Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Simpele laptop voor PowerPoint, Word en browsen.

Pagina: 1
Acties:

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-11 11:00
Hallo allen, ik ben op zoek naar een laptop voor iemand anders ter vervanging van een oude Vista laptop (die logischerwijze op allerlei sites werd geweigerd).

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Powerpoint, Word, en browsen (facebook, bankzaken, et cetera.)

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Maximaal 450,-.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Ja - maar, de laptop wordt haast altijd op netstroom gedraaid.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Eigenlijk alles. Zolang de laptop maar Windows draait.

Ik heb dit gevonden:

pricewatch: HP EliteBook 8460p (LG741EA)
pricewatch: Lenovo E31-70 80KC003KMH
pricewatch: Lenovo E31-70 80KC003HMH

Maar ik ben een beetje huiverig over Lenovo na SuperFish.

Ik heb de volgende eisen in de PW ingetoetst:

Schermgrootte =< 15,4 inch
Geheugengrootte: >= 4GB
Processor: i3, i5, i7
5Ghz: Ja - de laptop moet klaar zijn voor de toekomst.

Ik ben toch niet echt overtuigd over de Celeron en Pentium en Atom series processors. Ook vanwege de reden dat de laptop enkele jaren mee moet.

Noot: excuses voor mijn mogelijk slecht leesbare tekst, ik heb mijn koffie nog niet op :D

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-11 20:37
als het scherm 15.6 insch mag zijn dan zit ik te denken aan de volgende laptop

pricewatch: Medion Akoya E6416 (30020000/1)

heeft 4 bg ram, bevat een i3 (5e generatie), heeft ondersteuning voor 5ghz wifi en word geleverd met windows.

ik heb speciaal gekozen voor een zo modern mogelijke intel cpu zodat deze langer aan de eisen zal voldoen.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
Is het een idee om de oude Vista laptop op te frissen en die dan verder te gebruiken? (HDD vervangen door SSD, Vista vervangen door Windows 10).

Sowieso zou ik een SSD aanraden - ook bij een nieuwe laptop. Direct de orginele HDD eruit toveren en SSD erin gooien :). Het is het geld meer dan waard.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-11 11:00
Nat-Water schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:07:
Is het een idee om de oude Vista laptop op te frissen en die dan verder te gebruiken? (HDD vervangen door SSD, Vista vervangen door Windows 10).

Sowieso zou ik een SSD aanraden - ook bij een nieuwe laptop. Direct de orginele HDD eruit toveren en SSD erin gooien :). Het is het geld meer dan waard.
Nee, de processor is simpelweg oud. Laptop is ook aardig versleten