Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Ton37
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 14-04 17:02
Beste Tweakers, het lukt mij niet om mijn laptop 'te tetheren' aan mijn Lumia 640LTE. Ik gebruik 4G via ziggo en heb w10M op mijn Mobiel en w10 op mijn Dell xps15 staan.
Ik wil het graag doen via een usb-datakabel tussen beide apparaten.

Het meeste wat ik lees op i-net is, dat het niet lukt ;-(

Heeft iemand daar wel succesvol verbinding kunnen maken? En zoja, dan graag hoe?
Ik wil dit in het buitenland gaan gebruiken.

Hoor het graag?

Ton37 wijzigde deze reactie 08-04-2016 11:11 (8%)

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:30

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
Ton37 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:02:
Het meeste wat ik lees op i-net is, dat het niet lukt ;-(
Een aantal opmerkingen:

Je OP is nogal summier. Je geeft aan dat je al wat dingen hebt geprobeerd, maar het was handig geweest als je ook erbij vermeld wat die dingen zijn. We komen dan niet met dezelfde oplossingen. Zou je dit kunnen toevoegen aan de OP?

Verder een aantal vragen:
- Werkt tethering via wifi wel?
- Waarom wil je tetheren via een usb kabel en niet via wifi?

Verder lees ik dat je dit in het buitenland wil gebruiken. Data in het buitenland is 'vrij duur', weet je zeker dat je daar een data verslindende laptop aan wilt hangen?

• Ton37
Akkoord, zal het aanvullen.
ik wil 4G gebruiken in de situaties dat Wifi niet of traag werkt, cq. erg duur is.
voor mijn abbo betaal ik in die situaties met 3 of 4G dan 6 cent per MB. Dat valt m.i. wel mee, toch?

Ik zet straks even op een rijtje wat ik deed. Zit nu niet achter de puter.

Alvast bedankt

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:30

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
Ton37 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:43:
Akkoord, zal het aanvullen.
ik wil 4G gebruiken in de situaties dat Wifi niet of traag werkt, cq. erg duur is.
voor mijn abbo betaal ik in die situaties met 3 of 4G dan 6 cent per MB. Dat valt m.i. wel mee, toch?
6ct per MB is nog steeds 60 euro per GB. Het is vergeleken met eerst niet duur, maar echt goedkoop is het nog niet.

Je kan overigens nog altijd tetheren via Wifi en de usb kabel alleen gebruiken om de telefoon bij te laden.

• Marly
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 19:04
Ja, voor de duidelijkheid nogmaals: met 'tethering via Wifi' bedoelt rens-br (en ik ook :) ), een draadloze verbinding tussen je telefoon en laptop, je telefoon als hotspot, dus. Niet de openbare Wifi in hotel oid. Telefoon als hotspot zou normaal gesproken moeten werken.
Of kan 't zijn, dat Ziggo iets blokkeert? Had er zelf met KPN nooit problemen mee.

Marly wijzigde deze reactie 08-04-2016 16:12 (20%)

• triflip
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22-05 18:33
Voor zover ik weet ondersteund windows phone geen tethering via USB, enkel via WiFi of Bluetooth.
Ziggo staat tethering overigens gewoon toe dus daar zou het probleem niet liggen.

Maar let wel op dat het met 6 cent per MB nog behoorlijk in de kosten kan lopen.
Een uurtje internetten op je laptop kan je zo 15 euro kosten (250 MB gebruik je makkelijk per uur), vooral als je van plan bent om social media te gaan bezoeken en alvast wat foto's te uploaden.

• Ton37
Dank jullie. wel voor jullie adviezen. Ik zal zeker kijken naar het gebruik mbt. tot de kosten. Ik had hert idee de laptop te gebruiken omdat de phone kleiner en onhandiger is voor mij. Maar ik Neem. jullie waarschuwing t.a.v. het kostenaspect mee in mijn keuze om in ieder geval niet de laptop te gebruiken vias mijn mobiel.
Dat had ik mij niet gerealiseerd. Slecht spaarzaam alleen de phone te gebruiken in geval het niet via Wifi kan, zal dan mijn voorkeur hebben.
Ivm hiermee komt ook mijn vraag te vervallen hoe ik dat zou moeten doen!
Dank jullie voor het meedenken en jullie zorgen voor mijn portemonnee ;)

• Mylan Piron
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 20-05 21:17
Je kan natuurlijk ook een prepaid data kaartje terplekke in dat land kopen, dat is natuurlijk stukken goedkoper.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True