid draadloos afdrukken
Voldoende lichtsterke lens en weather proof
- Las over twee Bridge camera's Panasonik FZ1000 en Nikon coolpics 900 Eerste, pre is grote sensor. De tweede heeft het enorme zoombereik van 2000 mm (85x) maar wat heb ik nodig?

Bedenk je wel dat je bij zoveel zoom ook een stille hand nodig gaat hebben, of een statief. is het budget inclusief de lens? 60-70 meter is namelijk nogal een heel eind (en de vogel is niet altijd heel erg groot), dus je hebt dan behoorlijk wat zoom nodig als je je kiest voor een spiegelreflex.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-10 09:46
Ju kunt dit beter posten in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:40

br00ky

Moderator Harde Waren
MichaelvD2203 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:52:
Ju kunt beter een mod vragen om je topic te laten verplaatsen, want hier staat die helaas verkeerd.
FTFY. Dubbele topics aanmaken is niet gewenst.

Bij deze een move naar Foto & Video Hardware.

Verwijderd

Door de grotere sensor in de FZ1000, kan je met iZoom, gemakkelijk het bereik verdubbelen en nog steeds goede foto's maken.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:52
Voor het fatsoenlijk fotograferen is aangeraden om een lens te hebben met een minimale brandpuntafstand van 300mm (fullframe equivalent). Ook is een sensor van minimaal 1" aan te raden omdat die veel betere kwaliteit op leveren dan kleine sensoren uit veel superzooms. Verder wil je redelijke autofocus om je onderwerp (vogel) scherp te hebben.

Met deze drie eisen (brandpuntsafstand, sensorformaat en autofocus) ben ik gaan kijken welke camera's het meest geschikt zijn in je budget van €1000. Daarbij kwam ik op de volgende mogelijkheden.
  • Panasonic FZ1000. Dit is een high-end bridge camera van €700 die een bereik heeft van 25 tot 400mm (fullframe equiv.), met (voor een bridge camera) een relatief grote sensor, en prima autofocus. Het voordeel van deze camera is voornamelijk zijn scherpe prijs en het feit dat je met dezelfde lens zowel groothoek als heel veel telezoom hebt.
  • Panasonic GX7 + Panasonic 100-300mm f/4.0-5.6. De GX7 is een uitstekende systeemcamera die nu voor een scherpe prijs te kopen is. De sensor zit qua formaat tussen de FZ1000 en de Nikon D5300 in. Autofocus is erg vlot. De 100-300mm lens is eigenlijk 200-600mm (fullframe eqv.) door de cropfactor, wat betekend dat je met deze lens het verst kan inzoomen van deze drie opties.
  • Nikon D5300 Zwart + Nikon 55-300mm f/4.5-5.6. De D5300 van Nikon is de meest geschikte spiegelreflex binnen dit budget. Hij heeft de grootste sensor en vlotte autofocus. De 55-300mm lens is door de cropfactor 82-450mm (fullframe eqv.), waardoor het een middenmoter is qua zoom.
Wat ik nu zou gaan doen is veel reviews lezen en kijken over de camera's en hun bijbehorende lenzen. Deze drie zijn alle drie uitstekend geschikt voor vogelfotografie, alleen daarnaast hebben ze allemaal hun sterke en minder sterke punten.

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
300mm is wel erg krap voor vogels van zo'n grote afstand.
Reken er dan maar meer op dat je op max 10 meter van een vogel moet zien te komen voor een beetje een behoorlijke foto.

Een afstand van 60-70mm is echt behoorlijk. Deze afstand lijkt me meer iets voor een compact camera achter een spotting scope.

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:19
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:18:
Ik zou voor dit budget deze wens van je lijst halen.

Dit is bijna onmogelijk en anders onwerkbaar. Tenzij je met een statief heel veel tijd wil nemen met een kleine kans op een goede foto. Op 2000mm moet je sowieso met een statief werken.

Ik had een 70-300 mm lens op crop aps-c = 480mm. Dan is 10 meter al veel. De vogel is dan trouwens vaak ook al weg ;-)

De mooie foto's die je vaak ziet zijn vanuit hutjes op voederplekken waarbij de vogels dichtbij komen.
Pagina: 1