Lenovo B5-80 "Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer"

Pagina: 1
Acties:

• Ubahnub
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-02-2025
Het zoontje van een collega heeft wat problemen met zijn Lenovo B5-80 (80EW00HENX) laptop.
Specs:

CPU: i5-5200U
GPU: Radeon R5 M230
RAM: 8GB

Het knaapje is een ambitieus gamer (doch mist hij nog de fijne motoriek om een ware topper te zijn), maar tijdens het spelen verschijnt regelmatig de melding: “Beeldschermstuurprogramma intel HD graphics drivers for windows 8(R) reageert niet meer en is hersteld.” Na de nodige drivers te hebben gecheckt, geupdate, verwijderd en opnieuw te hebben geinstalleerd, blijft de melding nog steeds terugkomen.

Ik vind het raar dat de melding blijft zeggen “for windows 8(R)” terwijl windows 10 erop staat. Kan het hier mee te maken hebben? Of heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-01 13:13

Genius-General

Expect the Unexpected

Hoe heb je de drivers geïnstaleerd? Via windows update of intel site? Heb je de drivers van te voren gewist met DDU?

• Ubahnub
Drivers inderdaad eerst gewist met DDU, daarna de meest recente drivers van de Lenovo website gehaald (na ergens gelezen te hebben dat de drivers van de website van intel/AMD zelf niet werken).

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 16:23
ik heb juist slechte ervaring met de drivers die lenovo aanbied op haar website, Ik had gewoon de drivers direct bij amd vandaan gehaald. misschien kun je hem ook laten kijken of het spel wat hij speelt wel afgespeeld wordt met de radeon videokaart?

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• Ubahnub
Ik zal het nog een keer proberen met de drivers rechtstreeks van Intel en AMD.

Ook een goed idee om te kijken welke videokaart wordt gebruikt, maar ik heb geen idee van hoe ik dit moet checken. Kan je hier wat uitleg over geven?

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-01 11:57
Ubahnub schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:37:
Ik zal het nog een keer proberen met de drivers rechtstreeks van Intel en AMD.

Ook een goed idee om te kijken welke videokaart wordt gebruikt, maar ik heb geen idee van hoe ik dit moet checken. Kan je hier wat uitleg over geven?
Je kan Speccy even downloaden, gratis programma wat een kijkje geeft onder de motorkap van je computer.

https://www.piriform.com/speccy

Even kiezen voor Free download en gaan met de banaan.

• Ubahnub
Net even Speccy gedownload en ben nu aan het kijken. Ik zie meteen dat de AMD videokaart aangeeft dat hij op 511 graden draait.. lijkt mij niet mogelijk te zijn.

Ik ga nog een keer de drivers er af gooien en dan via AMD/Intel zelf erop zetten.

Edit:

Zaterdag alles nog eens opnieuw geïnstalleerd en dit keer via de drivers van AMD/Intel zelf. Tot nu toe geen klachten meer gehoord, ik hoop dat het hiermee opgelost is. De drivers van Lenovo zelf gaan vermoedelijk de drivers voor Windows 8 zijn ipv Windows 10.

[ Voor 35% gewijzigd door Ubahnub op 12-04-2016 12:55 ]

Pagina: 1